נשים ומחשבים: דפנה ינין, מערך הסייבר הלאומי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: דפנה ינין, ראש תחום הכשרה במערך הסייבר הלאומי

דפנה ינין, ראש תחום הכשרה במערך הסייבר הלאומי.

שם ותפקיד: דפנה ינין, ראש תחום הכשרה במערך הסייבר הלאומי.

השכלה/שירות צבאי: בעלת שני תארים מהאוניברסיטה הפתוחה – התואר ראשון במדעי ההתנהגות והתואר השני במנהל עסקים, עם התמחות במערכות מידע.

במקביל ללימודים עבדתי ועשתי קורסים מקוונים בנושאים שונים, ביניהם קורסי רשתות, קורסי סייבר ועוד.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? עבדתי תקופה ארוכה בתחום הביטוח. חיפשתי להיכנס לאזורים הטכנולוגיים, גם בתוך מקומות העבודה בהם עבדתי.

סורבתי הרבה פעמים, עד שהציעו לי עבודה בתחום.

התחלתי את הקריירה בבקרת איכות ומערכות מידע בתחום הביטוח. בהמשך עבדתי כיועצת סייבר וכיועצת בכירה לנושאי רגולציה וניהול סיכונים (GRC), ניהול זהויות ובניית מתודולוגיות סייבר. במסגרת עבודתי במערך, אליה הגעתי לפני ארבע שנים, אני בונה תכנים להכשרת אוכלוסיות מגוונות ועובדי המערך לתחום הסייבר.

אני מאוד אוהבת את תחום המחשבים וגם בעלי מגיע מהעולמות האלה ועובד כמטמיע מערכות SAP. אנחנו מתכננים להכווין את שלושת הילדים שלנו (5, 2.5 ו-1) לעסוק גם הם בתחומי המחשבים וללמוד את מקצועות המחשב כבר מגיל צעיר.

נחשפתי לתחומי הסייבר בשלב מאוחר יחסית בחיים, ומרגע שנחשפתי – זה ריתק אותי. העולם הקיברנטי, שאין לו גבולות, אין לו התחלה וסוף ברורים, היו כחידה בלתי פתורה בעיניי.

בגלל שעבדתי ב-QA, חיפשתי עבודות QA בחברות סייבר או ייעוץ סייבר כדי לתת דריסת רגל.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני מאמינה שיש נושאים שהם טריוויאליים לגברים אך לא לנשים במעמד של ראיונות עבודה, ומגייסים עשויים – אינהרנטית – להתייחס אליהם כשיקול, מה שיכול ליצור תחושה של אפליה.

מטענים שאנחנו סוחבות וסוחבים איתנו מהעבר משפיעים עלינו באופנים שונים – ביניהם ציפיות השכר, שעות העבודה, התפקידים ועוד. רואים את זה בעיקר אצל נשים.

אני מובילה, יחד עם גדי עברון, מיזם בשם "האקריות" ומשמשת בו כמרצה קבועה. זהו ארגון התנדבותי שמטרתו לקדם נשים בתחום הסייבר. הארגון מסייע לנשים להשתלב בתחום באמצעות נטוורקינג, הנגשת המידע וסיוע במציאת עבודה. אני חושבת שהרבה פעמים יש לנשים מחסומים מחשבתיים שמונעים מהן לעשות דברים, כמו להאמין בעצמן ולפעול כדי לעשות את מה שהן אוהבות. הרבה פעמים נשים מוותרות לעצמן מראש, כי הן לא עומדות בתנאי הסף בדיוק או שהן סתם חוששות מהלא נודע. המיזם שלנו פועל כדי לעזור להן לעשות את הצעד הזה ולהנגיש את התחום לנשים.

אני יכולה להמליץ לנשים שרוצות להיכנס לתחום, להכיר אותו בראש ובראשונה על מסלוליו, להבין מה מעניין אותן ובמה כל אחת מהן טובה, ובהתאם להכווין את עצמן לתחום שמתאים להן. לאחר מכן, אני ממליצה לבדוק מהן דרישות הקבלה לאותן מישרות, מה הידע הנדרש ולבנות תוכנית עבודה שתוביל אותן לשם.

אני ממליצה לנסות להכיר כל הזמן אנשים חדשים וליצור איתם שיח ומינגלינג, להגיע למיט-אפים, להגיש קו"ח, גם אם עונים רק על חלק מהדרישות ולא על כולן, והכי חשוב – לא להתייאש גם אל מול תשובות שליליות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אני לא מרגישה שחוויתי בעבר אפליה בשל היותי אישה, ואף התקבלתי לעבודה בהריון יותר מפעם אחת. אבל זה שאני לא חוויתי את זה, לא אומר שזה לא קיים. אני עובדת בגוף שהוא ממשלתי-מבצעי, כך שדברים עובדים פה בצורה מעט שונה בהשוואה למגזר הפרטי.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אופיר זילביגר

    כל הכבוד דפנה! גאה בך כחברה וכיוצאת SECOZ/BDO.

אירועים קרובים