נשים ומחשבים: אנה יוסופוב, סאנביט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אנה יוסופוב, דטה אנליסט בכירה בסאנביט

אנה יוסופוב, דטה אנליסט בכירה בסאנביט

שם ותפקיד: אנה יוסופוב, דטה אנליסט בכירה בסאנביט (Sunbit).

ותק בתפקיד: בתפקיד הנוכחי שישה חודשים, אני בונה אוטומציה למניעה וגילוי של הונאות.

תפקידים קודמים: בעשר השנים האחרונות ביצעתי מספר תפקידים טכנולוגיים. ניהלתי פרויקטים של מחקר ופיתוח עבור מוסדות פיננסיים מהמובילים בעולם, כמו דויטשה בנק ודלויט. במשך כחמש שנים בתפקידי כאנליסטית נתונים עבדתי עם מערכי דטה גדולים ומורכבים, כולל בניית מודלי דטה והמלצות להנהלה הבכירה, אשר סייעו לפתח אסטרטגיות ולספק תובנות עסקיות משמעותיות.

משפחה: רווקה.

השכלה/שירות צבאי: אני בוגרת תואר שני בהנדסת חשמל ותואר ראשון במימון מהאוניברסיטה של אוקראינה למדעים וטכנולוגיות. בנוסף, יש לי הסמכת PMP (הסמכת ניהול פרויקטים). לפני כשלוש שנים החלטתי להרחיב את הידע שלי כאנליסטית נתונים ואני בוגרת קורסי דטה אנליסט ודטה סאיינס של פרקטיקום.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי טכנולוגיה. השיעורים האהובים עלי בבית הספר היו תכנות, ואני מאמינה שהתשוקה הזו הובילה אותי לעסוק בתחומי הטכנולוגיה. במהלך לימודי באוניברסיטה הייתי בין חמשת הסטודנטים (מתוך מאה) שזכו במלגת לימודים מלאה. במהלך התואר השני התחלתי לעבוד במשרה חלקית, דבר שסייע לי להשתלב ולפתח קריירה מצליחה. לפני כ-5 שנים עליתי לישראל מאוקראינה והשתלבתי בעבודה בתחום ניהול פרויקטים בהתאם לניסיון הרב שצברתי לאורך השנים. אבל הרצון להעמיק את העיסוק שלי בטכנולוגיה ולהתמקד בניתוח דאטה הביא אותי אל פרקטיקום, ללמוד פייתון ולהרחיב את הידע שלי בתחום הדטה אנליסט.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

כולנו מכירות את הסטטיסטיקה לגבי השתלבות של נשים במשרות מובילות בארץ ובעולם, ואנו יודעות שקיים יחס לא שווה בין גברים לנשים. אני יודעת שקיימת אפליה נגד נשים בתעשייה, ולא פעם אני שומעת סיפורים מקולגות ולא מאמינה עד כמה מנהלי ומנהלות גיוס מוטים מגדרית במהלך קיום ראיונות. אבל אפשר לראות שעם הזמן החברות פועלות לשינוי. באחד מראיונות העבודה שלי בישראל, מנהלת הגיוס אמרה לי לבקש את השכר שאני מאוד רוצה ולא להוריד את הרף. היא הסבירה לי שנשים בדרך כלל מבקשות משכורות נמוכות יותר והיא רוצה לשנות את ההרגל הזה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני אישית לא נתקלתי באפליה נגדי. אני חייבת לומר שהיה לי מזל גדול להשתלב בחברות שהטמיעו תרבות שוויונית, ונשים החזיקו בתפקידי ניהול ותפקידים טכנולוגיים בכירים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים