נשים ומחשבים: הילה פלד, ריסקיפייד

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: הילה פלד, סמנכ״לית מדעי נתונים בריסקיפייד

הילה פלד, סמנכ״לית מדעי נתונים בריסקיפייד

שם ותפקיד: הילה פלד, סמנכ״לית מדעי נתונים בריסקיפייד.

ותק בתפקיד: חודש.

תפקידים קודמים: סמנכ"לית אלגוריתמיקה במעבדת החדשנות של סיטי בנק בתל אביב ותפקידי ניהול נוספים בתחום מדעי הנתונים, המשלבים עולם אלגוריתמי עם ערך עסקי ללקוח.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון ושני מאוניברסיטת בן גוריון בהנדסה, ותזה בתחום של אלגוריתמיקה מבוזרת. בצבא, הייתי קצינת לוגיסטיקה בלוט״ר אחרי מסלול מהיר לקצונה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כבר בתיכון הייתי התלמידה היחידה במגמה למדעי המחשב בין עשרות תלמידים, ואהבתי את האתגר המנטלי בעולם הטכנולוגי. במקביל למדתי גם במגמת פסיכולוגיה, והשילוב המרתק בין השניים התחיל כבר אז.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שהמילה אפליה היא מילה קשה. אני מאמינה שאין אפליה מודעת כנגד נשים, בוודאי בשנים האחרונות, שבהן האפליה המתקנת הביאה את הנושא למודעות מוגברת. אני נוטה לחשוב שיש הטיה בלתי מודעת, שמייצרת פער בדרך שבה נשים וגברים נתפסים באותן התנהגויות בדיוק. אני מאמינה שנשים צריכות בראש ובראשונה להאמין בעצמן יותר, ביכולותיהן ובכוחן, ולהרגיש שוות לגברים. מנגד, אני מייחלת שהתכונות הייחודיות שהן מביאות לשולחן ייחוו כיתרון וערך בארגונים, כפי שכבר קורה היום בארגונים רבים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

האמת היא שמעולם לא חוויתי אפליה על רקע היותי אישה, ואני מאמינה שיכולותיי המקצועיות והאישיות הם אלו שהובילו אותי להתקדמות בדרך המקצועית שלי. עם זאת, אני מרגישה שיותר מפעם אחת האישיות העגולה שלי, הרגשית והחזקה, נחוו אצל מנהלים מסוימים בקונוטציה שלילית, כאשר אצל גבר שהתנהל באותו האופן הפרשנות הייתה חיובית:  אני ״אגרסיבית״ לעומת גבר שהיה ״אסרטיבי״, וכדומה.

ועם זאת, הרגישות, ההכלה וההקשבה שלי שהגיעו יחד עם חדות וחתירה למטרה – עד כה שירתו אותי נאמנה.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאיר וייס

    בתור אחד שמכיר אותך מאז שנולדת , אני חש גאווה גדולה בהשגים שהצלחת לצבור ובטוח שעדיין לא הראת את כל יכולותייך. בהצלחה בהמשך בכל מעשה ולכל אשר תיפני.

  2. השמת בכירים/ות

    הגברת מרשימה בתכונות המאפיינות אותה. מטריד שאין רבות כמוה, לאמור, משכילות בעלות אוריינטציה זהה לסביבה האנושית בקירבתה. אגב, גם בסביבה הגברית חסרים שכאלה.

  3. מיכל

    אולי תפסיקו כבר עם הכתבות האלה, הן פשוט מבזות אותנו. אנחנו כבר מספיק גדולות ולא צריכים לעשות לנו אפליה מתקנת. ובפועל, אני רואה שכל המרואיינות מדווחות שהן לא נתקלו באפליה. אז די, נמאס!!

אירועים קרובים