40 שנה לאנשים ומחשבים: סיכום ביניים ומבט לעתיד

היינו אתכם, הקוראים וקהילת ההיי-טק והטכנולוגיה, ב-40 השנים האחרונות - בדיווחים ובכנסים, בהצלחות ובמשברים ● אנחנו מבטיחים שכך נמשיך לעשות גם בהמשך

אנשים ומחשבים

בכל ימות השנה אנחנו כותבים על טכנולוגיה ועל קהילת ההיי-טק של ישראל: על הפיתוחים החדשים, הטרנדים, אירועים, מינויים ועוד. הפעם – ברשותכם, קוראים יקרים – אנחנו מקדישים כמה טורים לעצמנו, כולל טור זה. זאת, משום שיש היום (ה') סיבה טובה למסיבה: קבוצת אנשים ומחשבים חוגגת 40. היום לפני ארבעה עשורים בדיוק – ב-18 בנובמבר 1981 – יצא הגיליון הראשון של המגזין אנשים ומחשבים. האינטרנט עוד לא היה אז (לפחות לא בשימוש נרחב) והגיליון יצא בפרינט.

שם הקבוצה לא נבחר במקרה: המייסדים, פלי הנמר ודליה פלד, שמובילים את הקבוצה עד היום, הבינו כבר באותם ימים של ראשית שנות ה-80' שהמחשבים יהיו אחד הכלים המרכזיים שישנו את פני הארגונים ובכלל, את פני המדינה. ואמנם, בהמשך ישראל זכתה למיתוג כאומת הסטארט-אפ והחדשנות. כבר אז היה ברור שמי שיממש את המהפכה הזו אלה הם האנשים – לפני המחשבים. המילה אפליקציות עוד לא הייתה קיימת אז, אבל גם כשהן החלו להפציע לאוויר העולם – הן היו אחרי האנשים. בני הזוג פלד ראו לנגד עיניהם חזון של הקמת קהילה טכנולוגית, של מנהלי IT שמאפשרים לארגונים בכל המגזרים של הכלכלה הישראלית לממש את האסטרטגיות שלהם. חזו – ועשו: השניים הקימו, בעזרת צוות עובדים ומנהלים מסור ונאמן, את אחת הקהילות הגדולות והמשפיעות בישראל.

מימין: פלי הנמר ודליה פלד, המייסדים והבעלים של אנשים ומחשבים.

מימין: פלי הנמר ודליה פלד, המייסדים והבעלים של אנשים ומחשבים. צילום: אנשים ומחשבים

בשוק התקשורת הישראלי, אנשים ומחשבים נמנית על קבוצה קטנה מאוד של גופים שפועלים עשורים רבים – ללא הפסקה, בכל תנאי, בכל מצב ובכל אירוע שהמדינה שלנו עוברת. המונח "ללא הפסקה" בהחלט מתאים לא רק לתל אביב, אלא גם לנו.

ליווי קהילת ההיי-טק בשני ערוצים משלימים

אנחנו מלווים את קהילת ההיי-טק בכלל וה-IT בפרט בשני ערוצים שמשלימים זה את זה: ערוץ המדיה, עם הפורטל אנשים ומחשבים, שזה עתה התחדש ושבו אתם גולשים, ועם הניוזלטר היומי שלנו, DailyMaily, וערוץ הוועידות, כנסי הלקוחות, הפורומים המקצועיים ועוד, שגם הוא חווה באחרונה שינוי: חזרה לממד הפיזי, לאחר יותר משנה וחצי של אירועים וירטואליים בלבד. קבוצת אנשים ומחשבים מקיימת מאות אירועים במהלך השנה. בנוסף, יש לנו נוכחות בערוצים הדיגיטליים: הרשתות החברתיות וערוץ הפודקאסט, שהולך וצובר תאוצה.

מה אנחנו מאחלים לעצמנו ביום ההולדת ה-40? בחרנו שלא לאחל. את זה אנחנו משאירים לכם, הקוראים, ומודים לכם מראש. מה שכן, אנחנו מבטיחים – לעצמנו ולכם – שגם בשנים הבאות נשקף את הקהילה שאותה אנחנו מלווים 40 שנים, ונוסיף ללוות אותה באירועים ובדיווחים, במשברים ובהצלחות

בכל השנים האלה, זווית הראייה בסיקור שלנו ובעשייה הייתה האדם שמאחורי המכונה, ויכולתו ליזום, לחדש, לשנות ובעיקר להצטיין. זאת הייתה הסיבה שב-2012 יזמנו את תחרות מצטייני המחשוב IT Awards, שמעניקה מדי שנה אותות הוקרה לארגונים שמצטיינים ביכולת שלהם לחשוב מחוץ לקופסה ולקדם את ארגונם, ולפרויקטים שהם מבצעים. מדובר בארגונים ממגזרים שונים בחברה הישראלית ובחברות הטכנולוגיות, חברות השירותים, שמספקות להם פתרונות ומביאות אליהם את החידושים. כיום, אירוע זה נחשב לאירוע המרכזי השנתי של ענף ההיי-טק, ויש שמכנים אותו "האוסקר של ה-IT". לצד זה מתקיים אירוע של הענקת אותות הצטיינות למנמ"רים ולמנמ"ריות שיזמו וגילו מנהיגות יוצאת דופן בארגונם.ן.

המגפה שהוכיחה עד כמה האנשים באים לפני המחשבים

המוטו אנשים לפני מחשבים קיבל חיזוק משמעותי בשנתיים האחרונות, בימי הקורונה. מדינה שלמה (ובעצם עולם שלם) נכנסה לשיתוק מוחלט מהיום למחר, וזו הייתה שעתם.ן היפה של המנמ"רים.ות וצוותיהם.ן, הא.נשים מאחורי המכונות, שאפשרו לארגונים להמשיך ולעבוד כרגיל ולהיי-טק הישראלי לשגשג למרות המגפה. הם.ן הפגינו יכולת יוצאת דופן לתמרן, למצוא פתרונות ולנהל שינויים במצב חירום – והכול כדי לאפשר לארגונים שלהם.ן להמשיך לעבוד, גם בימים של מגפה, משבר וסגרים.

גם אנחנו, באנשים ומחשבים, התארגנו במהירות, והמשכנו ללוות את הקהילה גם בימי הקורונה. בתוך זמן קצר עברנו לכנסים וירטואליים. ההיענות הגבוהה אליהם הוכיחה את הצימאון למידע ואת הרצון של כולם להמשיך, לצד המגפה.

חוזרים לאירועים הפיזיים. ועידת הפסגה של ה-IT, שנערכה בתחילת החודש.

חוזרים לאירועים הפיזיים. ועידת הפסגה של ה-IT, שנערכה בתחילת החודש. צילום: ניב קנטור

בימים אלה אנחנו נמצאים בעיצומה של החזרה לאירועים פיזיים, כמו שידענו לפני הקורונה. בסוף החודש שעבר ערכנו את האירוע הגדול הראשון שבהם – ועידת הפסגה של ה-IT, בהשתתפות מעל 1,000 איש. מי שבא באותו היום לאולם האירועים לאגו בראשון לציון יכול היה לחוש את ההתרגשות שבחזרה למפגש הפיזי, אחרי כמעט שנתיים.

מבט לעתיד

מה אנחנו מאחלים לעצמנו ביום ההולדת ה-40? בחרנו שלא לאחל. את זה אנחנו משאירים לכם, הקוראים, ומודים לכם מראש. מה שכן, אנחנו מבטיחים – לעצמנו ולכם – שגם בשנים הבאות נשקף את הקהילה שאותה אנחנו מלווים 40 שנים, ונוסיף ללוות אותה באירועים ובדיווחים, במשברים ובהצלחות.

גם השנה, כמו לאורך כל התקופה, אנחנו אומרים תודה לכם – הלקוחות, החברים וכלל הקוראים שלנו – על האמון שאתם נותנים בנו בכל יום. אנחנו יודעים שזה ממש לא מובן מאליו. אנחנו אומרים תודה גם לכל העובדים והמנהלים באנשים ומחשבים: ראשית, באגף האירועים, הכנסים והשיווק וביתר האגפים שלנו, שעמלים כל השנה כדי שכל דיווח, אירוע ופרויקט יהיה ברמת המצוינות הגבוהה ביותר. על פחות מזה אנחנו לא מתפשרים.

שנית, תודות גם לצוות המערכת, שאותו אני מנהל. זכינו במקצועני תקשורת, אנשי מקצוע עם ניסיון רב, שבא לידי ביטוי יום יום ושעה שעה. בכל יום אנחנו נבחנים מחדש, ובכל יום לומדים ומפיקים לקחים, קשובים להערות ולרצונות שלכם, הקוראים.

לסיום, ברוח הימים האלה, אנחנו מאחלים לכולנו רק בריאות, המשך עשייה פורייה עוד הרבה שנים טובות ולהתראות בעוד הרבה ימי הולדת.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורי אנגלהרד

    לפלי, דליה, יהודה וכל הצוות הנפלא של אנשים ומחשבים, יישר כוח על תרומתכם הגדולה לקידום ההייטק בישראל! יהי רצון שתמשיכו להתחדש ולסייע בהזנקת ההייטק לשיאים גבוהים יותר!

  2. אברום רותם

    שאפו ענק וכיפק הי על המיזם "אנשים ומחשבים", שמלווה את מהפיכת המחשוב מתחילתה, שרד כל כך הרבה שנים, ותמיד הקפיד על רלוונטיות לרוח הזמן המשנה עוצמה וכיוון כל העת. המשיכו והצליחו!

  3. משה דיין

    זר ברכות למייסדים ולצוות המדהים של אנשים ומחשבים, שידעו לפרוץ בזמן הנכון ובפרוייקט הנכון. לפלי הנמר וליהודה קונפורטס ידידי משכבר. זה ממש מפעל חיים. תבורכו משה דיין

אירועים קרובים