פתיחת המונדיאל: התקדמות טכנולוגית היא לא רק עניין של כסף

טוויטר-קטאר השקיעה המון כסף בנבחרת-חברה שלה - בין אם אלה ההשקעות של האמירים מהמפרץ או של אילון מאסק - והפסידה ● וגם: המשך הסקירה של החברות-נבחרות הפוטנציאליות לזכייה במונדיאל

21/11/2022 13:14
במונדיאל, כסף לא מספיק כדי לנצח.

בליגות הכדורגל המקצועניות במדינות השונות, הכסף הוא זה שמדבר בדרך לזכייה. כך המצב גם באליפויות המדינות. במונדיאל, מה שקובע הוא הכישרון – וזה הקסם שלו. זה מה שהוכח גם במשחק הפתיחה של המונדיאל הנוכחי, שבו התמודדו אתמול (א') הנבחרות של המדינה המארחת, קטאר, שבטור זה "קיבלה" את טוויטר כמייצגת שלה, מול אקוודור, שהחברה שהצמדתי אליה היא אינטרסיסטם.

המשחק הזה קבע תקדים: זאת הפעם הראשונה שבה הנבחרת של המדינה המארחת את המונדיאל, שבאופן מסורתי משחקת במשחק הפתיחה – מפסידה בו. טוויטר-קטאר התאמנה תקופה ממושכת למשחקי הגביע העולמי, אבל כשהיא הגיעה למאני טיים, נראה שנגמר הכסף. מולה הופיעה, כאמור, אינטרסיסטם-אקוודור. המדינה הדרום אמריקנית היא לא מאריות הכדורגל, בניגוד לחלק מהנבחרות האחרות באזור שלה, אבל היא נבחרת מספיק טובה על מנת לנצח בקלילות את קאטר. בהתאם, אינטרסיסטם היא לא מאריות התוכנה, גם אם היא אחת החברות המובילות בעולם בעולמות מסדי הנתונים והאינטגרציה, בפרט במגזר הבריאות ובעולם ה-ERP. המשותף לנבחרת הדרום אמריקנית ולחברה הוא שרבים לא מכירים שיש להן כלים ייחודיים ובולטים. אינטרסיסטם מציעה כלים לחיבור בין סביבות שונות, בדומה לאקוודור, שיושבת על קו המשווה ועל פי תושביה היא מרכז העולם.

אחרי שהעברתי כאן שיעורון בגיאוגרפיה ובטכנולוגיה, הגיע זמן הכדורגל: טוויטר-קטאר נראתה, לפחות עד לשריקת הפתיחה, נבחרת מסודרת, אבל ברגע שהתחיל המשחק התחיל הבלאגן, והיא פשוט התפרקה. בדיוק כמו שמיד לאחר שאילון מאסק נכנס לטוויטר, הוא גילה בלאגן גדול וחברה מתפרקת – ויש שאומרים שעכשיו הוא מפרק אותה עוד יותר. המשחק היה קצת מביך ואין ספק שטוויטר-קטאר לא מתאימה לרמה של נבחרת מונדיאל. מנגד, נראה שהתוצאה של המשחק, 2-0 לטובת אינטרסיסטם-אקוודור, לא מעידה על היכולת של זו, ובהחלט ייתכן שהיא תיכשל מול הנבחרות האחרות בבית שלה.

עוד נבחרות ששווה לעקוב אחריהן

בטור של אתמול הזכרתי חמש נבחרות שיש סיכוי שיזכו באליפות, ומיד זכיתי לתגובות ומחאות של אוהדים, שרואים את הנבחרות שלהם – שלא הוזכרו – כמועמדות לזכייה בגביע. אני לא יכול להציג כאן את כל הנבחרות, אבל הנה לכן עוד כמה ששווה לעקוב אחריהן, ומי יודע, אולי אחת מהן תהיה האלופה.

הראשונה היא יבמ-אנגליה, שהיא מולדת המחשבים ומולדת הכדורגל. רבים אוהבים את אנגליה, מתרפקים על הנוסטלגיה ומקווים לראות אותה בכל פעם מתקדמת לשלבים הסופיים. ב-1966 הנבחרת האנגלית זכתה בגביע וב-1986, שער יד האלוהים הלא חוקי ועוד שער "1,000% חוקי", כמו ששידר אז יורם ארבל בטלוויזיה הישראלית, עצרו אותה בדרך לשם. את שניהם כבש האחד והיחיד, דייגו ארמנדו מרדונה. באליפות הקודמת, האנגלים הגיעו עד לחצי הגמר. נראה שהגיע הזמן שאנגליה תחזור לחזית הכדורגל, כמו שיבמ נמצאת בחזית הטכנולוגיה, ותצליח להצית את הדמיון של כולנו ולהגיע לגמר. אבל זה ידרוש מנבחרת אנגליה להתמקד ביתרונות שלה ולהחביא את חסרונותיה, בדיוק כמו שיבמ הבינה שהגיע הזמן להיפרד מתחום השירותים ולהתמקד בתחום המוצרים. לכן, הענק הכחול פוצל, תחום השירותים הועבר לחברה חדשה בשם קינדריל והחברה המקורית נשארה עם עסקי הליבה שלה. האם זה יספיק ליבמ לחזור לצמיחה והובלה, או יותר נכון להמשיך בה? האם זה יספיק לאנגליה כדי לקפוץ עוד שלב אחד מעבר להישג של 2018, ואולי אך לזכות בגביע? נחיה ונראה, זה לא יקרה עוד הרבה זמן.

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל.

צפרא כץ, מנכ"לית אורקל. צילום: עזרא לוי

הולנד-אורקל היא נבחרת שכל הישראלים (כמעט) אוהבים – בין אם זה בגלל הכדורגל או כי ההולנדים הם אוהדי ישראל (בפרט איאקס אמסטרדם). בהתאם, רבים מהלקוחות בישראל אוהבים את אורקל. הולנד-אורקל היא מועמדת כמעט נצחית לזכייה באליפות. כמו אורקל, הולנד צפויה הפעם לחזור לבמה המרכזית של הכדורגל, בדמות העפלה לשלבים הסופיים של הטורניר, לאחר שבמונדיאל הקודם זה לא קרה. במקרה של נבחרת הולנד זה יקרה בגלל הכדורגל שלה, ובמקרה של אורקל – עקב ההתקפה שהיא מנהלת על ענקי הענן עם פתרון ענני חדש, שמציג אתגר אמיתי לתפיסות המסורתיות בתחום, בפרט בכל הנוגע לענן ההיברידי.

אני מאמין שהולנד-אורקל תהיה הנבחרת המלהיבה והמרעננת של האליפות, בדומה לחברה של לארי אליסון וצפרא כץ, שלא נס ליחה לעולם. בניגוד לטורנירים קודמים, אני מאמין שהיא תציג הפעם הגנה יותר יציבה, ובעיקר נראה נבחרת מאומנת, שיודעת מה המאמן שלה רוצה שהיא תעשה – ומבצעת בהתאם.

עוד נבחרת היא ספרד-גוגל, שמאז 2010, כשזכתה במונדיאל, היא מחפשת במנוע החיפוש שלה את ההרכב שיחזיר אותה להיות רלוונטית ומועמדת לזכייה נוספת. גוגל היא כבר מזמן הרבה יותר ממנוע חיפוש, ומציעה עוד שלל מוצרים, בהם דואר, תוכנת ניווט ומערכת הפעלה סלולרית. עבור ארגונים, גוגל קלאוד מציעה הרבה מאוד כלים בענן ובכלל, שמאפשרים להם לנהל את המשאבים והפעילות שלהם. גם ספרד יכולה להפתיע, כאשר השאלה המרכזית היא האם היא תדע להשתמש בכלים שעומדים לרשותה כדי לחפש את השערים והניצחונות כבר מהשלבים המוקדמים.

קווין דה בריינה בפעולה.

קווין דה בריינה בפעולה. צילום: BigStock

הנבחרת המבטיחה האחרונה היא בלגיה-פריוריטי – נבחרת שאמנם מפתיעה לטובה לעתים קרובות, אבל עדיין לא הצליחה לממש את הפוטנציאל האדיר של הכישרונות שמרכיבים אותה: אדן הזאר, לוקאקו והכוכב הגדול שלה, קווין דה בריינה. בתקופה האחרונה, פריוריטי הוסיפה לפורטפוליו שלה כוכבים משלה, עם מסע רכש שכלל רכישה של חברות ישראליות רבות, שהפכו אותה מחברת ERP לחברת יישומים עסקיים ורטיקאלית, כולל התרחבות לחו"ל. השאלה היא האם בלגיה-פריוריטי תשיג השנה גביע לארון או שהיא תמשיך לחלום על הכוכב הבא שיעשה את זה. בהתאם, שאלה נוספת היא האם פריוריטי תצליח לממש את הפוטנציאל של כל החברות שרכשה ותהפוך למובילה ב-ורטיקאלים שבהם היא בחרה להתמקד, במקביל להצלחות שלה בשוק ה-ERP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים