השבוע שהיה

השבוע החולף הציף את חששות השוק הישראלי מפני שירותי האבטחה שמציעים ספקי שירותי הענן ● טום הייזר, נשיא RSA, מונה לתפקיד בכיר בחברה-האם EMC במהלך שטומן בחובו משמעות נוספת ● צריך פיס בחיים: האם כישורים מקצועיים זה כל מה שנדרש בדרך לתפקיד מנמ"ר מפעל הפיס? ● והסקנדלים התורניים סביב תנאי ההעסקה של אפל

1. למה אנחנו לא אוהבים את הענן?
מרבית מנהלי הארגונים בישראל מביעים יחס שלילי למיחשוב ענן. הסיבה העיקרית: נושא אבטחת הנתונים. זו הייתה הכותרת המרכזית במחקר שפרסמה השבוע CA.

מעבר לנתונים המעניינים במחקר, הרי שיש לו חשיבות נוספת: בפעם הראשונה נדרשים לנושא בזווית מעניינת – לאחר שנים בהן מדברים על הענן בכל דרך אפשרית – והיא אי האמון באבטחה שמספקים שירותי הענן. זה כמובן לא סותר את התשובה לשאלה אחרת שנשאלו המנהלים הישראלים; גם הם מסכימים ששירותי מיחשוב הענן הופכים אותו למיינסטרים לאספקת דרישות מיחשוב. מנהלים מוטרדים מאי עמידה ברגולציה ובהפרת חוקי קניין רוחני, בעוד שאחרים פשוט לא מצליחים לדמיין כיצד ייראו החים שלהם בעידן הענן. התשובות האלו מייצרות אתגר חשוב לספקי שירותי הענן: להרגיע את המנהלים הטכנולוגיים, בעיקר בארגונים גדולים ומורכבים, ולהוכיח להם שיש בנמצא פתרונות אבטחה. במשימה הזו ישתתפו מן הסתם גם אנשי המכירות של CA, שכאמור יזמה את הסקר, כדי להציע להם פתרונות שיהוו את ה-"רגיעון" למשתמשי הענן.

2. מביעים אמון באבטחה
EMC ביצעה השבוע מינוי משמעותי בהנהלתה: טום הייזר, נשיא RSA, מונה לתפקיד בכיר בחברה-האם EMC. המשימה שלו היא לפתח את שירותיה של EMC בענן.

מעבר לקידום המעניין, יש במינוי זה אמירה חשובה: בעולם האחסון, שפונה גם הוא לענן, יש חשיבות רבה לאבטחה – ומי אם לא RSA מזוהה עם קודים ותקנים של אבטחה ארגונית. RSA נכללת בפרק הישראלי של EMC ויש לה פינה חמה בלב לשר הכלכלה, נפתלי בנט, שמכר את סיאוטה (Cyota) ל-RSA תמורת 145 מיליון דולר, שכעבור זמן קצר נמכרה ל-EMC.

3. צריך פיס בחיים?
הסיסמה צריך פיס בחיים היא כנראה משאלת לב המשותפת לרובנו, שחולמים כל בוקר לקבל טלפון מאראלה. יסכימו עם כך גם אלו המחפשים להחליף את מנמ"ר מפעל הפיס צבי אמיתי, שכפי שפרסמנו אתמול (ד'), יפרוש לגמלאות. החיפושים אחר מחליפו כבר החלו. אולם, למאות הפונים למפעל הפיס בתקופה האחרונה התברר, כי אין מדובר במכרז רשמי, שכן מפעל הפיס אינו מחויב על פי חוק לפרסם זאת.

הפניות אפוא נעשות בצורה יזומה על ידי חברות השמה, וכן בעקבות פניות אישיות של מועמדים – מנמ"רים מכל המגזרים, בכירים ובכירים פחות. הם יודעים היטב שמשרת מנמ"ר הפייס היא קודם כל אתגר גדול, אך גם משרה מתגמלת היטב. השאלה היא האם זהות המנמ"ר תקבע גם לפי מידת קרבתו למנכ"ל מפעל הפיס או לאור שיוכו המפלגתי.

מי שלא יהיה זקוק לפיס – לפחות לא בהתחלה – הוא מי שנבחר היום לתפקיד מנמ"ר הבורסה לניירות ערך בתל אביב, אלדד הרשטיג, סמנכ"ל הבורסה. כזכור, המנמ"ר הוותיק יוני שמש הודיע על פרישתו לאחר שלא נבחר לתפקיד המנכ"ל במקום אסתר לבנון, שהתפטרה בשבוע שעבר. עם התפטרותו נחשף גם שכרו החודשי של שמש: יותר מ-100 אלף שקלים. הפרסום הצית ויכוח סוער לגבי גובה השכר של המנמ"רים והאם הוא הולם את תפקידם ואחריותם. מרבית האנשים שנשאלו על כך סברו, כי המנמ"ר צריך להשתכר יפה וששכרו של שמש אינו חריג. זאת ועוד, הם השיבו, כי אסור לשכוח שמנמ"ר הוא במידה רבה הכבשה השחורה בארגון, שחוטף על הראש כאשר המחשבים לא עובדים וחשוב כמת כאשר הכל עובד ומתפקד בימי שגרה.

תפקיד המנמ"ר רווי סיכונים אישיים ומקצועיים. במרכיב השכר במקום העבודה הנוכחי שלו יש לא מעט חלקים הקשורים ברזרבות לימים אפורים, שבהם כבר לא יהיה מנמ"ר, וכמובן בונוסים. מותחי הביקורת גם העירו בעדינות, כי אם יש מושג כזה של הלימה בין השכר של בכירים לבין ביצועים, הבורסה היא המקום הראשון שבו זה צריך לבוא לידי ביטוי. בהתחשב בעובדה שהמנכ"לית של הבורסה הלכה הביתה, בין היתר בגלל המצב הקשה של הבורסה והיעדר משקיעים, הרי שמישהו היה צריך גם לשלם על זה, תחת סעיף ביצועים. אתם הבנתם את זה? באחד העם כנראה שעוד לא.

4. תנו לחיות לחיות
ענקית הטלפונים החכמים אפל (Apple) נתפסה השבוע עם המכנסיים למטה בשני אירועים מביכים. ארגון זכויות אמריקני חשף שוב את תנאי העבודה המחפירים של עובדי פגאטרון (Pegatron), ספקית אפל בסין: משמרות ארוכות ללא רשות לשבת, הלנת שכר וחדרי לינה דחוסים הם רק מקצת הבעיות שהועלו. עוד פורסם על תביעה ייצוגית כנגד אפל, בדרישה לתשלום עבור הבדיקות האישיות והארוכות, פעמיים ביום, בשל בזבוז הזמן ומכאן גם להפסד שכר. בתביעה שהגישו שני העובדים נאמר, כי ההפסד המצטבר הוא 1,500 דולרים לשנה.

ואנחנו נשאל מה עדיף: לעבוד במפעל הייצור של אפל בסין ולקבל תנאים של חיות בכלובים, או "לסבול" כמה דקות של בדיקת ביטחון ולהמשיך לעבוד בחנות ממוזגת באחת הערים הגדולות בעולם. כך או כך, כאשר אתם מחייגים בפעם הבאה באייפון שלכם, תחשבו כמה פועלים סינים לא ישנו בגלל זה או כמה כסף הפסידו אלו שמכרו להם את האייפון אי שם מעבר לים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים