תוכן שיווקי
בעקבות כנס רד האט למגזר הביטחוני

שיתוף הפעולה בין קאוצ'בייס ורד האט מעצים מפתחים בתחום הקונטיינרים

ליאור תגור, מנכ"ל קאוצ'בייס ישראל, מספר על אתגרי אבטחת המידע של מגזר הביטחון ועל שיתוף הפעולה עם רד האט, בעקבות הכנס של החברה עבור מגזר הביטחון

24/07/2022 11:47
ליאור תגור, מנכ"ל קאוצ'בייס ישראל.

"באופן טבעי, מערכות ביטחוניות דורשות אבטחה ברמה הגבוהה ביותר, אבל לא רק. במגזר הביטחון הישראלי קיימים מרכזי פיתוח שלא נופלים ואף מתעלים על יכולות הפיתוח של ארגוני ה-R&D של החברות המובילות בעולם. המפתחים במגזר הביטחון חווים את אותם האתגרים ודורשים פתרונות שיאפשרו להם לפתח יישומים במהירות, ביעילות ועם יכולות גדילה (Scale) משמעותיות", כך הסביר ליאור תגור, מנכ"ל קאוצ'בייס ישראל, בשיחה בעקבות הכנס Defense OPEN-TECH של רד האט למגזר הביטחון, שהתקיים בתחילת חודש יולי.   

מהם האתגרים המרכזיים במגזר הביטחון כיום?
"אחד האתגרים איתם מתמודדת התעשייה הביטחונית הוא איסוף ועיבוד נתונים בשדה הקרב. קאוצ'בייס מספקת פתרון ייחודי – Couchbase Mobile – המציע גרסת מובייל מוקטנת אשר מותאמת לאנדרואיד ו-iOS, שעונה על צרכי הסנכרון של אפליקציות המובייל, וכולל מערכת מרכזית במצב אופליין. אתגר נוסף הוא ריבוי העננים (multi-cloud), כאשר הפלטפורמה שלנו מאפשרת שכפול בין אזורים גיאוגרפיים שונים, זמינות גבוהה, תמיכה בנפחי מידע גדלים ויכולת להפעיל את האפליקציות בפריסות ענן היברידיות או ריבוי עננים בכל קנה מידה.

בזכות היותה פלטפורמת מידע מלאה ולא רק 'מסד נתונים", קאוצ'בייס עונה על מספר אתגרים בו-זמנית ומאפשרת לקצר את זמן הפיתוח. הפלטפורמה כוללת את מסד הנתונים NoSQL המוביל, פתרון Cache מובנה, Full text Search, אנליטיקה ותכונות רבות נוספות, ביניהן שפת תשאול תואמת SQL, המפשטת מאוד את המעבר מטכנולוגיה רלציונית. במקרים רבים, היעילות של קאוצ'בייס חוסכת בעלויות חומרה, רישוי ושעות עבודה".

מה מהות שיתוף הפעולה בין קאוצ'בייס ורד האט במגזר הביטחון?
"קאוצ'בייס היא שותפה אסטרטגית של רד האט, כאשר ה-Operator שלנו מאושר לעבוד על פלטפורמת OpenShift, דבר המקנה פתרון משולב אשר נבדק בקפדנות על ידי שתי החברות. קאוצ'בייס היא בין חברות ה-NoSQL הראשונות שהוציאו Autonomous Operator עבור קוברנטיס ו-Red Hat OpenShift. הכלי מאפשר לנהל את הקלאסטר של קאוצ'בייס באופן אוטומטי על גבי קוברנטיס. באמצעות האופרטור אפשר לבנות את הקלאסטר, לשנות קונפיגורציה ולטפל בכשל של שרת ספציפי. כמו כן, האופרטור מאפשר שדרוגים וגיבויים או שחזורים אוטומטיים ובעל יכולות ריפוי עצמי. מכיוון שהפתרון של קאוצ'בייס יכול לעבוד גם באתר המקומי וגם בענן, הוא מתאים מאוד למערכות היברידיות, לסביבות מרובות עננים או ענן פרטי, שמהווים את קהל היעד של OpenShift".

מה החשיבות והיתרונות של הפתרונות המשותפים עם רד האט עבור מגזר הביטחון?
"בעולם בו שדה הקרב הדיגיטלי מאתגר לא פחות משדה הקרב הפיזי, המושג Mission critical מקבל משמעויות נוספות. בזכות שיתוף הפעולה בין החברות, לקוחות שיריצו Couchbase על OpenShift, יעצימו את המפתחים עם כלים ושירותים חדשים לעבודה עם קונטיינרים. ה-Operator מפחית את עלויות התפעול ומאפשר הגדלה של הקלאסטר בקלות ובמהירות, תוך שמירה על ביצועים יוצאי דופן.

לסיכום, עבודה עם מסד נתונים על מערכת קוברנטיס מנוהלת עם אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר, מפשטת את תהליך ההטמעה, מקנה שליטה נוספת ומאפשרת ניהול אחיד בין הסביבות השונות, באמצעות ממשק מתקדם ונוח".  

אירועים קרובים