נשים ומחשבים: ענת גל, קבוצת אמן

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ענת גל, המובילה את תחום הפיננסים וההיי-טק בתחום מוצרי הנתונים בקבוצת אמן

ענת גל, המובילה את תחום הפיננסים וההיי-טק בתחום מוצרי הנתונים בקבוצת אמן.

שם: ענת גל.

תפקיד: מובילה את תחום הפיננסים וההיי-טק בתחום מוצרי הנתונים בקבוצת אמן.

ותק בתפקיד: שנתיים.

השכלה: תואר ראשון במנהל עסקים.

שירות צבאי: שירתי מעל שבע שנים בממר"ם, בסופן השתחררתי בדרגת סגן. שירתי שש וחצי שנים בפרויקט המחשוב של המנהל האזרחי. לאחר מכן עברתי לשנה נוספת ליחידת בסמ"ח, בה פיתחתי את הכשרת היחידות לטכנולוגיית client/server ופיקדתי על המחזור הראשון של קורס ניתוח מערכות למפקדים בכירים ("חלון הראווה" של יחידת בסמ"ח).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מגיל צעיר התחברתי למקצועות הריאליים. למדתי בתיכון במגמת מתמטיקה פיזיקה. בצבא שירתי, כאמור, בממר"ם בתפקיד טכנולוגי ושם עברתי מסלול הכשרה מלא טכנולוגי וניהולי. המשכתי גם באזרחות בניהול פרויקטי תוכנה כ-10 שנים ו-20 שנים נוספות בתחום ניהול מכירות תוכנה. עבדתי בחברות גלובליות וטכנולוגיות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שבתעשיית ההייטק יש יחסית שוויון. ישנם מקרים רבים בהם לנשים וגברים דרכי חשיבה שונות, דרכי עבודה שונות ודרכים שונות לניהול ולהתמודדות עם משברים. צוותים מעורבים מגדרית מייצרים סינרגיה. אני לא נתקלתי באפליה. מסביבי יש לא מעט מנהלות. לשמחתי הרבה, בחברה בה אני עובדת, אמן מחשבים, עובדים נשים וגברים שמובילים יחד את כל תחומי החברה, והתרומה של דרכי החשיבה השונות, שמשלימות זו את זו, היא תרומה עצומה. יש הרבה נשים בתפקידי ניהול, ובכלל, שצמחו בחברה ושהגיעו מבחוץ.

המפתח הוא להצטיין, ללמוד כל הזמן, להביא ערך לסביבה ולקבוצה ולהיות נחושה להשגת המטרה ולהתקדם.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? תמיד הרגשתי מוערכת, וניתן לי מקום להתפתח ולצמוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים