נשים ומחשבים: מיכל זינגר, גלאסבוקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיכל זינגר, מנהלת תוכנה בתחום הביג דאטה, בגלאסבוקס

מיכל זינגר, מנהלת תוכנה בתחום הביג דטה, בגלאסבוקס

שם ותפקיד: מיכל זינגר, מנהלת תוכנה בתחום הביג דטה, בגלאסבוקס (Glassbox).

תפקידים קודמים: ניהול צוות דטה ב-spotad ומובילה טכנולוגית ב-leadspace. כמו כן, ניסיון נוסף בתפקידי פיתוח וניהול צוותים.

השכלה/שירות צבאי: בצבא שירתתי בתפקיד מדריכת חי"ר – מדריכת נגמ"שים. בוגרת תואר BSc במדעי המחשב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כתלמידה אהבתי מתמטיקה ומקצועות ריאליים, לכן מבחינתי לימודי מדעי המחשב היה המשך הגיוני לאהבתי ללימודים הריאליים. לא היה לי רקע טכנולוגי, אבל החלטתי ללמוד מדעי המחשב ולא ידעתי בדיוק למה אני נכנסת. ללא ספק שהתחום הזה הוא מאתגר ומעניין באופן יום יומי, והוא מתאים למי שמחפש לאתגר את עצמו באופן קבוע.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שבאופן כללי לא הרבה נשים מגיעות לתחום התוכנה. אבל אני לא חושבת שזה בגלל אפליה, אלא הדבר תלוי בנשים עצמן. כל אחת יכולה להגשים ולאתגר את עצמה ולא להיסגר בפני תחומים ריאליים. פגשתי הרבה נשים מוכשרות וחכמות מאוד בלימודים וגם במהלך הקריירה. אכן, נשים שמעוניינות להתקדם ניהולית בתחום צריכות לעבוד קשה כדי למצוא איזון בין הרצון להתקדם והרצון להקים משפחה ולהתמסר לכך, אבל אני לא חושבת שיש הבדל בין גברים לנשים. כפי שגברים שמעוניינים להתקדם עושים ויתורים כך גם נשים שמעוניינות להתקדם עושות ויתורים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

מראש אני לא מגיעה למקומות שבהן יש אפליה. ברור לי שהדבר קיים, אבל אני מחפשת לעבוד בחברות שבהן בדרך כלל זה לא קיים. היו מקרים בעבר שנתקלתי באנשים צרי אופקים, שאולי העדיפו להעסיק ולקדם גברים על פני נשים, אבל ברוב המקומות שעבדתי לא הרגשתי אפליה. תמיד הרגשתי שמקדמים אותי לפי היכולות האישיות והמקצועיות שלי בלי קשר להיותי אישה. תמיד מצאתי את המקומות שבהם אני יכולה להשפיע ללא אפליה. לדעתי, נשים לא צריכות לוותר על ההגשמה העצמית ולא לפחד לשבור תקרות זכוכית. אני תמיד אוהבת לאתגר את עצמי ולצאת מאזור הנוחות ותמיד הייתי בתפקידים עם פחות נשים, דווקא כדי להראות שאין הבדל בין נשים לגברים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נו באמת *מגלגל עיניים*

    "אני בוחרת לעבוד בחברות שבהן בדר"כ זה לא קיים". אי אפשר לדעת דבר כזה וזה קורה בכל מקום בטוח שגם בחברה בה את עובדת...איזה נאיביות." אולי העדיפו" - אם את לא יודעת אז אל תדברי... אפליה היא לא רק על סמך מגדר כבר יצאתם מכל החורים עם החירטוטי העצמה נשית. יש כל כך הרבה נשים מצליחות בכל תעשייה כאילו שצריכים תזכורת מאיזו ראש צוות רנדומלית. מבחינתי יכלתם לקחת מוכרת שסיימה צבא ועובדת בזארה והיה לזה אותו משקל... התעשייה בהייטק לא מונעת עפ"י מגדר אלא ע"י מסוגלות אישית. יש מספיק מקומות שמתעמרים בנשים ובגברים כאחד במקום העבודה כל שנותר לקוות זה שאלו שמגיעים לתפקידים ניהוליים ועמדות כוח יהיו בני אדם עם אינטליגנציה רגשית גבוהה. ולצערנו הרב אנשי הנהלה מסוג זה נדירים ביותר...

אירועים קרובים