נשים ומחשבים: תמר רוח, בלו ויין

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: תמר רוח, מנהלת קבוצת פיתוח בבלו ויין

תמר רוח, מנהלת קבוצת פיתוח בבלו ויין.

שם: תמר רוח.

תפקיד: מנהלת קבוצת פיתוח בבלו ויין (BlueVine).

ותק בתפקיד: שנה וחצי.

תפקידים קודמים: בחברת בלו ויין התחלתי כראש צוות שאותו הקמתי מאפס, ולאחר תקופה של שנתיים וחצי קודמתי למנהלת קבוצת פיתוח. בעבר הייתי בתפקידי ניהול פיתוח בחברות Consumer Physics ו-Nipendo. לאחר חמש שנות ניהול התגעגעתי לחוש את הקוד והטכנולוגיה בידיים, וחזרתי לתפקיד מפתחת בכירה בחברת סנטינל וואן (SentinelOne).

השכלה/שירות צבאי: מדעי המחשב, שירות בחיל האוויר.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד התחברתי לתחומים הריאלים, אבל בילדות טכנולוגיה לא הייתה חלק מחיי, ואני התמקדתי יותר בפעילות חברתית בצופים. לאחר הצבא היה לי ברור שאבחר במקצוע ריאלי, אבל עדיין התלבטתי רבות במה בדיוק לבחור. אחרי התייעצות עם משפחה וחברים, אחי, שגם הוא עוסק בתוכנה שנים רבות, שכנע אותי שהנטיה הריאלית שלי ותוכנה יתחברו טוב ביחד. בתוכנה אפשר ליצור כל כך הרבה דברים, וכל הזמן לומדים דברים חדשים, כנראה שבגלל זה מהר מאוד הבנתי שזו הייתה הבחירה הנכונה עבורי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני לא חושבת שיש אפליה בין גברים לנשים בתעשייה. אין ספק שאין מספיק נשים בתעשייה! אך רואים שיפור ניכר בתחום בשנים האחרונות. יותר ויותר נשים מצטרפות לתעשייה בתפקידים טכנולוגיים, תפקידים ניהוליים ועמדות מפתח, והמרוויחות הגדולות הן החברות הזוכות בגיוון. אני אישית חשופה להרבה מאוד יוזמות שמעודדות נשים, נערות וילדות להיחשף לעולם הטכנולוגי ולהתפתח בתעשייה, דבר שעוזר מאוד לקידום השוויון.

האם נתקלת אישית באפליה בתעשייה על רקע היותך אישה? אני אישית לא נחשפתי לאפליית נשים בעבודה. בכל מקום בו עבדתי הרגשתי שמנהלים מקדמים אנשים על בסיס מקצועי ומתייחסים באופן שווה לגברים ונשים.

ב-בלו ויין אחוז הנשים בתפקידים טכנולוגיים ותפקידים ניהוליים הוא מהגבוהים שראיתי בקריירה שלי, וזה נותן תחושת סיפוק מאוד גדולה שהחברה בה אני עובדת מעודדת זאת. תמיד אשמח לראות עוד נשים אצלנו ב-בלו ויין, ובמיוחד אצלי בקבוצה, אותה אנחנו מרחיבים בימים אלו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים