תוכן שיווקי
בעקבות כנס פינטק של Latvian Investment and Development Agency

מינוף ארכיטקטורת ענן היברידית לביצועים אופטימליים ועלות משופרת

01/08/2023 12:22
מנכ"ל GARMTECH, דניס מאזרס.

בעידן שבו אופטימיזציית עלויות ויעילות ביצועים ממלאת תפקיד מרכזי, פתרונות הענן ממשיכים להיות עמוד התווך לעסקים ברחבי העולם. תובנות אחרונות חושפות כיצד עסקים יכולים לחסוך משמעותית ולהפחית את עלות הבעלות הכוללת (TCO – ר"ת Total cost of ownership) על ידי הפעלת ענן פרטי במקביל לשימוש בענן ציבורי.

מחקר של מקרה ספציפי, מציג שירות הפועל בממוצע של 160 מופעים עתירי CPU, שלכל אחד מהם 16 ליבות וזיכרון של 64GB, עם תפוקה יוצאת ממוצעת של 5GB/s לרשתות ציבוריות מחוץ ל-AUS-EAST AZ (אזור אמזון הזמין במזרח ארה"ב) יחיד, המסתכמת לבערך 1.6PB/בחודש.

כדי לשפר את העלויות, השירות שומר את כל המופעים למשך שלוש שנים, ללא תשלום מראש, וממנף הנחה מיוחדת עם AWS של 40% לתעבורה יוצאת לכל ג'יגהבייט. ההתמקדות בהשוואת המחירים נשארת במחשוב, אחסון, רשת ותמיכה, למעט שירותים נוספים כמו מאזני עומסים, DNS ו-S3.

משאבי ענן ציבוריים לעומת פרטיים

עבור עומס העבודה הספציפי הזה, השימוש במשאבי הענן הציבורי כולל מופעים של 160 m6g.4xlarge (או 16vCPU, זיכרון 64GB), כמו גם 12TB EBS SSD למטרות כלליות ו-1600TB של תנועה יוצאת.

לעומת זאת, חלוקת עומס עבודה מקבילה במערך ענן פרטי כוללת 10 יחידות HPE DL385 Gen10, הכוללות 2 מעבדי AMD EPYC 7702 עם 64 ליבות, 1TB DDR4 זיכרון ו-3.8TB NVMe; עוד 3 HPE DL325 התומכים ב-Controller Nodes; שני מתגי Arista 7050TX 10G, וחיבור Uplink של 2x 10Gbit/s עם קישורי Uplink מרובים ברמה 1 והגנת DDoS.

התקנה זו ממוקמת במתקן ברמה הגבוהה ביותר, המציע קישוריות מקסימלית של 5ms לכל אזורי אמזון הזמינים במזרח ארה"ב.

ענן היברידי: העתיד

חקר המקרה גילה שהפעלת ענן פרטי עשויה להביא לחיסכון משמעותי ולהפחתת ה-TCO, בהתאם לשימוש. הגדרה זו יכולה להשתלב באופן אידיאלי עם השימוש הקיים בענן הציבורי, חיבור רשתות ענן פרטיות עם VPCs של אמזון ושימוש ב-AWS לשינוי קנה מידה לניהול עומסים או מקרים נוספים.

משתמשים רבים ממנפים שירותי AWS כמו Route53 DNS לאיזון עומסים, בדיקות תקינות שירות והחלטות ניתוב, או את Amazon RDS עבור מסדי נתונים, ואפילו משכפלים S3 buckets של ענן פרטי ל-AWS לצורך יתירות נוספת.

בעוד שהבחירה בין ענן פרטי לציבורי תלויה במידה רבה בעומס העבודה, נראה שהמגמה נעה לעבר ארכיטקטורות היברידיות, המשלבות את הטוב משני העולמות.

היקף ההגדרות הללו משתרע על פני מגוון תחומים, כגון ניהול מסדי נתונים, ניהול שרתי אינטרנט, רשתות, ניהול יישומים, ניהול שרתים, ניהול ענן ציבורי ופרטי, ניהול דואר אלקטרוני ואבטחה.

בסך הכל, המעבר הזה למודלים היברידיים מהווה הזדמנות לעסקים לייעל את המשאבים שלהם, תוך שמירה על אג'יליות וזריזות בפעילותם – גורם מכריע בנוף הטכנולוגי המתפתח במהירות של ימינו.

אודות GARMTECH

GARMTECH מתמחה בשירותי ענן ורשתות שונים, ומציעה לעסקים ברחבי העולם את מומחיותה בניהול ענן ציבורי ופרטי, ניהול שרתים ועוד.

למידע נוסף על אסטרטגיות הענן השונות, עסקים יכולים ליצור קשר עם האנליסט העסקי, דידזיס קלג'ס (Didzis Kalējs) ב-GARMTECH, באמצעות דוא"ל: [email protected]

אירועים קרובים