נשים ומחשבים: ריקי תבל, אליין טכנולוגיות

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ריקי תבל, סמנכ"לית מו"פ בחברת אליין טכנולוגיות

ריקי תבל, סמנכ"לית מו"פ בחברת אליין טכנולוגיות.

שם ותפקיד: ריקי תבל, סמנכ"לית מו"פ בחברת אליין טכנולוגיות (Align technology).

ותק בתפקיד:  כשנה בחברת אליין ובתעשיית ההיי-טק 24 שנים בתפקידי ניהול.

תפקידים קודמים: סמנכ"לית תפעול והנדסה.

השכלה ושירות צבאי: מהנדסת חשמל ואלקטרוניקה ותואר במנהל עסקים.

שירות צבאי: חיל האוויר, עתודה טכנולוגית בתפקיד קשר וניווט מוטס.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כשהייתי בכיתה ח' ניתנה לנו האפשרות להשתלב בחוג "כלכלת בית" או בחוג אלקטרוניקה במסגרת הבית-ספרית. מיותר לציין שהיה רוב מוחלט נשי בחוג כלכלת בית, ורוב מוחלט גברי בחוג האלקטרוניקה. המורה זיהתה את היכולות שלי וביקשה שאצטרף לחוג אלקטרוניקה (היינו 4 בנות ו-40 בנים), ובעצם בכך היא שינתה את ההסללה המובנית וניתבה את הקריירה שלי. משם כל מסלול הקריירה שלי סבב סביב אלקטרוניקה והנדסה. הכניסה למסלול הזה גיבשה את הזהות שלי.

עם סיום התיכון המשכתי ללימודי עתודה טכנולוגית, בצבא שירתי בתפקיד טכנולוגי ובהמשך בחרתי בלימודי הנדסת חשמל ואלקטרוניקה – מסלול טכנולוגי מובהק.

עם השנים זיקקתי את התשוקות שלי והבנתי שאני אדם של אינטראקציות, תהליכים ואנשים, ולכן ניתבתי את הקריירה שלי לתחום של הנדסה ותהליכים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? כפי שציינתי, קיימת הסללה. בתקופת התיכון למדתי במגמת אלקטרוניקה ומחשבים. היחס בין מספר הבנים לבנות באותה העת היה כ-90% בנים וכ-10% נשים בלבד. לשמחתי קיים שיפור ניכר בגישה ובהזדמנות שניתנת לנשים להשתלב בתחום, אך הפער עדיין קיים.

בחרתי לקחת חלק בצמצום הפער המגדרי הזה, ואולי אף להוות מודל השראה לנשים צעירות בתחילת הקריירה. חשוב לי לסייע להן לחזק את הביטחון העצמי והמוטיבציה, לצורך השתלבות בתחום הטכנולוגי.

באופן אישי, אני מכירה נשים רבות שהשתלבו במסלולים הטכנולוגיים ומוכיחות מדי יום את תרומתן, תוך השתלבותן בתפקידי מפתח ובניית קריירות מצליחות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? למרות שהמגמה משתנה לטובה, ממרום גילי, אני יכולה לומר שתמיד הרגשתי צורך מהסביבה להוכיח את עצמי. זכיתי בזכות זה לאמביציה פנימית עוצמתית והוכחתי לעצמי ולסביבה שלי שתקרת הזכוכית אינה קיימת עבורי, היום כאמא לילדים בוגרים אני רואה שהמסר הזה חלחל וממשיך הלאה.

חשוב להיפטר מאמונות שמגבילות אותך להגשים את עצמך בכל תחום אשר שתבחרי בו. אני מאמינה שהשליטה בחיינו ובסביבתנו היא בידינו, נשים שמפגינות ביטחון, כוח, עצמאות כלכלית, ידע ומקצועיות הן בעלות ערך רב וקשה מאוד להתעלם מהן.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

    1. צ'

      ריקי היא תותחית, מעשית, תקתקנית, בעלת ראייה צלולה ואין שום מכשול בדרך שיעצור אותה לפתרון בעייה. יחד עם זאת היא אנושית בצורה יוצאת דופן. את השילוב הזה, למדתי ללמוד ממנה.

אירועים קרובים