סגן ראש ה-NSA בסנאט: איש לא פוטר או התפטר בעקבות ההדלפות על תוכניות המעקבים

סנטורים תקפו בחריפות את בכירי הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי בשימוע והאשימו, כי זו הטעתה את הציבור בקשר לשמירה על פרטיותו בפרשת PRISM ● ג'ון אינגליס, סגן ראש ה-NSA, ציין שעדיין לא ידוע כיצד אדוארד סנואודן נטל עימו מידע סודי רב לאחר שסיים את עבודתו בסוכנות ואמר, כי "כולם עובדים קשה על מנת לנסות ולהבין מה קרה"

בכירי הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) התייצבו אתמול (ד') לשימוע בסנאט וספגו ביקורת חמורה מצד הסנאטורים על תוכנית PRISM, במסגרתה הסוכנות מבצעת מעקבים אחרי נתונים של אזרחים. הביקורת התרכזה בכשלים משפטיים בפעילויות המעקב השונות וכללה האשמות בדבר הטעיית הציבור בקשר לשמירה על פרטיותו.

במהלך השימוע עלתה השאלה האם מי מעובדי הסוכנות פוטר בעקבות החשיפה. ג'ון אינגליס, סגן ראש ה-NSA, השיב בשלילה וציין גם, כי איש מעובדי הסוכנות לא הציע להתפטר ביוזמתו. "כולם עובדים קשה על מנת לנסות ולהבין מה קרה", אמר.

הסנאטור הדמוקרטי פטריק ליהי, יושב ראש ועדת המודיעין של הסנאט, תחקר בחריפות את אינגליס ושאל כיצד אדוארד סנואודן, חושף הפרשה, הצליח לקחת עימו מהסוכנות מידע סודי ורב כל כך. "האם אין מערכת של בקרה כפולה לוודא מה עושים עובדי הסוכנות?", שאל. אינגליס השיב, כי בשלב זה לא ברור כיצד כשלו חומות ההגנה של הסוכנות וכי הדבר יתגלה בשבועות או החודשים הקרובים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים