מערכת הבינה המלאכותית שמשנה את עולם הפקות הפרסום

אסף ינאי, מנכ"ל הסטארט-אפ אליסון, התארח בפודקאסט אנשים ומחשבים וסיפר על פלטפורמת ה-AI שפיתח, היודעת לחזות במדויק איזה רכיב בסרטוני פרסום הוא המנצח ● וגם: על איזה קמפיין משפיעה הכי הרבה חיית האלפקה?

אסף ינאי, מנכ"ל אליסון. וגם - אלפקות.

מרכיב הווידיאו הוא אחד החשובים בעידן הדיגיטלי שבו אנו חיים כיום. בין האתגרים שעומדים בפני כל מפרסם או פרסומאי שעובד איתו, נכלל האתגר לדעת איזה קמפיין השפיע הכי הרבה – במיוחד מבין רכיבי האודיו, הווידיאו והטקסט – וכן להבין למה הם אלו שגרמו להצלחה או לכישלון.

בעידן הרשתות החברתיות, יש שוני מהותי בין קהלי היעד שגולשים בפלטפורמות השונות, ועל מנת לקלוע לטעמים של אותם קהלים, יש צורך להפיק מספר רב של צילומי וידיאו בשילוב טקסטים, דבר שמכביד מאוד על תקציב הפרסום, וגם אז – אין אפשרות לדעת במדויק מה השפיע יותר.

על הצורך הזה עונה פלטפורמת ה-AI של חברת הסטארט-אפ הישראלית אליסון (Alison), המבוססת גם על בינה מלאכותית וגם על למידת מכונה. הפלטפורמה יודעת להגיד למפרסם איזה סוג של וידיאו אכן באמת משפיע, דבר שחוסך עלויות בהפקות סרטונים מיותרים, הפקות שהן יקרות מאוד. בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים סיפר באחרונה אסף ינאי, מנכ"ל החברה, כיצד הדבר עובד, אילו תובנות מעניינות מייצרת הפלטפורמה שלו ומדוע חיית הבר אלפקה משפיעה יותר על קמפיינים שמיועדים לגיל הצעיר.

ינאי הקים את החברה לפני שנתיים, ומאחוריו 10 שנות ניסיון בפיתוח עסקי בעולמות הפרסום והשיווק. עד כה גייסה החברה שלו 5.1 מיליון דולר בגיוס פרה-סיד.

אסף ינאי, שתף אותנו באתגרים עליהם הפלטפורמה שלכם מנסה לתת מענה
"25 אחוזים מיצירת קמפיינים ברשתות החברתיות השונות מבוססים על וידיאו. לכל פלטפורמה יש סגנון וקהלים שונים, ולכל אחת מהן מייצרים היום אינסוף קטעי וידיאו, וגם כאשר אתה מקבל תוצאות טובות – אינך יודע מה בדיוק עבד ואיך. זה מין סוג של ניסוי וטעיה מתמשך".

איך אתם יודעים לזקק את כל המידע הזה ולתת ניתוח מדויק כל כך?
"הטכנולוגיה שלנו מבוססת AI ולמידת מכונה, והיא מבצעת פירוק של אלמנטים, פיצ'רים ומאפייני קריאייטיב שונים, מחפשת קורלציה לתוצאות הקמפיין, ומספקת תובנות ומסקנות לכל לקוח ספציפי, בחלוקה לפלטפורמות, קהלי יעד, גיאוגרפיה. כך אנחנו מייצרים בריף חדש, שמבוסס בינה מלאכותית, הכובשת את עולם הפרסום.

מעבר לזה, מאחר שאנו מבינים שאף מפרסם לא עובד בחלל ריק, אנחנו החברה היחידה שיודעת לנתח גם את הקמפיינים של המתחרים, אלו שהצליחו ואלו שלא הצליחו, ולתת למפרסם שלנו עוד ערך מוסף חשוב".

אבל נניח שאתה מפרסם לעורכי דין. הרי אתה יודע מי הקהל שלך מה הטעם שלו, איפה הערך המוסף שלכם פה?
"שאלה מצוינת. נכון שאתה מכיר את קהל היעד ויודע להפיק לו וידיאו, אבל אתה לא יודע איזה רקעים משפיעים עליו, מה אורך הווידיאו והסאונד הרצויים, האם צריך קריינות או לא. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, השוני בין הפלטפורמות ובתוך הפלטפורמות הולך וגדל. אגב, גם הפלטפורמות המובילות גוגל ופייסבוק מחייבות לייצר סוגים שונים של וידיאו, כדי להגיע להשפעת הקמפיין הנכונה, ובעזרת הטכנולוגיה שלנו אנחנו מסייעים למפרסמים לצמצם את מספר ההפקות היקרות".

תן לנו דוגמאות בבקשה
"יש כמה דוגמאות, למשל: חברות פינטק, כמו בנקים דיגיטליים, שפונות לקהלים צעירים, גילינו שקמפיינים עם רקעים וצבעים חזקים, מעוררים ומשפיעים עליהם הרבה יותר. הם מעבירים מסר של משהו חדש שמחליף את הישן. לעומת זאת, אותו קמפיין שמיועד לקהלים מבוגרים, משפיע עם צבעים הרבה יותר סולידיים, ומשדר יציבות. זה אותו בנק שאתה מכיר, אבל יותר טוב.

דוגמה מאלפת נוספת זה השפעה של שילוב בעלי חיים בקמפיינים, גם אם אינם קשורים לעולם החי. כך למשל גילינו שקמפיינים שבהם משולבים חיות בר אקזוטיות, כמו אלפקות, משפיעים הרבה יותר על קהל צעיר, שבדרך כלל אינו מגלה מעורבות-יתר בגידול בעלי חיים, ואילו קמפיינים למבוגרים עובדים טוב יותר עם חיות מסורתיות ומוכרות יותר".

עד כמה עולם הפרסום מושפע ממהפכת ה-BI וה-AI?
"ללא ספק GPT וכל מה שמסביבו מטלטלים את כל העולם, כולל את עולם הפרסום. אבל נכון להיום, מהפכת ה-GPT ודומותיה עדיין מתרכזות בעולמות של טקסטים, ולא בעולמות הוידיאו והאודיו. עם זאת, ללא ספק שבטווח של חמש שנים סוכנויות פרסום ישתנו ויצטרכו להתאים עצמן לעולם החדש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים