קידום אתרים: גוגל מיישם בינה מלאכותית ומילים נרדפות באלגוריתם החיפוש

רבים נוטים לחשוב שגוגל מבצע חיפושים פשוטים בלבד, המותאמים למילות החיפוש אותם הקליד הגולש. אולם, על פי פרסומים רשמיים של גוגל, מפעיל האלגוריתם חיפוש מורכב הרבה יותר, שרוב המשתמשים אינם מודעים לו. ניתן לומר שגוגל מנתח את הטקסט המוקלד לא רק באופן סמנטי. גוגל אף משתדל לפענח את משמעות המילה המוקלדת, את כוונת המשתמש ואף להתייחס למילים נרדפות.

גוגל מיישם שינויים באלגוריתם החיפוש באופן הטיפול במילים נרדפות

בפוסט אשר פורסם בימים האחרונים בבלוג הרשמי של החברה, חושפים בגוגל מעט מן האופן שבו הם מתמודדים עם מילים נרדפות בעת ביצוע החיפוש. זוהי הרמת מסך מעל אחת מהתכונות של אלגוריתם החיפוש, תכונה שלדברי גוגל משפיעה על חיפושים רבים. נציגי החברה טוענים כי מדידות שבוצעו על ידה מצביעות על כך שלמילים נרדפות השפעה משמעותית  על תוצאות החיפוש. לדבריהם, נכון הדבר לגבי יותר מ-100 השפות בהן תומכת גוגל. בקרה שנועדה לבדוק עד כמה תורמת הפעלת המילים הנרדפות לשדרוג התוצאות, העלתה כי מתוך 50 שאילתות חיפוש רק במקרה אחד המילה הנרדפת לא סייעה  וזאת מהטעם  שלא הייתה מדויקת.

בגוגל מוסיפים כי לאור זאת הם מבצעים שינוי באלגוריתם החיפוש באופן בו מופיעות מילים נרדפות בתוצאות החיפוש. על פי האלגוריתם החדש יאתר גוגל באופן אוטומטי מילים בעלות משמעות זהה לביטוי החיפוש. הוא יציגן בתוצאות החיפוש גם אם אין  זהות בינן לבין מילת החיפוש שהוקלדה.

פרמטר חיפוש המילים הנרדפות

ובינתיים, עד שגוגל יטמיע את השינוי בתוך האלגוריתם שלו, תוכלו  לבצע זאת באופן ידני בחיפושים המתבצעים בשפה האנגלית. הכיצד? גוגל מאפשר כידוע להשתמש בתווים ובאופרנדים מיוחדים כדי לשפר את תוצאות החיפוש ויש לו פרמטר מיוחד עבור מילים נרדפות. אופרטור זה המסומן על ידי התג הבא ~ המכונה "tilde" ועברית "טילדה" או "אופרטור המלים הנרדפות". הוא נמצא בחלק מן המקלדות מתחת למקש Esc  ומעל ל-TAB ונוצר באמצעות הקלקה על ה-SHIFT. פרמטר זה מורה לגוגל לחפש דפים המכילים  מילים נרדפות או דומות למילה הצמודה אליו ונמצאת אחריו. יש להצמיד תו זה משמאל למילה וללא רווחים.

מה תרוויחו מכך? אם לביטוי החיפוש שלכם יש כמה מילים נרדפות, הרי שיתכן שאתם מבצעים כמה חיפושים שונים כדי לקבל את כל התוצאות הרלבנטיות.  חיפוש מושכל תוך שימוש בפרמטר המילים הנרדפות יכול לקצר לכם את תהליך החיפוש.

לדוגמה, אם הינכם מחפשים בגוגל אתרים באנגלית הדנים בנושא ביטוח נסיעות לחו"ל, אזי חיפוש המונח International travel insurance יחזיר תוצאות המכילות את הביטוי International כפי שכולנו מורגלים. חיפוש בצירוף התו טילדה, לעומת זאת, אשר יבוצע באופן הבא: international travel insurance~, יחזיר גם תוצאות המכילות את הביטוי Overseas Travel Insurance. יש לציין כי גוגל אף יבליט בדף התוצאות במודגש (bold)  מילים נרדפות אלו כפי שמוצג בתצלום המסך הבא:

לסיכום, עד שגוגל יסיים את תהליך הטמעת הבינה המלאכותית בתוצאות החיפוש, בעת שאתם מחפשים מושגים באנגלית, השתמשו באופן ידני בפרמטר המילים הנרדפות.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. comvision

    אכן שימושי אבל גם אני חושב שהגולש הממוצע לא ישתמש בזה.

  2. מומחה קידום אתרים

    האופרטור בהחלט שימושי ומאפשר לחסוך זמן במהלך החיפושים, אך רוב האנשים שמחפשים בגוגל, יעשו זאת בצורה הרגילה - ללא כל אופרטור ואם כבר מדברים על אופרטורים שעוזרים במהלך החיפושים בגוגל, להלן רשימתם המלאה כולל הסברים בשפת הקודש http://www.google.co.il/intl/iw/help/operators.html

אירועים קרובים