תפנית השנה: מי שלא מוביל בתחום המידע – לא מוביל בכלל

כאשר רוב ההנהלות ואפילו הדירקטוריונים שמים את תחום המידע והאנליטיקה כאחד מהיעדים העסקיים המרכזיים - הדבר די ברור: השינוי עבר לצד העסקי

אמיר רסקין, יועץ אסטרטגי למידע ואנליטיקה. צילום: ניב קנטור

כדי לנסות לסכם שנה צריך תמיד לבדוק את התחזיות. למה? כי אנחנו קהילה המאמינה שמידע מייצר מציאות חדשה, ומייחסים חשיבות אמיתית לתחזיות.

בבסיס, אנחנו מקדמים חשיבה כמותית המבוססת על התפיסה שניהול ופעילות תהליכית בארגונים – חובה שיהיו מחוברים למציאות; שהיזון חוזר יהיה חלק מהאינסטינקט הראשון של כל מנהל עסקי ומנהל תהליך תפעולי.

התחזיות לשנת 2016 כללו: Self Service ← התקדם! התמודדות עם מחסור בכח אדם מיומן ← מורגש מאוד – בעיקר בתחומי מדענות המידע, In memory computing ← כמעט בכל ארגון כבר משלבים פלטפורמות בתחום.

שיקוף של הבנתנו את התחזית הזו ניתן לראות בנושאי המפגשים אותם קיימנו בפורום IBI: בניית תכניות עבודה מבוססות BI, שילוב רשתות חברתיות, הקשר בין אנליטיקה לדיגיטל, Cloud ואנליטיקה ולקינוח Open Source. כולם בתנופה בישראל. רובם כבר במימוש על ידי הארגונים המובילים בארץ.

התפנית המהותית של השנה

שנת 2016 התאפיינה בתנופה רבה בתחומים הקשורים למידע ואנליטיקה. התופעה הבולטת ביותר, מההיכרות שלי עם אסטרטגיות של ארגונים בארץ היום במסגרת העבודה של B-Pro, היא כי התחום חורג מזמן מהעניין הבלעדי של אנשי המקצוע. רוב ההנהלות ואפילו הדירקטוריונים שמים את תחום המידע והאנליטיקה (Big Data למי שמחפש מילה סקסית יותר), כאחד מהיעדים העסקיים המרכזיים.

אתם יכולים להיות גאים – השינוי עבר לצד העסקי. המובילים העסקיים מבינים (כמאמר הפרסומת) כי מי שלא מוביל בתחום המידע – לא מוביל בכלל. זו התפנית המהותית של השנה.

לקראת 2017 אנחנו ממשיכים להוביל את התחום עם הפורום, השנה נתמקד בנושאים החמים שייצרו את הבידול של העסקים השנה. כבר בתחילת פברואר, נתחיל בהצגת הפוטנציאל הטמון ב-Data Monetization, תחום המציע לארגונים לארגן מחדש את המוצרים שלהם כמבוססי מידע. החברות הבולטות בעולם היום אינן חברות של מוצרים פיזיים אלא של שירותים מבוססי מידע (לדוגמה – מי רשת המלונאות הגדולה בעולם?).

כבר לא מדע בדיוני

נמשיך עם "טכנולוגיות ייעודיות לאיסוף, ניהול והחצנת מידע" – כיוון זה מגדיר את עתיד מערך המידע המרכזי מ-Data Warehouse "נאיבי", לארכיטקטורות מורכבות המסנכרנות ומעשירות מידע ממקורות רבים, לשימושים רבים ובקצבים גבוהים. מפגש "ויזואליזציה כדרך תקשורת בין אנשים למידע" ידגיש את החשיבות של השימוש במידע.

אמנם כולנו כבר מבינים ש-AI ו-Machine Learning מחזקים את השימוש במידע באופן אוטומטי, אבל במקביל, מקום המנהלים שיודעים להשתמש במידע מועצם. לצורך כך, ממשק ה"אדם-מכונה" בתחום המידע והאנליטיקה נהיה יותר ויותר קריטי להעלאת הערך העסקי מהתחום.

בהמשך, נדון על Data Partnerships, המספקים הזדמנות לארגונים להשתלבות מהירה בכלכלה מודרנית ופתוחה. לבסוף נקנח בחדשות הכי מרעישות ככל שתספק לנו שנת 2017 בתחום האנליטיקה ושימושיה. כבר לא מדע בדיוני (למשל, איך Word יודע לתקן לי את המילים באופן שונה מאנשים אחרים? מנועים אנליטיים תומכים גם בי במהלך כתיבת המאמר הזה. נפגש בפורום! שנה טובה!

הכותב הינו שותף ב-B-Pro ומנהל פורום IBI.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים