אלו הן הטכנולוגיות שיסייעו לעסקים לשרוד ב-2023

גרטנר מיפתה את הכלים הטכנולוגיים שיכולים לסייע לארגונים לעבור בשלום את חוסר הוודאות שתאפיין את השנים הבאות

להשתמש בכלים טכנולוגיים, שיכולים לסייע לארגונים. אילוסטרציה.

שנת 2023 לא הולכת להיות שנה קלה בתחום הכלכלה, בשוק ההון ובעצם בכל. כמו בימים של גאות כלכלית גם כעת, יישום כלים טכנולוגיים יכול לסייע לעסקים לחסוך בעלויות, לשפר את הרווחיות וגם לאפשר לארגון להשקיע בחדשנות ולצמוח.

חברת המחקר גרטנר מיפתה שורה של טכנולוגיות ואסטרטגיות שעסקים צריכים לבחון ליישם בשנים הבאות.

המחקר של גרטנר מיפה את הצרכים העתידיים של הארגונים. בין היתר בחברת המחקר מצביעים על הצורך באופטימיזציה תפעולית, בחיפוש אחר פתרונות אנכיים בגזרות שונות ועל ההכרח שלא להינעל על מוצר אחד. הם גם עוסקים בצורך בהגברת שיתוף הפעולה עם הלקוחות והאצת יכולת התגובה לקשר איתם, ובעיקר הם ממליצים לחשוב תמיד מחוץ לקופסה

החוקרים של גרטנר ממליצים להתייחס להמלצות אלו ולהכניס אותן לדיונים על תוכניות העבודה לשנה הבאה, בתקציבים ובהערכות כיצד למקסם את פוטנציאל השווקים בהם הארגון עובד.

הדיגיטל הופך להיות מרכיב חשוב בתהליכים הללו, ונכלל בתוכנית העבודה. המשמעות הנוספת של ההמלצות היא שלמנמ"ר יהיה תפקיד חשוב ביותר בדיונים אלו, בתוקף תפקידו כמוביל האסטרטגיה הטכנולוגית של הארגון.

המחקר של גרטנר מיפה את הצרכים העתידיים של הארגונים. בין היתר בחברת המחקר מצביעים על הצורך באופטימיזציה תפעולית, בחיפוש אחר פתרונות אנכיים בגזרות שונות ועל ההכרח שלא להינעל על מוצר אחד. הם גם עוסקים בצורך בהגברת שיתוף הפעולה עם הלקוחות והאצת יכולת התגובה לקשר איתם, ובעיקר הם ממליצים לחשוב תמיד מחוץ לקופסה. 

האופטימיזציה תעשה באמצעות מערכות IT, המאפשרות קבלת החלטות טובות יותר וממקסמות את ה-ROI ממערכות בינה מלאכותית.

אין ספק שתוכניות העבודה לשנים הבאות כוללות שימוש במרכיבים דיגיטליים, בין היתר כדי להעצים את חוויית הלקוח. אבל השימוש המוגבר בנכסים דיגיטליים מגביר גם את הסיכונים. ולכן מומלץ לארגונים ליישם במסגרת האוטומציה גם מערכות שיודעות להגן על התהליכים הדיגיטליים, ביצוע ניהול סיכונים מחושב, והטמעת מערכות שמגבירות את האבטחה.

יותר ויותר שימוש בתהליכי אוטומציה.

יותר ויותר שימוש בתהליכי אוטומציה. צילום: BigStock

היערכות לרגולציה ב-AI

השימוש ב-AI מעורר התייחסות לשאלות שקשורות באתיקה, הוגנות ואמינות. באחרונה רגולטורים וממשלות, כמו הבית הלבן, החלו לפרסם תקנות, חוקים וכללים שמנחים את הארגונים כיצד ליישם מערכות בינה מלאכותית מבלי לעבור על אותם עקרונות.

לפיכך, גרטנר הגדירה מסגרת עבודה ל-AI הנקראת AITRISM, שתומכת בכללים שהרגולציה מתחילה לפקח עליהם. היא כוללת פתרונות, טכניקות ותהליכים שנותנים מענה לדרישות הרגולציה, תוך שמירה על איזון בין שמירה על חוקים לבין חופש פעולה ואי פגיעה בחוויית הלקוח.

נושא אחר שצריך להיכנס למסגרת תוכניות העבודה בשנים הבאות הן פלטפורמות הענן. הטרנדים החמים ההולכים ומתגבשים כוללים את התצורות השונות של הענן, SaaS, PaaS ו-IaaS, עם פונקציונליות מותאמת וספציפית לתעשייה שבה ארגונים יכולים להשתמש כדי להסתגל בקלות רבה יותר לזרם הבלתי פוסק של שיבושים בתעשייה שלהם.

תחומים נוספים שארגונים צריכים לבחון הם בתחום של תקשורת אלחוטית מבוססת תשתיות, שמאפשרת לספק שירותים וחוויית לקוח מכל מכשיר קצה. הארגון צריך להיערך לכך גם מבחינה תקציבית ולהתכונן לעלויות תפעול שעולות הרבה מעבר לתשתית וויירלס רגילה.

חדשנות חדשנות חדשנות

המלצה נוספת של גרטנר היא לא לנטוש את החשיבה מחוץ לקופסה, ולעסוק בשינוי מודלים עסקיים, רענון הקשר עם העובדים והאצת אסטרטגיות לניצול שווקים וירטואליים חדשים.

למשל הם מזכירים פיתוח מערכות שמשלבות תכונות של אפליקציה, שמאפשרות למשתמש לצרוך שירותים ולהיות חשוף למידע מבלי שיצטרך לצאת לאפליקציה נפרדת, מעיין האב של כל האפליקציות, כולל אפשרות לצד שלישי, לשותפים העסקיים להעלות מיני אפליקציות על אותה פלטפורמה מורחבת.

גם נושא המטאברס נכלל בנושאים שמנהלי ארגונים מסתכלים עליהם לשנים הבאות, אם כי בשלב הנוכחי לא נחשב להצלחה ממשית. היישום של זה יכול להיות העברה או הרחבת פעילויות פיזיות לעולם וירטואלי, או על ידי שינוי הפיזי. כאמור, זה עדיין בשלבי ניסוי ורצוי להמתין.

שורה תחתונה: המגמות הטכנולוגיות יכולות לסייע לעסקים לממש את החזון שלהם, לאור המציאות הכלכלית הלא ברורה. הן מאפשרות לארגון לפרוץ קדימה לחדשנות, שתכבוש יעדים חדשים, לצד רענון והשקעה בטכנולוגיות שכבר קיימות, שעדיין לא נבחנו ויכולות לשרת את הארגון בשנים הקרובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים