השיטה של סאס, הקסם של אורקל

איזו חברה עובדת כמו שעון שוויצרי? הקסמים של איזו נבחרת מזכירים את לארי אליסון? ואיזה סטארט-אפ עשה חיים קשים ל-HP? טור נוסף שסוקר את מונדיאל 2014 בראי ה-IT

הנושא החם שמעסיק את המדינה בימים אלה, לצד המונדיאל, הוא חטיפתם של שלושת הנערים. הלב יוצא אליהם וכולנו תקווה שהם יימצאו במהרה, בריאים ושלמים. תפילותינו הן לשלוש המשפחות, בהן למשפחת פרנקל, שיש לה שורשים בתעשיות ה-IT  והיי-טק בישראל.

לצד החדשות המדאיגות, המונדיאל נמצא כבר ביומו החמישי. גם אתמול (א'), היום הרביעי, חזינו בחגיגה אמיתית, עם משחקים מעניינים והרבה מאוד גולים. עוד לא היה במונדיאל הזה משחק אחד שהסתיים בתוצאה 0-0. תופעה מעניינת נוספת היא שעד אתמול, השופטים לא הוציאו כרטיסים אדומים.

המפגש הראשון של ערב האתמול הפגיש את שוויץ ואקוודור. כמנהג הטור הזה, אשווה גם את שתי הנבחרות הללו לחברות היי-טק. שוויץ ללא ספק מזכירה את סאס (SAS), שמציעה פתרונות לניתוח מידע ועבודה מדויקת על עובדות ומספרים כמו שעון שוויצרי. הנבחרת של מדינת האלפים אכן עבדה בצורה מאוד שיטתית וכמעט הפסידה ללהט ולנשמה שהפגינה נבחרת אקוודור, שהזכירה לי את הסטארט-אפ הישראלי המצליח ורוניס. מדובר בסטארט-אפ בתחום אבטחת המידע, שפיתח מערכת לניהול וניטור גישה לקובצי מידע ארגוניים. אקוודור, בדומה ל-ורוניס, הפגינה משחק הגנה מצוין, תוך ניסיון למנוע דליפות בהגנה ושערים, ומצד שני יצאה להתקפות מתפרצות, תוך ניצול מצב נייח לכיבוש שער.

אלא שבסופו של דבר, השיטה ניצחה את ההגנה ושוויץ, על בסיס הכישרון שלה, הבקיעה שער ניצחון דרמטי בדקה ה-93. שוב למדנו שלא יעזור כמה מערכות הגנה מתוחכמות נבנה, אי אפשר למנוע את המתקפות הרמטית ופריצה בוא תבוא, במיוחד אם מדובר בנבחרת שיודעת לפצח ולנתח נתוני Big Data.

הנבחרת הבולטת ששיחקה במשחק השני היא צרפת, שמיוצגת כאן על ידי HP. כמו ענקית המיחשוב, צרפת היא מדינה שמאמינה שהיא יכולה לחזור לימים הגדולים שלה. יריבתה, הונדורס, מיוצגת כאן על ידי סטארט-אפ – לא אחד ספציפי, זה יכול להיות כל סטארט-אפ שהוא, ובלבד שלא הצליח לגייס כסף ונמצא לפני סגירה. למעשה, בכוונה לא רציתי לחבר את הנבחרת של הונדורס לחברה כלשהי, עקב חולשתה.

למרות המצב הקשה של הסטארט-אפ, הוא עשה במשחק חיים קשים ל-HP ואם היה נשלף כרטיס אדום לחובתו של פוגבה, כפי שהיה צריך להיות, כנראה שסוף הסיפור היה אחר. אבל HP, כמו HP, ידעה לנצל את המצב, לכבוש שלישיית שערים ולהשיג ניצחון שממצב אותה במצב מצוין לקראת המשך המשחקים.

את היום חתמה ארגנטינה, אותה אני מקביל לאורקל (Oracle), בראשותו של הקוסם ליאו מסי, שמקבילו הוא הקוסם לארי אליסון. אורקל התמודדה מול בוסניה, שמזכירה את אריקום הישראלית.

בדומה לבוסניה, אריקום – שמפתחת, משווקת ומוכרת מוצרי תוכנה בתחום הקישוריות (Access) וגישה לאפליקציות ארגוניות – היא נבחרת קטנה וזריזה, שמשחקת בעולם של הגדולים בהצלחה רבה כבר מספר שנים ומצליחה להוציא כישרונות מפתיעים. בהתאמה, אריקום מצליחה להוציא מוצרים מובילים, על אף שאין לה את המשאבים של השחקניות הגדולות בתחום.

ההערכות היו שאורקל-ארגנטינה תנצח בקלות את אריקום-בוסניה, אלא שהמנצחת מדרום אמריקה הזיעה קשות ובשלב מסוים אפילו היה חשש שתנוצח.

כמו ביומו הרביעי, המונדיאל צפוי לכלול עוד שיאים חדשים, הפתעות חדשות ואכזבות חדשות. ואת כל זה אמשיך בטורים הבאים להמשיל לעולם ההיי-טק וה-IT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים