למה חשוב שחברת IT תהיה גלובלית?

ראיון בפודקאסט אנשים ומחשבים עם בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן, לקראת ועידת ישראל לקידום ה-IT והעסקים, שתתקיים ביום א' הקרוב

בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן.

בן פסטרנק משמש כמנכ"ל וכבעלים של קבוצת אמן, אחת מחברות ה-IT הגדולות בישראל, החל מ-2007. החברה מונה כיום 3,500 עובדים, ותמהיל העסקים שלה משלב בין פעילות בשוק הארגוני הישראלי למיקור-חוץ באירופה ובארצות הברית. בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים לקראת ועידת ישראל לקידום ה-IT והעסקים, שתתקיים ביום א' הקרוב, מתייחס פסטרנק להשפעה של המשבר העולמי על תעשיית ההיי-טק בארץ, למעמד ה-IT בקומת ההנהלה – ולאמן עצמה.

לדבריו, "הדבר המרכזי שמייחד אותנו, כקבוצת אמן, הוא ש-20%-25% מעסקינו מרוכזים סביב עולמות התוכן והידע. חלק מהאנשים שעובדים אצלנו לא מגיעים מאזורי הטכנולוגיה, אלא דווקא מהמגזרים שאנחנו משרתים אותם". "כמובן שהטכנולוגיה חשובה, אבל היא דבר נרכש, והיא זמינה לכולם", הוסיף. "הייחוד שלנו הוא האנשים, שמכירים את העסקים שאנחנו משרתים אותם ואת התהליכים, והם יכולים, יחד עם ההנהלה והארגון בכלל, לתפור את הפתרון המתאים". כדוגמה ציין פסטרנק פיתוח יישומים עבור המערכת הבנקאית, למשל מערכת לתחום ניירות הערך בבנקים או הלוואות לגופים מוסדיים כגון בתי השקעות. "זה דבר שדורש התמחות והבנת העסק בנוסף, כמובן, לטכנולוגיה", אמר.

בהתייחסו להשפעת המשבר הכלכלי העולמי על השוק הישראלי אמר פסטרנק כי "המלחמה באוקראינה והקורונה יצרו בעיות בשרשרת האספקה. אבל הבעיות האלה הן לא רק בעולמות הטכנולוגיים, אלא גם בעולמות התוכן שאנחנו מטפלים בהם. הכוונה היא למחסור בכוח אדם מתאים, שיאפשר לממש את הפרויקטים בזמן. לכן, אנחנו, כספקים, צריכים לחפש פתרונות יצירתיים, כגון אוף-שור בישראל ומחוץ לה, על מנת לסייע ללקוחות שלנו".

פסטרנק ישתתף בוועידה בפאנל העתיד בידי המנכ"ל, שיעסוק, בין היתר, במעמד ה-IT בהנהלות הארגונים. הוא אמר בראיון בהקשר זה כי "הצורך במציאת פתרונות לבעיות בשרשרת האספקה שינה את מעמד ה-IT, והוא מהווה כיום חלק בלתי נפרד מסדר היום של ההנהלה הבכירה. כיום אנחנו, באמן, מדברים גם עם המנמ"רים וגם עם צוותי ההנהלה, שמבינים שכדי להתמודד עם האתגרים, הם צריכים להשקיע בטכנולוגיה".

לסיכום, דיבר פסטרנק על מה שהממשלה הבאה צריכה לעשות ביחס לתעשיית ההיי-טק. לדבריו, "ההיי-טק הוא חלק מהתשתיות הלאומיות, ובדיוק כמו שצריך להשקיע בתשתיות, צריך להסתכל עליו כתשתית ולהשקיע בו, לטובת כולם".

להרשמה לוועידת ישראל לקידום ה-IT והעסקים לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים