תוכן שיווקי
בעקבות כנס Qlik Day 2023

"בכלכלה הדיגיטלית – ניהול נתונים בזמן אמת קריטי לתחרות"

08/03/2023 15:46
הילה אנקור, סמנכ"לית מכירות בקליק

מאת הילל יוסף

 

"בשנים האחרונות חלה האצה חסרת תקדים בכמויות המידע הארגוניות, ובניצול של המידע. גם המעבר לענן הביא לקידום התחום. משימת תחקור הנתונים והשימוש בהם לצורך קבלת החלטות הפכה למורכבת, לאור כמות המידע העצומה", אמרה הילה אנקור, סמנכ"לית מכירות בקליק (Qlik) ישראל.

אנקור התראיינה במסגרת Qlik Day, הכנס השנתי שערכה החברה ללקוחותיה באחרונה, בהשתתפות מאות מומחי דטה ואנליטיקה מארגונים מכל מגזרי המשק. בכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, לקוחות החברה, ובהם, בנק הפועלים, סודה סטרים, Stampli ו-UPS, סיפרו על האתגרים העומדים היום בפניהם ועל הצורך במערכות תומכות, כמו Qlik, כמנוע לצמיחה ולהתמודדות עם תחרות.

לדברי אנקור, "כיום, בעידן הדיגיטל, קבלה וניתוח נתונים בזמן אמת חיוניים לכל ארגון כדי שיוכל להישאר תחרותי. כל מומחי הדטה בכנס ציינו את הצורך במסירת מידע עדכני ונגיש למשתמשים הנכונים בזמן הנכון, באופן שיאפשר להם לפעול ולקבל החלטות עסקיות. לנתונים לכשעצמם אין ערך. אם לא נפיק מהם תובנות, הם יהיו בלא ערך. מנהלים נדרשים ליכולת לחבר בין כל עולמות הידע והנתונים ולהפוך אותם לתובנות עסקיות שישיאו ערך ותועלת לארגון. הם מצפים לראות ROI מיידי".

"אחד המכשולים הגדולים אצל ארגונים הוא ההיעדר הקשר בין ה-IT ליחידות העסקיות", ציינה, "בארגונים מסוימים יש אפילו גישה של מידור וחוסר תיאום בין צוותים. דבר זה מוביל לגישה פסיבית לנתונים ולניתוח. הגישה שלנו שונה. אנחנו מדברים על איחוד העולמות – לאפשר למשתמשים למצוא את המידע בפשטות, להעשיר אותו ולגזור ממנו תובנות. כך ניתן לעזור לכמה שיותר אנשים להבין ולגלות תובנות שניתן לצרוך בכל מקום ובזמן אמת, ולאפשר לקבל החלטות מבוססות נתונים לטובת שיפור הרווחיות. זה הבסיס לחזון שלנו: Active Intelligence  – פרספקטיבה חדשה ורעננה העונה לצרכים העסקיים של הארגון, ובזמן אמת. אנחנו מתמחים, מתעסקים ונושמים יום יום את עולם הדטה – זו הייחודיות שלנו. הלקוחות שלנו מקבלים סל פתרונות שמשלב אנליטיקה ודטה מקצה לקצה".

"הלקוחות שלנו", אמרה, "הזכירו בכנס חלק מהפתרונות שממחישים את הגישה שלנו. קליק היא אחת ממערכות ה-BI היחידות המאפשרות ניהול בשירות עצמי. שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות ב- UPS ישראל, סיפר, כי כל העובדים משתמשים במערכת, מהמנכ"ל, דרך מנהלי המכירות, ועד השליח. כולם עסוקים בייצור רווח וחוסכים התעסקות בפרוצדורה. זה דבר משמעותי מאוד. רועי מאירי, מנהל מערך הדטה והאנליטיקה בסטמפלי, סיפר, כי היתרון המשמעותי ביותר עבורם הוא היכולת לבצע התאמות ופיתוחים מורכבים במהירות. זה יתרון עצום לסטארט-אפים. אסי מרקוס, מנהל אפליקציות המטה והכספים בסודה סטרים, הוביל את המעבר של החברה לענן. הוא ציין שהשימוש בענן מייתר את התחזוקה של תשתיות בשרתים ומוזיל את העלויות. מעבר לכך, פלטפורמת הענן של קליק אפשרה להם להנגיש את הנתונים לעבודה במובייל, כך שהשימוש בידע הפך לשגרה ומשפר את הביצועים שלהם על בסיס יומי.

"בשנה האחרונה", אמרה אנקור, "הקמנו את חטיבת מצוינות הלקוח. זו משימתה היחידה והמרכזית –  לדאוג לשביעות רצון הלקוחות. אנחנו רואים בלקוחות שותפים לדרך, אנו מתחברים לאתגרים שלהם, מאמינים בקשר היומיומי איתם ודואגים לספק להם פתרונות יצירתיים ומורכבים ככל שניתן – ובהתאם לאתגר. אצלנו ההבנה והמיקוד בפתרון העסקי יבואו תמיד לפני הפתרון הטכנולוגי".

"המשימה העיקרית שלנו", סיכמה אנקור, "היא להפוך את החיים של מנהלים לקלים ויעילים יותר בעזרת שימוש בנתונים בזמן אמת. אנחנו מאמינים שיותר ויותר לקוחות יעברו למערכות בענן. המשימה המרכזית שלנו השנה תהיה לתמוך בהם בביצוע השינוי המאתגר, המביא איתו המון הזדמנויות, כשאנו נמצאים בצומת מרכזית חשובה בהחלטות הלקוח. נמשיך להוביל את שוק הבינה העסקית בישראל, תוך שמירה על שביעות רצון גבוהה של הלקוחות שלנו. אנו מאמינים בכוחו של עולם הנתונים לחולל שינוי אמיתי ולהפוך כל עסק למצליח יותר – ולשפר את איכות חיי המנהלים ביומיום. נשפר את היצע המוצרים המתקדמים שאנו מציעים ללקוחות, על מנת להבטיח שעם  קליק הם יוכלו לשפר תוצאות עסקיות, עם פתרונות מבוססי נתונים, תוך חיסכון בזמן ובכסף".

אירועים קרובים