שירות זמין בהחלט

בעידן שבו בעיקר מדברים על שקיפות וממשל זמין, יש גם מי שמצליח ליישם בפועל

הסיפור הבא מתאר אמנם מקרה פרטי שאירע לכותב שורות אלו, אולם בהחלט מלמד על הכלל. בסוף השבוע קיבלתי לתיבת הדואר האלקטרוני שלי את המידע היומי ממשרד האוצר על בקשות להתקשרות עם ספקים ופטור ממכרזים במשק – ובין היתר לענף המיחשוב. זהו שירות שפתוח לקהל הרחב וכל מי שרוצה, יכול פשוט להירשם. לשירות הזה יש חשיבות גדולה, בין היתר בגלל אלמנט השקיפות. חלק מהבקשות טרם אושרו ולציבור יש אפשרות לעיין בהן ולהתנגד אם יש סיבה.

באחד המיילים הופיע מידע על התקשרות עם HP כספק יחיד לפעילות מסוימת שאינה דורשת מכרז על פי החוק. עם זאת, הקישור לאחד המסמכים שצוינו במייל לא עבד. בהודעה צוין שבכל בעיה ניתן לפנות למרכז התמיכה של פרויקט תהיל"ה, NOC. כך עשיתי. למרבה הפתעתי, לא עברו 10 דקות וכבר קיבלתי תשובה מאנשי התמיכה של תהיל"ה. רק כדי לסבר את האוזן: מדובר על שאילתא בלתי דחופה בעליל שהוגשה ביום ו' אחר הצהריים. התשובה שקיבלתי לא פתרה את הבעיה, ושוב חזרתי לאותם אלמונים במייל, וציינתי את הנושא בפניהם. חיש מהר חזרו אליי מתהיל"ה ומסרו לי שנפחתה קריאת תקלה. למחרת בבוקר כבר מצאתי מייל שבישר לי שהבעיה נפתרה, ואכן הקישור למסמך היה תקין.

אפשר להניח שאין פה חידוש גדול, אבל בעידן שבו בעיקר מדברים על שקיפות וממשל זמין, יש גם מי שמצליח ליישם בפועל. למרבה הצער זה לא טריוויאלי. תודה רבה לרונן ולכל צוות התמיכה הנפלא של NOC. כדאי מאוד שגם גופים אחרים בממשלה ילמדו מהם. ככה החיים של כולנו יהיו יפים יותר. אולי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איל

    כל הכבוד, חשוב לתת משוב חיובי ולציין כאשר אנשים מתאמצים, גם אם הם לכאורה עושים את תפקידם. קל מאד לקבל דברים כמובן מאליו ולכן חשוב לדעת לפרגן על פעולות חיוביות. יתכן ויש מקום ביומון הזה לציין כל יום דברים חיוביים מסוג זה, כאשר אנשים לא רק אומרים את הטוב אלא גם עושים אותו.

אירועים קרובים