אסטרטגיית קידום ברשת – תריסר השלבים | שלב שביעי: מניפולציה על גוגל

תכנון הלינקים הפנימיים מהווה נדבך חשוב באסטרטגיית הקידום ● למרות חשיבותם, הנושא אינו מוערך במידה מספקת בקרב מקדמי אתרים

לינקים פנימיים מהווים פקטור משמעותי נוסף בקידום אתרים. המתוחכמים שביניכם יוכלו להתחבב באמצעותם על מנועי החיפוש. תכנון הלינקים הפנימיים מהווה נדבך חשוב אסטרטגיית הקידום שלכם כפי שתיווכחו בהמשך. אולם למרות חשיבותם, הנושא אינו מובן או מוערך במידה מספקת בקרב בעלי אתרים.

מהם לינקים פנימיים?
ניתן להגדיר לינקים פנימיים כהפניות בין דפים פנימיים באתר. בעזרתם תוכלו לחשוף בפני הגולשים ובפני גוגל (Google) את ההיררכיה של הדפים החשובים ולהקל על הניווט באתר. קישורים אלו יסייעו למנועי החיפוש במציאת תכנים חדשים שהוספתם.

בבואכם לתכנן את קידום האתר, מומלץ לזכור כי הוספה מתמדת של לינקים פנימיים חדשים המובילים לתוכן המועדף באתרכם תתרום למקסום תוצאות החיפוש. בדרך זו תוכלו ליצור מעין "תמרור" המציג בפני מנועי החיפוש את החשובים שבדפים הפנימיים באתרכם ואת התוכן בעל הערך הגבוה ביותר עבורם. יתר על כן, אם בגוגל "התוכן הוא המלך" ואם השכלתם ליצור תכנים חדשים, תוכלו לזרז את חשיפתם על ידי שימוש בקישורים הפנימיים אשר מדגישים אותם.

סוג נוסף של לינקים פנימיים ניתן למצוא בדפים ארוכים מאוד. מדובר בלינקים המכונים "עוגנים" (באנגלית: "Jump links"). הללו שימושיים מאוד במקרים של עמודים בעלי תוכן רב וכותרות מרובות.

חשיבותם של הלינקים הפנימיים
באמצעות הלינקים הפנימיים תוכלו לתקשר עם גוגל ולרמוז לו מהם הדפים החשובים באתר. תוכלו לשלוט בכך על ידי צמצום ו/או הגדלת כמות ההפניות לדפים הפנימיים. לדוגמה: אם האתר שלכם דן בנושא מנות אחרונות ותשתלו בו פעמים רבות קישורים לדף פנימי הדן בקינוחים אישיים, גוגל יפענח שאחד הנושאים המרכזיים באתר הינו קינוחים אישיים.

ניתוח הלינקים הפנימיים
הייתי ממליצה לבצע אנליזה של הלינקים הפנימיים תוך הקפדה על ההדגשים הבאים:

•    בררו מהו הלינק הפנימי הנפוץ ביותר
•    אתרו את הדף הפנימי בעל מספר ההפניות הגבוה ביותר
•    ודאו כי לכל אחד מן הדפים הפנימיים יש קישור המוביל אליו

לינקים פנימיים לעומת לינקים חיצוניים
בפרק הקודם בסדרה דנו בלינקים פנימיים – הפניות מאתרים חיצוניים לאתר שלנו. כאשר משווים את כוחם של הלינקים החיצוניים לזה של הקישורים הפנימיים, אין ספק כי ללינקים החיצוניים השפעה רבה יותר על הקידום. אולם ללינקים הפנימיים תרומה משמעותית לאופטימיזציה של האתר. מכיוון שאתר האינטרנט שלכם הוא בשליטתכם באפשרותכם לשנות ולכוונן את רשת הלינקים הפנימיים בכל צורה שתרצו. זאת לעומת הלינקים החיצוניים המגיעים בדרך כלל מאתרים זרים, אותם לא תוכלו לשנות. כאמור הלינקים הפנימיים יסייעו לכם לדווח לגוגל על סדר החשיבות של הדפים הפנימיים באתר ולהפוך את הניווט בו לפשוט יותר.

טיפים לסיכום
•    התאימו את אסטרטגיית הקידום שלכם (התכנים, תדירותם ושאר המשתנים) לאופן שבו תנהלו את הלינקים הפנימיים באתר.
•    כמות ההפניות לדפים מסוימים תעיד על חשיבותם. לכן מומלץ כי מספר הלינקים הגבוה ביותר באתר יפנה לדף החשוב ביותר ולהפך, פחות לינקים לעמודים משמעותיים פחות.
•    ודאו כי קיים קישור לכל תוכן חדש ולפחות פעם אחת לכל דף. הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא יצירת מפת אתר המיועדת לגולשים וכן מפת אתר XML המיועדת לגוגל.

הכותבת היא מומחית בקידום אתרים ובקידום ברשתות חברתיות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים