נשים ומחשבים: ליליאן פנחס, מנכ"לית ליבי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ליליאן פנחס, מנכ"לית ליבי מקבוצת וואן טלדור

ליליאן פנחס, מנכ"לית ליבי מקבוצת וואן טלדור

שם ותפקיד: ליליאן פנחס, מנכ"לית ליבי מקבוצת וואן טלדור.

תפקידים קודמים: התחלתי את דרכי כמפתחת בממר"ם. לאחר שחרורי מצה"ל התקדמתי בעולם הטכנולוגיה דרך תפקידים טכנולוגיים מגוונים עד לתפקידי ניהול מורכבים. במהלך הקריירה השתלבתי גם בתפקידי "hands on" טכנולוגיים, דוגמת מנהלת צוות BI בחברת סלקום ומובילת צוות Core BI בחברת טבע (דרך מטריקס). בתפקידי הקודם שמשתי כסמנכ"לית טכנולוגיות בליבי טכנולוגיות תוכנה.

השכלה/שירות צבאי: שירתי בממר"ם בתפקיד פיתוח מערכות הפעלה. בצה"ל סיימתי כמה קורסים חשובים בבסמ"ח, דוגמת קורס תכנות 2001, קורס Mainframe (מפעיל מחשב גדול) וקורס MCSE – תשתיות ומערכות מידע. אני בעלת תואר ראשון B.A במינהל עסקים ממכללת דרבי.

משפחה: נשואה לליעד, 2 ילדים: ברי בן 5, ריי בת 4. ושני כלבים: היפר, גולדן בן 12 וקליק, כנעני מעורב בן שנה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
בגיל מאוד צעיר זיהיתי בעצמי חשיבה מאוד ראלית ולוגית, והבנתי שאני חייבת היגיון בתחום העיסוק שלי. ההיגיון ממלא תפקיד חשוב בתחום הטכנולוגיה, בין אם מדובר בשפות תכנות, דטה, פיתוח תוכנה וחומרה ועוד. ללא ספק, הוא אחד היסודות החשובים ביותר בתחום שבו אנחנו מתמחים בליבי – דטה ובינה מלאכותית. בנוסף, נשאבתי לתחום הטכנולוגיה מאחר שהוא מתחדש כל העת ומציב אתגרים חדשים. הוא מחייב אותי להישאר עם היד על הדופק ולהמשיך ללמוד ולהתעדכן. משמח אותי שלא משעמם לי לרגע.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
עם השנים היא פחות צורמת, אך עוד קיימת. מועסקות יותר ויותר מפתחות בתעשייה, אך היחס בין גברים לנשים, במיוחד כשעולים בסולם הדרגות, הוא לא שווה. בחברת ליבי החלטנו לשנות את המאזן – שיעור הנשים בחברה עומד על יותר מ-60% ומועסקות בה שלוש סמנכ"ליות בכירות. חשוב לנו להדגיש בליבי את הכוח המקצועי של הנשים ולהעצים אותן, גם פנימית וגם מול לקוחות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
לצערי הרב כן. אני מגיעה מתחום מערכות ההפעלה, שהוא תחום של גברים. קרה לא מעט פעמים, בישיבות מרובות משתתפים, כאשר עלתה שאלה טכנולוגית או תקלה ועניתי, אף אחד לא התייחס לתשובה. הגברים ה"יותר חכמים" בחדר פשוט חזרו על מה שאמרתי וכולם מאוד התרשמו מהתשובה וישר קפצו ליישם את הפתרון – מובן שהקרדיט הלך ל"חכמים". אפילו בכנסים רשמיים ושולחנות עגולים, כאשר את מביעה את דעתך אין שום התייחסות לדברייך, אך כשגבר אומר מיד אחרייך בדיוק אותם הדברים, הוא יקבל תשובה מהמרצה או מהמארח של "וואו… שאלה טובה, מעניינת…" וכולם מיד מסכימים.

חשוב להדגיש, העובדה שהתקדמתי והגעתי לתפקיד שלי כיום כמנכ"לית, והעובדה שאני דואגת לשינוי אמיתי בארגון שאני מנהלת, הן ההוכחה לכך, שאסור לנשים לוותר על הסטטוס המקצועי ושניתן לנצח את הדעות הקדומות ולהגיע להישגים. "אם יוצאים, מגיעים למקומות נפלאים" (ד"ר סוס).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים