תוכן שיווקי
לקראת כנס הלקוחות של וריטאס, מחר (ג'), ה-4 ביולי, באולם האירועים רוקח בתל אביב

"צוותי IT רבים לא יודעים בכמה שירותי ענן ארגוניהם משתמשים"

כך אמר מארק נאט, סגן נשיא בכיר למכירות בינלאומיות ב-וריטאס, בראיון עימו, שנערך לקראת כנס הלקוחות של החברה, שיתקיים בתל אביב

03/07/2023 15:57
מארק נאט, סגן נשיא בכיר למכירות בינלאומיות ב-וריטאס.

"השלב הבא בתהליך ההגירה לענן הוא בחירה באסטרטגיית ריבוי עננים (Multi Cloud), בזכות הגמישות וההתייעלות הכספית שהיא מציעה לארגונים. אלא שאינטגרציה של ריבוי תשתיות ענן מביאה עימה הגדלה של המורכבות ואתגרים רבים בתחומים של ניהול והגנת הדאטה הארגונית", כך אמר מארק נאט, סגן נשיא בכיר למכירות בינלאומיות ב-וריטאס (Veritas), בראיון עימו לקראת כנס הלקוחות של החברה, שיתקיים מחר (ג') בתל אביב.

מהם האתגרים הניצבים בפני מנהלי התשתיות, מנהלי הגנת הסייבר ומנהלי מערכות הגיבוי בארגונים?
"ללא תוספת של אמצעי הגנה נוספים, הרי שארגונים יהיו פגיעים יותר לאיומי סייבר שמקורם בענן. כדי להגן על עצמם מפני כל סוג של איום או פגיעות, דוגמת מתקפות כופרה, הרי שהצעד הראשון הוא להביא לידי ביטוי יכולות נראות (Visibility) של הדאטה הארגונית, ללא תלות במיקום שלה או בסביבת הענן שבה היא נמצאת. על מנת להפחית סיכונים עסקיים או אי עמידה בדרישות רגולציה, הרי שארגונים נדרשים בנוסף לדעת איזה סוג של דאטה נמצא בכל סביבה, ולוודא שהגישה לנתונים מנוהלת בצורה נכונה ואילו שימושים מתבצעים בהם.

הדבר המדאיג הוא שמרבית צוותי ה-IT כלל לא יודעים אפילו בכמה שירותי ענן משתמשים בארגונים שלהם. ארגון אנטרפרייז ממוצע משתמש לפחות בשלושה ספקי שירותי ענן – מה שמסביר את הקושי והאתגר במימוש יכולות נראות לכל אורך ורוחב פורטפוליו ה-IT הארגוני. אתגר נוסף הוא חוסר הבהירות שקיים במגזר הארגוני, בישראל ובחו"ל, לגבי מי אחראי לאבטח את המידע בענן – הארגון או ספק הענן? ארגונים רבים כלל לא מודעים לכך שספקי הענן נותנים אחריות רק לגבי יכולת העמידות של השירות שלהם עצמם, ולא לגבי השימוש המתבצע בשירות או בדאטה שעוברת בו".

בפני אילו איומים ארגונים חשופים, חוץ ממתקפות כופרה?
"כשאנחנו מדברים על מתקפת כופרה, החשיפה היא לא רק לכופר כספי. המתקפות הללו כוללות הפעלה של וירוסים או רוגלות, שיכולים להוביל להפסקת פעילות המערכות ולפגיעה ברציפות העסקית או בדאטה קריטית לארגון. מתקפות מסוג זה גורמות לנזק תדמיתי ניכר, כמו גם לפגיעה באמון הלקוחות. אם קורה שמידע פרטי של לקוחות נחשף, יש לכך גם משמעויות כספיות, וחברות פעמים רבות נקנסות עקב חריגה מרגולציה וחוקים של המדינה, או אף חוקים בינלאומיים.

פרט לכך, יש סוגיות כבדות של ניהול דאטה אפקטיבי, שנעשות מסובכות עוד יותר כאשר סביבת התשתיות הופכת להיות רב עננית. זה נעשה מסובך במיוחד כשמתרחשת תקלה אצל ספק הענן – דבר שהולך והופך לנפוץ. רק בשנה שעברה תועדו 30 מקרים כאלה אצל ספקי הענן הגדולים, והאתגר הוא איך להמשיך ולפעול גם במצבים כאלה. ארגונים פעמים רבות העבירו את הדאטה לענן, אולם הם לא תמיד בנו ארכיטקטורה לגיבוי של המידע במקרה שבו תקלה מתרחשת אצל ספק הענן שלהם".

כיצד וריטאס מסייעת לארגונים להגן על המידע שלהם מפני מתקפות כופרה ואיומי סייבר נוספים?
"המטרה שלנו היא להחזיר לארגונים את השליטה בדאטה לידיהם, ולעשות זאת ללא תלות בסביבה שבה הם פועלים – היברידית או מרובת עננים. הלקוחות יכולים להיות בטוחים שהם מקבלים את ההגנה ברמה הגבוהה ביותר מפני מתקפות כופרה ואיומי סייבר אחרים, תוך שהם עצמם ממשיכים בחדשנות הטכנולוגית, שממקסמת את השימוש בדאטה הארגוני, ובביצוע של תהליכי דיגיטליזציה.

אנחנו מגלים תקיפות כופרה באמצעות ניטור מערכות הייצור שמצויות לאורכו ורוחבו של הארגון. ההשקעה שלנו בפתרונות ניהול דאטה אוטונומיים, המשלבים בין אוטומציה ובינה מלאכותית מתקדמת, יכולה לגלות חריגות בתהליך הגישה למידע ולנעול חשבונות שמשמשים את התוקפים לפני שנכסי דאטה ארגוניים נפגעים. באמצעות אנליזה מבוססת בינה מלאכותית ולימוד מכונה, בשילוב פלטפורמת Veritas Alta Data Protection, שתומכת בסביבות מרובות ענן ובסביבות און-פרמיס, הלקוחות שלנו מקבלים התראה מפני תקיפה או פריצה של מתקפת כופרה עוד לפני שזו משפיעה על הארגון.

הפלטפורמה שלנו מספקת ממשק אחוד ויחיד כדי להגן על מערכות ה-IT והדאטה של הארגון. השימוש בכלי ניטור מבוססי AI מאפשר ללקוחות שלנו להתגבר במהירות, בצורה אוטומטית ומנוהלת. היכולות הללו מקטינות את שטח המגע החשוף לתקיפה, כשכלל המידע, מהקצוות הארגוניים ועד לליבה – מאובטח. לכך יש להוסיף יכולות גיבוי, שהן רכיב חיוני בכל אסטרטגיית הגנת סייבר".

מה ההתרשמות שלך מהשוק הישראלי?
"ל-וריטאס יש ניסיון ארוך שנים של פעילות בשוק הישראלי. אנחנו גאים להיות חלק מתעשיית ההיי-טק הפורחת כאן. הלקוחות שלנו בישראל הם בחזית החדשנות ומבינים בצורה עמוקה את הצורך העסקי הקריטי ליישם גישות מתקדמות להגנת דאטה, מהסוג ש-וריטאס יודעת לספק. אנחנו תומכים בארגונים הגדולים ביותר בישראל כדי להבטיח את העמידות והחסינות של הדאטה הארגונית שלהם, ואנחנו עושים זאת באמצעות השקעה נמשכת בצוות המקומי שלנו, כמו גם באקו-סיסטם של משווקים ומפיצים. וריטאס מחויבת להתמיד בהשקעה שלה בשוק הישראלי.

לפרטים נוספים ולהרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים