מודרניזציית מערכות מיינפריים במגזר הבנקאות בסיוע ספקיות הענן

כיצד יכולים הבנקים למנף את כוחן של ספקיות הענן הגדולות להשגת יעדי המודרניזציה שלהם, לביצוע אופטימיזציה ולשימוש בשירותים מנוהלים מבוססי ענן על מנת להשיג גמישות ויכולת גדילה לפי הצרכים הארגוניים?

03/08/2023 15:20

מגזר הבנקאות מסתמך מזה זמן רב על מערכות מיינפריים (Mainframe) לטיפול בעסקאות פיננסיות קריטיות. עם זאת, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והטרנספורמציה הדיגיטלית הופכת הכרחית ובועטת לכיוון ספקיות הענן הגדולות, ארגונים בישראל וברחבי העולם מתמודדים עם האתגרים של מודרניזציה של עומסי העבודה מסוג מיינפריים. 

על הבנקים לאמץ גישה הוליסטית רחבה למודרניזציה של מערכות מיינפריים, תוך שילוב מפת דרכים ברורה הכוללת שלבים הכרחיים להצלחה, כמו אימוץ גישה היברידית. על ידי בחירה קפדנית של הפלטפורמה הנכונה ועומסי העבודה הנכונים, גישה היברידית מאפשרת לבנקים להפיק תועלת ממלוא החוזקות של הענן ושל המיינפריים.

כשהם מתחילים את מסע הענן ההיברידי שלהם, הבנקים צריכים להחליט אם הם רוצים לתחזק, להשקיע או למכור את המיינפריים, ולאחר מכן לנקוט בגישה הוליסטית למודרניזציה של מיינפריים כדי להתאים את אסטרטגיית מודרניזציה ה-IT הכוללת שלהם לתוצאות העסקיות שלהם

בזמן שהקברניטים בארגונים שוקלים חלופה זו, אנו רואים שממשלות ברחבי העולם מאמצות יותר ויותר את מודל הענן ההיברידי וממנפות את היכולות של ספקיות הענן הגדולות כדי להביא ליעילות רבה יותר בשירותים ובאבטחה עבור אזרחיהן. למעשה, ממשלת ישראל – המובילה בטרנספורמציה דיגיטלית – עבדה עם AWS (ר"ת Amazon Web Services) וגוגל קלאוד (Google Cloud) כחלק מ"פרויקט נימבוס".

חשיבות המיינפריים בבנקאות

ה-מיינפריים מהווה בסיס משמעותי למגזר הבנקאי, ולכן מאמר זה יתמקד בשאלה כיצד בנקים יכולים למנף את כוחן של ספקיות הענן הבולטות כדי להשיג את יעדי המודרניזציה שלהם, לבצע אופטימיזציה ולהשתמש בשירותים מנוהלים מבוססי ענן על מנת להשיג גמישות ויכולת גדילה לפי הצרכים הארגוניים.

מערכות המיינפריים הן עמוד השדרה והליבה של תעשיית הבנקאות במשך עשרות שנים, ומספקות כוח מחשוב חזק ואמין לטיפול בעסקאות בנפח גבוה. למרות התחזיות לגבי מותן, מערכות המיינפריים ממשיכות למלא תפקיד מכריע בפעילות הבנקאית. הביצועים, המדרגיות והאבטחה שאין שני להם הופכים אותן לבחירה האידיאלית לשם עיבוד עסקאות קריטיות. יותר מכך, חלק לא קטן מהבנקים רוכשים עוד כוח עיבוד, כדי לתמוך בפעילות העסקית, וחלק נוסף – בונה אסטרטגיה כיצד לעבור מתשתיות המיינפריים אל עבר שירותי הענן באופן מלא, כדי להשתמש בשירותים מנוהלים מבוססי ענן.

יכול לסייע לבנקים במודרניזציה. הענן.

יכול לסייע לבנקים במודרניזציה. הענן. צילום: BigStock (אילוסטרציה)

מודרניזציה של עומסי עבודה במיינפריים

כאמור, כדי להסתגל לעידן הדיגיטלי, בנקים בוחנים יותר ויותר דרכים לחדש את עומסי העבודה שלהם במערכות המיינפריים. עם זאת, לעתים קרובות הם אינם יודעים כיצד למקם את המיינפריים בתוך אסטרטגיית ה-IT הכוללת שלהם, או שאין להם את כישורי המיינפריים הנדרשים.

כתוצאה מכך, המיינפריים נשמר לרוב מבלי שהוא ממונף במלואו, או מאפשר יוזמות דיגיטליות – או שניתן להציב עומסי עבודה על המיינפריים, שאמורים להיות שייכים לפלטפורמות ענן. כשהם מתחילים את מסע הענן ההיברידי שלהם, הבנקים צריכים להחליט אם הם רוצים לתחזק, להשקיע או למכור את המיינפריים, ולאחר מכן לנקוט בגישה הוליסטית למודרניזציה של מיינפריים כדי להתאים את אסטרטגיית מודרניזציה ה-IT הכוללת שלהם לתוצאות העסקיות שלהם.

בישראל יש מספר שותפים מצומצם מאוד שיכול להוביל פרויקטי מודרניזציה לתשתיות ויישומי מיינפריים ושהם בעלי ידע מעשי בביצוע מיגרציה אל עבר ספקיות הענן הגדולות, כמו AWS וגוגל קלאוד.

בבחירת השותף, יש לוודא שיש לו הידע, כוח אדם, ההמלצות והכוח הגלובלי כדי לבצע את תהליך המודרניזציה גם בצד התשתית וגם בצד האפליקציה.

כותב המאמר הוא מנכ"ל קינדריל ישראל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים