נשים ומחשבים: לאה כהן, לייטריקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: לאה כהן, מנהלת צוות פיתוח אנדרואיד בלייטריקס

לאה כהן, מנהלת צוות פיתוח אנדרואיד בלייטריקס

תפקיד: מנהלת צוות פיתוח אנדרואיד בלייטריקס (Lightricks).

ותק בתפקיד: חצי שנה.

תפקידים קודמים: מפתחת אנדרואיד, Tech Lead.

השכלה / שירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב וביולוגיה חישובית באוניברסיטה העברית, משקי"ת הו|"ד במחו"ה אלון.

משפחה: בן זוג + ארנב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? בתיכון התעניינתי בביולוגיה ובהמשך הבנתי שהאופציות שלי בתחום הזה מצומצמות – לא רציתי להמשיך לאקדמיה או להפוך למורה או לבורנטית. החלטתי ללמוד ביולוגיה חישובית, וזה מה שפתח לי את הדלת לתחום. כתבתי קוד לראשונה באוניברסיטה, והתנסיתי בפתרון בעיות ביולוגיות בעזרת כלים של תוכנה ומתמטיקה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? לדעתי התעשיה היא סאבסט של החברה ומשקפת קשיים שעדיין לא פתרנו – אז כן. כל עוד אנחנו רואים מיעוט של נשים בתפקידים טכנולוגיים ובעמדות בכירות, וממעטים לשמוע נשים מדברות בפגישות המוניות – יש על מה לעבוד.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בשנתיים וחצי שלי בלייטריקס לא חוויתי אפליה, ובצוות שלי יש רוב נשי של מפתחות, כמו גם מנהלת מוצר. יצא לי להתקל באפליה מתקנת – כשבכנס דרואידקון (DroidCon, הכנס הגדול ביותר של מפתחי אנדרואיד בישראל) 2019 פורסמה רשימת מרצים שלא כללה אף אישה, מה שגרר דיון ער ברשתות החברתיות. בעקבות כך פנתה אלי מישהי מהחברה ועודדה אותי להגיש הרצאה לכנס – שהתקבלה והייתה אחת ההרצאות המדורגות במקום הגבוה ביותר בסקר שנערך לאחריו. לא הייתי מעזה להגיש הרצאה עם כמות הניסיון שהייתה לי באותו הזמן, ועצם הדיון החשוב בשאלה הזו דחף אותי להגיע ליעד שלא הייתי מגיעה אליו אחרת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים