פודקאסט אנשים ומחשבים: להשיב את המידע שאבד או נפרץ – ובמהירות

הפעם אירח הפודקאסט את עודד קדם, סמנכ''ל טכנולוגיות ומייסד-משותף בחברת זרטו מבית HPE, המתמחה בחוסן של טכנולוגיות המידע, מבטיחה לשירותי IT זמינות מרבית, ובמקרה קריסה, מסייעת לארגון להתאושש בדקות בודדות

עודד קדם, סמנכ''ל טכנולוגיות ומייסד-משותף בחברת זרטו מבית HPE.

"כיום, ארגונים בעולם מתבססים יותר ויותר על טכנולוגיה. אם ארגון מתנתק, או מנותק מהטכנולוגיה שלו ומושבת – נגרם נזק גדול. החזון שלנו הוא להשיב את כלל המערכות לפעולה, 'להרים' את כל המערכות למעלה, בלא לאבד מידע", כך אמר עודד קדם, סמנכ"ל טכנולוגיות ומייסד-משותף בחברת זרטו (Zerto) מבית HPE.

קדם התראיין לפודקאסט שקיימו יהודה קונפורטס, עורך ראשי באנשים ומחשבים ורון קסלר, עורך הפודקאסט.

זרטו מתמחה בחוסן של טכנולוגיות המידע ומבטיחה לשירותי ה-IT זמינות מרבית (Always on). במקרה קריסה, היא מסייעת לארגון להתאושש בדקות בודדות, עם אובדן מידע של לא יותר מכמה שניות. החברה הוקמה ב-2009 על ידי עודד קדם ואחיו זיו, ששימש כמנכ"ל. שמה הוא הלחם של המילים אפס (Zero) ו-RTO.

"מי שאין לו גיבוי הוא בצרות, ואנו יכולים לשחזר את המידע"

"עוד לפני הקמת זרטו", סיפר קדם, "אחי, זיו, ואני עסקנו שנים רבות בתחומי האחסון, ההגנה על המידע והתאוששות מאסונות בחברה שהתמחתה באחזור נתונים אבודים ובפתרונות הגנה על מידע – שנרכשה על ידי EMC תמורת 153 מיליון דולר".

קדם אמר כי "עולם ה-IT השתנה עם מגמת הווירטואליזציה. ראינו שהשינוי הזה, לכל אורך ורוחב תשתיות ה-IT – הוא בעיה, וגם הזדמנות סביב נושא המומחיות שלנו, התאוששות מאסון והגנה על המידע. הבנו שצריך לעשות דברים אחרת, להגן מפני אסונות מכל סוג, מסופה ועד אסונות לוגיים, שמישהו מחק נתונים, או שידרג את המערכת והביא לקריסתה. התמקדנו חזק בצורך להתאוששות בכל נקודת זמן – בלא לאבד מידע".

"הבנו שהפתרון שלנו", אמר קדם, "עונה גם להתאוששות מאסון הנגרם על ידי אדם – האקרים העורכים מתקפות כופרה. בסייבר, כל מנהל אבטחת מידע יאמר שמתקפה אינה שאלה של 'האם', אלא 'מתי'. כך, אנו מסייעים לארגונים להתגונן מפני כופרות, כשכל המידע של החברה נגנב, ולא בטוח שההאקרים ישיבו אותו, גם אם שולמו דמי הכופר. מי שאין לו גיבוי הוא בצרות, ואנו יכולים לשחזר את המידע".

לדבריו, "ביצענו מהפכה, שלא לומר שיבוש, בעולם ה-DR. אנחנו מעניקים לארגונים יכולת שחזור וחזרה לאחור בכל רגע שהארגון ירצה בכך. פתרונות DR וגיבוי מסורתיים לא מאפשרים זאת, אלא משיבים את המצב לכפי שהיה כמה שעות לאחור. אנחנו מציעים רפליקציה מתמשכת ורציפה, בלא הפרעות לשירותים העסקיים. הפתרון שלנו אגנוסטי לכל סוג ומערכת של אחסון".

קדם הסביר כי "הייחודיות של הפתרון שלנו היא בטכנולוגית Journaling, 'יומנאות', ששומרת את כל הכתיבות והשינויים שקורים. אז, במקום לקחת פעם ביום תמונת מצב, היא מעניקה יכולת להתאושש בדיוק ברגע הנכון. אנו מחזירים את המידע לממש כמה שניות לפני שההצפנה של ההאקרים מבצעי הכופרות התרחשה, וככה לא מאבדים דבר. יש ארגונים, דוגמת בנקים, שזו יכולת קריטית עבורם".

הוא הוסיף כי "זרטו משחקת תפקיד חשוב בתרגולות: לא רק בשל מתקפת כופרה, אלא כי אנחנו רוצים לעשות בדיקות התאוששות באופן מהיר ואוטומטי. כשהאירוע יקרה – נסייע לך לחשוב כמה שפחות, לפעול על 'מצב אוטומטי' – רק ללחוץ על כפתור. אציין כי הגיבוי לא פותר את האיום של ההאקרים בחשיפת מידע עסקי רגיש, כי אם המידע מתפרסם, אז כל שנותר לעשות הוא בקרת נזקים".

"HPE נדרשו לפתרון הגנה על מידע, והתאמנו להם ככפפה ליד"

"יש לנו לקוחות מכל הגדלים ומכל התעשיות, ובהם חברות ענק שמספקות בעצמן שירותים למיליוני לקוחות, וחוששות למצוא את עצמן ללא מענה בעת קריסה של המערכות – אם בשל טעויות אנוש ואם בשל אסון טבע", אמר קדם. "אנו נותנים שירות גם לחברות שמהגרות משירות בענן ציבורי אחד למשנהו, ודואגים שההגירה תבוצע בלא סיכון, בלא הפרעות לשירותים העסקיים ובלא אובדן נתונים".

"ביולי 2021 זרטו נרכשה על ידי HPE. ל-HPE יש מערך אחסון מאוד גדול, והם נדרשו לפתרון הגנה על מידע, והתאמנו להם ככפפה ליד", סיכם קדם.

"בטרם נרכשנו, מכרנו בהיקף של יותר ממאה מיליון דולר בשנה. מאז הרכישה, אנחנו גדלים בקצב מהיר מאוד. חוסן ה-IT הוא תוצר של יכולת התאוששות מאסון. אנחנו מציעים פלטפורמה להתאוששות עסקית, שהכרחית לכל ארגון שעובר טרנספורמציה דיגיטלית ומערכות המחשוב מהוות את הליבה העסקית שלו. ביצענו מהפכה ושיבוש בעולם ה-DR: אנחנו מעניקים לארגונים יכולת שחזור וחזרה לאחור בכל רגע שהארגון ירצה בכך. כך, אנו מאפשרים ללקוחות הארגוניים להגן טוב יותר על הנתונים שלהם, עם יותר תובנות – מהקצה ועד לענן".

להאזנה לפודקאסט המלא – לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים