כך מסייע מרכז הפיתוח הישראלי לדרופבוקס לחדור לשוק הארגוני

בראיון לאנשים ומחשבים מספר מאיר מורגנשטרן, מנהל מרכז הפיתוח של דרופבוקס בישראל, על חלקה של המדינה שלנו בחדשנות החברה ועל הסיבה למעמדו המיוחד של מרכז המו"פ המקומי, היחיד של החברה מחוץ לארה"ב

מאיר מורגנשטרן, מנהל מרכז הפיתוח של דרופבוקס בישראל. צילום: יואל קדם

בינואר 2015 נכנסה דרופבוקס לישראל באמצעות רכישת הסטארט-אפ קלאודאון, מה שהיום מהווה את מרכז הפיתוח שלה בארץ. מאיר מורגנשטרן הוא אחד ממייסדי החברה הנרכשת.

מאז הרכישה ועד היום עומד מאיר בראש המרכז בישראל. למאיר האקזיט של קלאודאון היה האקזיט השלישי, אחרי שהיה שותף כעובד מן המניין למכירת P-Cube לסיסקו ולמכירת נייסקום לטריקום.

מרכז המו"פ של דרופבוקס בישראל נחשב לאסטרטגי ביותר עבור החברה, ומשמש כמרכז הפיתוח היחיד של החברה מחוץ לארצות הברית, והפתרונות שמפתחים מהנדסיה בישראל מהווים חלק משמעותי באסטרטגיה החדשה של החברה, שנועדה להעמיק את פעילותה בשוק ה-IT הארגוני. זאת בנוסף לפלטפורמה הפופולרית שהחברה מציעה בתחום שירותי האחסון והניהול הארגוני בעולם, המבוססים על ענן. דוגמה מוחשית לכך קיבלנו כאשר בהכרזה העולמית בארצות הברית, שנערכה לפני מספר שבועות ושבה השיקה החברה סביבת עבודה דיגיטלית חדשה, שולבו מספר רכיבים שפותחו בישראל, והם פרי יוזמה של המהנדסים, כחול לבן.

בראיון לאנשים ומחשבים מספר מורגנשטרן על חלקה של ישראל בהכרזה הזו, על הסיבה למעמדו המיוחד של מרכז זה ומה מתוכנן בעתיד.

מאיר מורגנשטרן, מהי ההכרזה האחרונה שלכם ומה משמעותה?
"ימי העבודה שלנו מלאים ב'רעשים' – אי-מיילים בלתי נגמרים, הודעות טקסט, התראות קבועות מאפליקציות, ועוד הרבה דברים שכל אחד מאיתנו מכיר. אין ספק שזה משבש ומסיח את הדעת, שלא לדבר על אלמנטים ויזואליים, קטעי וידיאו שצריך לשלב. מחקרים בתעשיה מראים שעובדים בארגונים גדולים משתמשים בממוצע ב-36 שירותי ענן בעבודה, וזה ללא ספק יוצר עומס, שגם אנחנו התמודדנו איתו, ומכאן נסללה הדרך לחפש פתרונות שיאפשרו לרכז את כל השירותים האלו בסביבה אחת, ובכך להקל על העובדים, ובעיקר לחסוך להם זמן עבודה יקר, שמקורו בעיקר בחיפוש ושליפת השירותים הנדרשים לצורך העבודה השוטפת".

איזה חלק מרכיבי ההכרזה, פותחו כאן בארץ?
"ההכרזה כוללת את המרכיב החשוב בעבודת ארגון ה-IT, המאפשר שליטה ובקרה ריכוזית של מספר קבוצות דרופבוקס באמצעות ממשק. באופן טבעי, בכל ארגון יש הרבה קבוצות דרופבוקס שעובדות, בדרך כלל כל אחת באופן עצמאי. הפלטפורמה שאנחנו בנינו במסגרת הכרזה הכוללת, מאפשרת לכל אחת מהקבוצות לעבוד בצורה עצמאית, אבל נותנת בידי מנהל ה-IT את יכולת השליטה והבקרה הנדרשת. אני יכול להוסיף שבהמשך להכרזה זו אנו עובדים במרכז הפיתוח על מנת לפתח פתרונות שיתנו מענה לדרישות רגולטוריות בתחום אבטחת המידע והסייבר, פרטיות ושימוש בנתונים. בקרוב נשיק פתרון שיסייע בכל הנושאים המשפטיים שלקוחותינו נתקלים בהם, בכל מה שקשור לשימוש במידע, בין היתר על רקע תקנות ה-GDPR".

איזו עוד פעילויות אופייניות למרכז הפיתוח בארץ?
"אחת ההתמחויות שלנו הוא פיתוח ממשקים לכל השותפים של דרופבוקס, החברות שעובדות איתנו, משתפות מוצרים ופתרונות שלנו. אנחנו מייצרים בעבורם אקו-סיסטם בתחומי IT ואבטחת מידע, רכיב מאוד חשוב בעבודה של החברה מול הפרטנרים שלה".

אפשר להתרשם כי למרכז הפיתוח יש מעמד די נכבד בחברה העולמית, מה הסיבות לכך?
"אני חושב שזה עניין של תהליך שהתפתח עם השנים. הוכחנו בכל פעם את היכולות שלנו בתחומים שקשורים לפעילות הכללית של החברה, גם כעת באסטרטגיה הנוספת שלה, שנועדה לחדור לשוק הארגוני, וישראל ללא ספק נתפשת כמוקד שיכול לסייע לחברה בתחום זה".

כמה עובדים יש לכם ומה הפרופיל שלהם?
"כיום אנו מעסיקים 60 עובדים, אבל אנו ערוכים לקלוט עוד עובדים, במקביל להרחבת הפעילות של החברה בכל העולם. אנחנו מעסיקים אנשי דיזיין, מפתחים שהגיעו אלינו מחברות גלובליות גדולות וידועות, תופעה מעניינת בפני עצמה, וכמובן גם יוצאי 8200.

ידוע שיש תחרות קשה על עובדים טובים. איך אתם משכנעים אותם?
"ראשית, לדרופבוקס יש תדמית מאוד חדשנית, ובשנים האחרונות היא קורצת לצעירים רבים שמכירים את הפתרונות שלנו. אנחנו בהחלט חווים את את האתגר של מחסור בעובדים, אבל מתמודדים עם זה. בכל העולם מוכרת התופעה שעובדים טובים מעדיפים לעבוד בחברות אמריקניות, ודרופבוקס היא כזו. אבל מעבר לזה, אלו שבאים אלינו מאותן חברות לא באים רק בגלל תנאי עבודה, שגם שם אני מניח היו טובים. הם אומרים שבחברה כמו שלנו יש סיכוי גדול יותר לממש את עצמך ולהשפיע. מעבר לזה אני חושב שבנינו פה אתר עם צוות מאוד ייחודי, פרי עבודה של כמה שנים, ובהתאם לזה יודעים להעריך אותנו גם ברחבי העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים