מה יהיה סדר היום של המנמ"ר בחודשים הקרובים?

אילו נושאים טכנולוגיים יהיו בצמרת הרשימה של המנמ"רים ברבעון הראשון של 2022 ובהמשך השנה? חברת המחקר KPMG שאלה מנמ"רים את השאלה הזאת ויש לה תשובות

גם ברבעון הראשון של 2022, אחרי הסילבסטר וכניסתה של השנה החדשה, אנחנו חיים במציאות שבה אי הוודאות היא המרכיב הדומיננטי בניהול ארגונים. הקורונה עדיין כאן, ולמעשה גואה בגלל האומיקרון. המדינה אמנם לא בסגר ואין מגבלות משמעותיות, אבל התחלואה נוסקת ואין לדעת מה ילד יום. שלא לדבר על מה שקורה בעולם.

במציאות כזאת, הדרך הנכונה היא לתכנן לטווחים קרובים בלבד ולבצע תעדוף. שיחות שערכה חברת המחקר KPMG עם מנמ"רים ברחבי העולם נותנות תמונת מצב במה יתמקדו המנמ"רים בחודשים הקרובים ולאן הם יובילו את הארגונים שבהם הם מועסקים.

באופן כללי, נראה שב-2022, המנמ"רים יחתרו להכפיל את האוטומציה בתהליכים הארגוניים, יעמיקו את המעבר לענן, וישאירו בארגון כלים ומערכות שהוטמעו עקב הקורונה.

ברמה היותר פרטנית, המנמ"רים שרואיינו על ידי החברה שמו דגש על הבינה המלאכותית, מאחר שהם רואים בה מנוע ליצירת ערך שמשפיע על היישומים העסקיים האחרים בארגון. ככל שחולף הזמן, ארגונים מפנימים שמה שמחבר את מרכיבי הפעילות שלהם אלה הנתונים, שהם ליבת הטרנספורמציה הדיגיטלית. הגישה הזו לבינה מלאכותית מסמלת, לדעת עורכי המחקר מ-KPMG, שינוי מהותי בסדרי העדיפויות של המנמ"ר, ולפי ההערכות, העיסוק בכך יתפרש על פני שלוש השנים הבאות. בעיני המנמ"ר, עיסוק בנתונים מקרב אותו עוד יותר לליבה העסקית של הארגון ומציב אותו כשותף שווה זכויות בתרומה לרווחיותו. זה מקבל משנה תוקף על רקע ההערכה ש-70% מהנתונים בעולם נוצרו בשנה וחצי האחרונות, והקצב הזה רק צפוי לגדול.

RPA, אנליטיקה וענן

תחום נוסף שיזכה לתשומת הלב של המנמ"רים הוא ה-RPA. הארגונים רואים בכלים אלה, המשלבים רובוטיקה ותוכנה, מנועים חשובים לשיפור תהליכים ועזרה ל-IT להפוך תהליכים עסקיים ליותר ממוקדים ויעילים. הם מאפשרים לעובדים ומנהלים בארגון להשתמש ב-RPA כדי לבצע פעולות מרובות מידע אבל די סטטיות, ולהתמקד בדברים חשובים יותר. שילוב של אנליטיקה עם RPA ומעבר לענן מייצרים שיח חדש בין אדם למכונה, סבורים המנמ"רים שהשתתפו בסקר. שילוב בוטים, למשל, משנה את תרבות העבודה בארגון, מפחית חששות מפני השתלטות הטכנולוגיה על עולם העבודה ומרגיע את העובדים שגם בעידן של שינויים טכנולוגים יש להם עתיד. זה גם מדרבן את העובדים להתעדכן בחידושים הטכנולוגיים במקצוע שלהם, כדי שהם יוכלו להתקדם ולא להיפלט החוצה מהעבודה. כאן יש תפקיד ל-IT, שכבר לא נתפס כמי שמחפש כלי חדשנות כדי לצמצם כוח אדם.

מפגש פורום המנמ"רים והמנכ"לים של אנשים ומחשבים, C3, שייערך ביום ה' הבא, ה-20 בינואר, יעסוק בתוכניות העבודה לתקופה הקרובה. המפגש ייערך באופן וירטואלי וישתתפו בו מנמ"רים ממגזרים שונים

נושא הענן לא חדש בתוכניות העבודה של המנמ"רים. הענן קיים כבר שנים, ויותר ויותר ארגונים מאמצים אותו. אחת המוסכמות בענף היא שהענן הוא חלק מליבת הטרנספורמציה הדיגיטלית. אלא שגם ב-2022, יותר מדי ארגונים עדיין יושבים על הגדר ולא ממהרים לעבור לענן. לדברי המנמ"רים, אחת הסיבות לכך היא העובדה שהענן, כפלטפורמה טכנולוגית, הוא עדיין בוסר, דור ראשון, ויש עוד דרך ארוכה כדי להפוך אותו לכלי אולטימטיבי בארגון. מהצד השני, יש לשים שלב שספקיות הענן הציבורי הגדולות בעולם מתחרות ביניהן על כלים חדשים ומעדכנות כלים קיימים כדי להגביר את האטרקטיביות שלהם. לכן, המעבר לענן יצבור עוד תאוצה ככל שהחדשנות של ספקי הקלאוד תבצור תאוצה גם היא.

מה עוד?

גם המנמ"רים מבינים ש-2022, או לפחות הרבעון הראשון שלה, יהיו בסימן העבודה ההיברידית. המנמ"רים צריכים להיערך להמשיך לתמוך בפורמט עבודה כזה. החברות שמספקות את התוכנות שמאפשרות את העבודה ההיברידית ומהבית – כגון זום, מיקרוסופט עם הטימס שלה וגוגל עם ה-וורקספייס שלה – מבינות את זה ופועלות בהתאם.

יש טכנולוגיות אחרות ויישומים נוספים, כגון הדור החמישי, הבלוקצ'יין והתשלומים הדיגיטליים, שיוסיפו להיות על סדר היום של המנמ"ר, והוא ייתן להם תשומת לב מרובה בשנה הקרובה. כך, למשל, מהירות רוחב הפס תהיה אחד הגורמים המרכזיים שיקבעו כמה מהתוכניות שעל סדר היום יתממשו. הדור החמישי עדיין בפאזה הראשונה שלו, לא בקליטה מלאה, וממשלות יעשו, או יוסיפו לעשות, בתקופה הקרובה מאמצים רבים להאיץ את הפריסה שלו.

נושאים אלה נמצאים על הפרק גם בישראל, ומפגש פורום המנמ"רים והמנכ"לים של אנשים ומחשבים, C3, שייערך ביום ה' הבא, ה-20 בינואר, יעסוק בתוכניות העבודה לתקופה הקרובה. המפגש ייערך באופן וירטואלי וישתתפו בו מנמ"רים ממגזרים שונים. להרשמה לאירוע לחצו כאן.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים