נשים ומחשבים: נעה משיח, איגוד הביטקוין הישראלי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נעה משיח, מנכ"לית איגוד הביטקוין הישראלי

נעה משיח, מנכ"לית איגוד הביטקוין הישראלי.

שם: נעה משיח.

תפקיד: מנכ"לית איגוד הביטקוין הישראלי.

ותק בתפקיד: חמש וחצי שנים. 

השכלה ושירות צבאי: בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים ובבלשנות מהאוניברסיטה העברית.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אין לי השכלה טכנית, אבל אף פעם לא נרתעתי מטכנולוגיה. הכרתי אנשים באינטרנט עוד בעידן הבלוגים, ביניהם את עו"ד יהונתן קלינגר, שהציע לי להתראיין למשרה באיגוד. הגעתי בהתחלה כמנהלת תפעול, וכיום אני מנכ"לית.

מה שמשך אותי להתעסק עם מטבע הביטקוין זה שהוא פתרון טכנולוגי אלגנטי לבעיה חברתית-כלכלית. התחברתי לצדדים החברתיים שלו: שבירת מונופול הבנקים והמדינות, פתרונות לחסרי חשבונות בנק והעברת כספים מהירה ברחבי העולם בעמלות מזעריות. בנוסף לזה, הטכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מהתעשייה הזאת והעבודה באיגוד מאפשרת לראות את ההתפתחויות הטכנולוגיות צעד אחר צעד, וגם לסייע לציבור המשתמשים בביטקוין ומטבעות דיגיטליים בישראל בקשיים שיש להם מול הבנקים ולהוביל רגולציה מתאימה לתחום, כך שהחקיקה לא תפריע למשתמשים, אלא תעודד את השימוש בטכנולוגיה ותצמיח את התחום בישראל.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? במשך השנים שאני בתעשייה נראה שיפור בתחום הנוכחות של נשים ורצון מצד הרבה גורמים לגוון את הנוף האנושי, בין אם בקבלה לעבודה ובין אם בהופעה בכנסים, בנוכחות בדירקטוריונים ובצמתי קבלת ההחלטות.

לצערי התעשייה עדיין לא מגוונת דיה, ויש לא מעט אירועים ופורומים בהם הנשים הן מיעוט קטן, צריך לעשות מאמץ למשוך יותר נשים לתחום באופן אקטיבי, הן בקבלה לעבודה והן ביצירת מרחבים מכילים יותר לקבוצות אוכלוסיה שונות. 

השילוב של עיסוק בכסף עם טכנולוגיה ולא מעט פעמים גם עם תאוות סיכון גבוה, אינו תחום שקורץ מיידית לנשים, אבל אנחנו רואים שדווקא נשים שנכנסות לתחום עושות זאת אחרי למידה מעמיקה שלו וניהול סיכונים שקול יותר מגברים. הדבר גורם להן לא אחת לתשואות טובות יותר, וגם להישארות בתחום לאורך זמן, גם אם זה לא מתבטא בהכרח בהגעה למיט-אפים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? למזלי הרב, המעסיקים שלי, ובעיקר מני רוזנפלד, יו"ר האיגוד, מבינים את חשיבות נוכחות הנשים בתעשייה ומנסים לקדם ולדחוף שיהיו יותר מאיתנו פה. 

אישית לא נתקלתי באפליה, אבל אני שומעת רחשים על כך כל הזמן, מה גם שהאפליה היא לא בהכרח אישית או שקופה, היא מבנית – חבר מביא חבר עוד בתהליך קבלת העבודה, או כמרצה לכנסים וכדומה, ויש צורך לתת על כך את הדעת ולהתאמץ על מנת לשלב יותר נשים מוכשרות בתחום – ויש לא מעט כאלו.

מצידנו אנחנו גם עושות מאמץ, יש לנשים בביטקוין קבוצת פייסבוק, יצרנו רשימת דוברות לכנסים בתחום, נערכים מיט-אפים ואנחנו משתדלות לתמוך ולעודד יותר נשים להיכנס יותר לנושא, ולחוות את מה שהולכת להיות כלכלת העתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים