נשים ומחשבים: אלונה טיופה, נטאפ TLV

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אלונה טיופה, ראש צוות פיתוח ב-נטאפ TLV

אלונה טיופה, ראש צוות פיתוח ב-נטאפ TLV.

שם ותפקיד: אלונה טיופה, ראש צוות פיתוח בחברת נטאפ TLV.

ותק בתפקיד: שנתיים.

שירות צבאי: שרתי ביחידת 8200. עסקתי בניתוח נתונים.

השכלה: בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב, במכללת תל אביב-יפו. 

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אני אוהבת להבין איך דברים עובדים, ועוד יותר נהנית לתקן דברים תקולים. בתיכון למדתי במגמת מחשבים, ונהניתי מהחשיבה האנליטית והקידוד. לשמחתי המשכתי לתפקיד מודיעיני-טכני בצבא, והבנתי שארצה להמשיך להתפתח בתחום.

העבודה הראשונה שלי הייתה כ-מהנדסת נתונים (Data Engineer) ולאחר כשנתיים השתלבתי כמפתחת בפרויקטי פיתוח בחברה.

הקפיצה המקצועית המשמעותית שעשיתי הייתה כשהצטרפתי כמפתחת Backend לסטארט-אפ Cognigo. לראשונה נחשפתי לאתגרים טכנולוגיים משמעותיים ולהתפתחות מוצר מהשלב הראשוני ועד לשלב בוגר, בו הוא נרכש על ידי חטיבת ה-Cloud של נטאפ (NetApp).

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אין אפליה כלפי נשים בתעשייה, אבל יש השפעות חברתיות לגבי הציפיות מנשים ומגברים בכל שלבי החיים, ואלו הסלילו את המצב להיות כפי שהוא היום.

לדעתי, חלק מהציפיות והתבניות הן גם התנהגותיות, וזה מה שאנחנו יכולות לשנות.

אני חושבת שאנחנו צריכות להעז יותר ולבקש את מה שאנחנו רוצות, בין אם זה התפקיד שמעניין אותנו ובין אם זה השכר שמגיע לנו.

אני יכולה להעיד בלב שלם שבחברת נטאפ פועלים כדי לאזן את חוסר הסימטריה בין גברים לנשים ומעודדים נשים להתקדם לתפקידים טכניים מאתגרים ולתפקידי ניהול.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בחברה אחרת שעבדתי בה, גיליתי שאני מקבלת שכר נמוך יותר בהשוואה לחבר צוות, בעבור תפקיד וניסיון זהים. בעקבות המקרה הזה למדתי לנהל משא ומתן בצורה נכונה, ולהתעקש על השכר שמגיע לי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים