ממכשירים מתחברים ועד אסלה חכמה – סיור בתערוכת IFA בברלין

פלי הנמר והקוסמת, דליה אסיא-פלד, הגיעו לתערוכת הטכנולוגיה הצרכנית השנייה בגודלה בעולם, וחזו ב-"איים" ריקים מתצוגות, אבל גם בטכנולוגיות מתקדמות ● חלק א'

הכניסה הראשית לתערוכת IFA 2022 בברלין.

מעל 1,000 מציגים מיותר מ-30 מדינות הציגו את המוצרים שלהם בתערוכת הטכנולוגיה למגזר הצרכני IFA 2022, שננעלה היום (ג') בברלין. לא מצאנו ביניהם ולו נציג אחד מישראל – וחבל.

החברות שהשתתפו בתערוכה הציגו את המוצרים שלהן לקמעונאים, קונים ומומחים בתעשייה, כשהמציגות הבולטות ביותר היו סמסונג ו-LG. אפל המשיכה במסורת של אי השתתפות באירועים של אחרים, ותשיק את שלל מוצריה החדשים מחר, כולל ה-iPhone 14 המדובר.

Ready, Set, Show - GO! אז מה מציגים בתערוכה? תשעה עולמות ואולמות מלאים: בידור ביתי, אודיו,.מכשירים ביתיים, מחשוב ומשחקים, הדמיה, בריאות, תקשורת, חדשנות והשוק הגלובלי.

Ready, Set, Show – GO! אז מה מציגים בתערוכה? תשעה עולמות ואולמות מלאים: בידור ביתי, אודיו,.מכשירים ביתיים, מחשוב ומשחקים, הדמיה, בריאות, תקשורת, חדשנות והשוק הגלובלי. צילום: פלי הנמר

מסכי ענק, 97 אינץ', של LG. הצמידו שניים יחדיו ותקבלו תמונה פנורמית לצפייה בסלוני ענק.

מסכי ענק, 97 אינץ', של LG. הצמידו שניים יחדיו ותקבלו תמונה פנורמית לצפייה בסלוני ענק. צילום: פלי הנמר

גם ענקיות אחרות, כמו פיליפס וסוני, לא הגיעו לתערוכה בברלין, מאחר שכל החלטה על השתתפות באירוע בסדר גודל כזה מתקבלת אצלן לפחות חצי שנה מראש – ולפני חצי שנה, הקורונה טרם "נעלמה". מדובר כאן בחסרון אי גמישות הגודל. סיור בשטחי התערוכה העלה "איים" ריקים מתצוגות, שבעבר כן נשכרו על ידי חברות שהשנה לא הגיעו, או שנועדו להגדלת התצוגות של אלה שכן משתתפות.

מסכים גדולים, דקים וחדים של LG, שנצמדים לקיר ולא משתלטים על הסלון.

מסכים גדולים, דקים וחדים של LG, שנצמדים לקיר ולא משתלטים על הסלון. צילום: פלי הנמר

מסך, מסך, אבל מה עם האחריות? LG מציעה אחריות לתקופת שיא של חמש שנים.

מסך, מסך, אבל מה עם האחריות? LG מציעה אחריות לתקופת שיא של חמש שנים. צילום: פלי הנמר

סוני נימקה את החלטתה שלא להשתתף בנימוק נוסף: "ככל שבעולם מתרבות הזדמנויות דיגיטליות ומקוונות, סוני תתקשר בדרכים שיוכלו להעביר את חדשות המוצר המרגשות שלנו לקהל רחב יותר", הצהירה הענקית היפנית.

מסכים קמורים, לא רק לצפייה בשידורים, אלא גם למשחקי מחשב. LG.

מסכים קמורים, לא רק לצפייה בשידורים, אלא גם למשחקי מחשב. LG. צילום: פלי הנמר

ארון חכם, מבוסס AI, לאחסון נעליים.

ארון חכם, מבוסס AI, לאחסון נעליים. צילום: פלי הנמר

מהם המוצרים הבולטים שהושקו בתערוכה?

קבלו משפט אחד שמסכם את התצוגות המושכות ביותר: מסכים הולכים וגדלים, שנעשים דקים ומתקמרים, והמכשירים בבית מתחברים, בין אם הם ממוקמים בסלון, בחדר השינה, במטבח או בכל חדר אחר בו – הכול דיגיטלי ואלחוטי.

דליה אסיא-פלד מתעניינת בטיפול פנים מתוחכם.

דליה אסיא-פלד מתעניינת בטיפול פנים מתוחכם. צילום: פלי הנמר

בין המוצרים שמשכו תשומת לב רבה במדיה העולמית, ובצדק, היו ארונית אחסון הנעליים וטלוויזיית ה-OLED בגודל 97 אינץ' של LG, טלוויזיות חכמות של סמסונג, וגם מחשב נייד עם מסך מתקפל של אסוס. סמסונג אף הציגה אסלה חכמה, בשיתוף הקרן של ביל ומלינדה גייטס. האסלה מיועדת לשימוש ביתי, וכוללת טכנולוגיות טיפול בחום ועיבוד ביולוגי שהורגות את הפתוגנים בפסולת האנושית, מה שהופך אותה לבטוחה לשחרור לסביבה. הפסולת המוצקה מיובשת ונשרפת לאפר, בעוד שהפסולת הנוזלית מטופלת בתהליך טיהור ביולוגי. מעניין לדעת האם השניים, שנשארו בעלים משותפים של הקרן גם לאחר הגירושים המתוקשרים שלהם, ישלבו את האסלה החכמה החדשה בפרויקט הענק לטיהור במים באזורים נחשלים שהיא מבצעת.

כלבים שיבינו אתכם - מבוססי AI, כמובן. כלומר, האדם של היום חייב אלחוט, סוללה ובינה מלאכותית.

כלבים שיבינו אתכם – מבוססי AI, כמובן. כלומר, האדם של היום חייב אלחוט, סוללה ובינה מלאכותית. צילום: פלי הנמר

ויש גם חתול, שמרגיש כמו חתול, אבל גם הוא מבוסס AI. הוא מזכיר את אייבו של סוני, שהוצג כבר לפני כ-20 שנים. שמו של החתול הוא MarsCat, והוא מפותח ב-Elephant Robotics.

ויש גם חתול, שמרגיש כמו חתול, אבל גם הוא מבוסס AI. הוא מזכיר את אייבו של סוני, שהוצג כבר לפני כ-20 שנים. שמו של החתול הוא MarsCat, והוא מפותח ב-Elephant Robotics. צילום: פלי הנמר

מה מקור השם IFA?

IFA הם ראשי התיבות בגרמנית של Internationale Funkausstellung, ובעברית – תערוכת הרדיו הבינלאומית. זוהי התערוכה המובילה השנייה בעולם מוצרי האלקטרוניקה הצרכנית, לאחר תערוכת CES, שנערכת בכל חודש ינואר בלאס וגאס.

אירוע IFA הראשון נערך כבר לפני כמעט 100 שנים, בדצמבר 1924, והתמקד בחידושים במערכות הרדיו (אלחוט). מאז הוא התרחב לשלל המוצרים הטכנולוגיים שמגיעים לצרכן עצמו.

החלק השני של הסקירה יפורסם מחר.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים