יום בחיי: מותנא עמיריה, ארניקס

עמיריה, מהכפר איבטין, הוא מפתח אוטומציה בחברת ארניקס - המתמחה בפיתוח טכנולוגיות AI לתמחור והתאמה אישית של מוצרים בענפי הביטוח והבנקאות - והוא גם אב שממתין לחיבוק של ביתו בסוף יום העבודה

מותנא עמיריה, מפתח אוטומציה בחברת ארניקס.

מותנא עמיריה, בן 32, מפתח אוטומציה בחברת ארניקס – המתמחה בפיתוח טכנולוגיות AI לתמחור והתאמה אישית של מוצרים בענפי הביטוח והבנקאות. 

עמיריה מתגורר עם אשתו ובתו בכפר הבדואי איבטין שליד חיפה, הוא בוגר תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת חיפה והוא מהיחידים בכפרו שלמדו תואר במדעי המחשב ועובדים בתעשיית ההיי-טק. לדבריו, ההחלטה להיכנס לתחום התקבלה בלב לא קל, כשהסובבים אותו, בני משפחה וחברים, המליצו לו לא ללמוד מדעי המחשב בגלל החשש שלא יצליח להתקבל לעבודה.

"ואכן בסיום הלימודים התמודדתי עם האתגר הגדול הכרוך בקבלה לעבודה ראשונה. הפכתי כל אבן ולא חסכתי מאמץ ואנרגיה לאורך כל תהליך חיפוש העבודה. השתפרתי מראיון לראיון ולאחר סדרה של ראיונות לא מוצלחים קיבלתי הצעת עבודה ראשונה ומשמחת בארניקס, והתחלתי לעבוד כמפתח". במקביל לעבודה, עמיריה התנדב במשך מספר שנים בעמותה שסייעה לבני נוער להשתלב במוסדות להשכלה גבוהה.

איך נראה יום בחייו של עמיריה?

7:00 – מתעורר ומתארגן לנסיעה למשרדים של ארניקס. לוקח כוס קפה, נוסע כ-20 דקות לתחנת הרכבת הקרובה ועולה על הרכבת לתחנת סבידור מרכז. בארניקס עובדים היברידית, ויש לנו משרדים ברמת גן ובחיפה. אני מגיע פעמיים בשבוע למשרדים ומשלב בין העבודה במשרדים ברמת גן, לבין המשרדים בחיפה. 

9:15 – מגיע למשרד במגדל אמות אטריום ברמת גן, לוקח משהו קל לאכול מהמטבח ומתחיל לעבור על המיילים החדשים, על רשימת המשימות של היום ולתכנן את יום העבודה לפי הדחיפות.

מותנא עמיריה מתחיל את היום.

מותנא עמיריה מתחיל את היום. צילום: פרטי

10:00 – קפה של בוקר עם הצוות. מתעדכנים כמה דקות בספורט, הופעות, מה חדש וחוזרים לעבודה. אני עובד בצוות בדיקת מוצר ומבצע טסטים המורכבים מקוד אוטומטי, שרץ במקביל לתהליך הפיתוח של פיצ'ר חדש או הרחבה של פיצ'ר קיים. הבדיקות שלי ושל הצוות מספקות את החותמת האחרונה שקובעת אם הפיצ'ר עבר את הטסטים ואם הוא ישולב במוצר.

11:30 – פגישת צוות יומית, במהלכה אנחנו מעדכנים בסטטוס של המשימות מאתמול ודנים במשימות של היום. הפגישה היברידית ומשתתפים בה עובדים מהמשרדים השונים וגם העובדים מהבית באותו יום. הצוות מונה 14 איש שעובדים בספרינטים ומשתלבים בפיתוח המוצר מתחילת התהליך ועד כניסתו למערכת. העבודה שלנו מתנהלת בשיתוף פעולה הדוק עם המפתחים הבכירים בחברה, וכן עם מנהלי המוצר, אנשי אוטומציה, QA והארכיטקטים. התפקיד שלנו מרכזי מאוד וחיוני לתהליך הפיתוח. הטכנולוגיות שאני משתתף בפיתוחן מחוללות מהפכה של ממש בשוקי הביטוח והבנקאות העולמיים. באמצעות בינה מלאכותית אנו מאפשרים לחברות להציע ללקוחות מוצרים פיננסיים, כמו פוליסות ביטוח או הלוואות, המותאמים בדיוק למאפיינים הייחודיים, להעדפות וליכולות של כל משתמש. אני גאה בתרומתי לשינוי פניהן של שתי תעשיות גלובליות ענקיות, ביטוח ובנקאות.

13:00 – ארוחת צהריים עם הצוות. אנחנו משלבים בין ארוחות מחוץ למשרד לבין ארוחות שאנחנו מזמינים למשרד, זה מחזק את הקשרים האישיים בינינו. הצוות שלנו מאוד מגובש ואנחנו מרגישים כמו משפחה. 

16:00 – סגירת משימות לפני סוף היום. אחת לשבועיים מתקיים אצלנו "קפה עם אודי" – מפגש של כלל העובדים עם אודי זיו מנכ"ל החברה. במפגש אודי מעדכן אותנו אודות לקוחות חדשים, מוצרים, אירועים וגם מציג עובדים חדשים שהצטרפו. המפגשים האלו מחזקים את הביטחון שלי ביציבות החברה שממשיכה בתנופת צמיחה. 

אני מתחבר מאוד לתרבות הארגונית של ארניקס ומעריך מאוד את הפעילויות השונות המתקיימות  לאורך השנה במטרה לחזק את הקשרים בין כלל עובדות ועובדי החברה בכל הדרגים. לדוגמה, "שבוע החדשנות" המתקיים אחת לחצי שנה בהובלת מחלקת המו"פ, שבמהלכו מעודדים את כולנו ליצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה. זו הזדמנות להרחיב אופקים, לפתח משהו מחוץ למסגרת העבודה השוטפת, ליזום, לקחת חלק בייעול ובפיתוח. בשבוע החדשנות האחרון, בנוסף לפיצ'רים חדשים ומתקדמים במוצר שלנו, אחד הצוותים פיתח אפליקציה לשימוש פנימי, שמייעלת את הזמנת קניות האוכל למטבחים בחברה, במטרה לצמצם זריקת עודפי מזון. 

18:00 – אוסף את החפצים שלי, יוצא לתחנת הרכבת ונוסע הביתה. את זמן הנסיעה אני מקדיש בדרך כלל לעבודה, עובר על המשימות שנותרו וסוגר פינות מהיום. לפעמים במהלך הנסיעה אני גם מאזין או קורא פסוקים מהקוראן. 

19:30 – מגיע הביתה אחרי יום עמוס ומודה על מזלי הטוב שהבת המקסימה שלי מחכה בפתח הדלת כדי לתת לי חיבוק. אנחנו יושבים ביחד לארוחת ערב עם  ההורים שלי ואשתי המדהימה, ולפעמים אנחנו יוצאים לטייל ולהנות מנוף חיפה המרהיב. 

מותנא עמיריה נהנה מנוף חיפה המרהיב.

מותנא עמיריה נהנה מנוף חיפה המרהיב. צילום: עולא עמיריה

שלוש פעמים בשבוע אני עושה ספורט בערב. לפעמים אני ואשתי יוצאים ביחד להליכה או לריצה בטיילת של חוף הכרמל, בחלק מהפעמים אני נוסע לחדר כושר ליד הבית, אבל בקרוב אני מתכנן לעבור להתאמן בחדר הכושר במשרדים של ארניקס. נוסף לכך, עד לפני שלוש שנים שיחקתי כדורגל בקבוצה מליגה ג', וכיום אני נהנה לשחק כדורגל עם חברים במגרש האזורי. 

מותנא עמיריה נהנה לשחק כדורגל עם חברים במגרש האזורי.

מותנא עמיריה נהנה לשחק כדורגל עם חברים במגרש האזורי. צילום: פרטי

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוני

    תותח! כל הכבוד על החזון למרות שניסו להוריד אותך מלימודי מדעי המחשב

אירועים קרובים