תוכן שיווקי
בעקבות טקס מצטייני המחשוב IT Awards

שדרוג מצטיין של תשתיות לשירותים דיגיטליים במגדל – עם F5

עופר בן ארצי, מנהל מחלקת תשתיות במגדל טכנולוגיות: "בעקבות הפרויקט חלה עלייה במספר הלקוחות המתחברים לשירותים הדיגיטליים שלנו בכל רגע נתון"

31/05/2022 16:11
עופר בן ארצי, מנהל מחלקת תשתיות במגדל טכנולוגיות.

חברת הביטוח המובילה מגדל זכתה השנה בשורה של פרסים בתחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים, IT Awards. אחד המעניינים שבהם הוא פרויקט שדרוג תשתיות ההגנה והתקשורת בגישה למשאבי החברה, שזכה בפרס בקטגוריית טרנספורמציות דיגיטליות וחדשנות.

במסגרת הפרויקט, שהתבצע בשיתוף 2Bsecure מבית מטריקס, הוטמעו פתרונות וירטואליים מתקדמים של F5, על מנת לשדרג את תשתית השירותים הדיגיטליים, שבהם משתמשים כ-5,000 עובדים, כ-13 אלף סוכנים ומעל 2.5 מיליון לקוחות מגדל.

בראיון לאנשים ומחשבים סיפרו עופר בן ארצי, מנהל מחלקת תשתיות במגדל טכנולוגיות, דוד מקסימוב, אחראי מערכות תקשורת בחברה, אלון קמאי, מנהל לקוחות בכיר ב-Matrix 2Bsecure, ואיתי אמויאל, מנהל הסקטור הפיננסי בישראל, יוון וקפריסין ב-F5, על האתגרים שעימם התמודדה מגדל בטרם הפרויקט, והיתרונות הבולטים שזכתה להם בזכותו.

מהם האתגרים שמגדל התמודדה עימם לפני ההטמעה של פתרונות F5?
בן ארצי: "הגישה לשירותים הדיגיטליים של מגדל, מצד סוכנים ולקוחות מחד גיסא ומצד עובדים מאידך גיסא, דרשה אז ניהול מורכב. בעת מגפת הקורונה, נדרשנו להגדיל את הקיבולת ולעמוד במספר הולך וגדל של פניות אונליין למערכות העסקיות, תוך אספקת גישה מהירה, מאובטחת ופשוטה לשירותים הדיגיטליים. הציבור התרגל לסטנדרטים גבוהים של שירות בקליק. השירותים הדיגיטליים שלנו רק הולכים ומתקדמים, והתשתיות חייבות לתמוך בכך".

איתי אמויאל, מנהל הסקטור הפיננסי בישראל, יוון וקפריסין ב-F5.

איתי אמויאל, מנהל הסקטור הפיננסי בישראל, יוון וקפריסין ב-F5. צילום: יח"צ

אמויאל: "כיום, שירותים דיגיטליים מתקדמים הם יתרון תחרותי מובהק. ככל שארגונים מספקים שירותים מאובטחים 24/7 ומצמצמים ביורוקרטיה מיותרת, כך הם מושכים אליהם קהל לקוחות נאמן. אולם, הבסיס למתן שירותים מהירים ויעילים לקהל היעד הוא בתשתית חזקה, גמישה ומאובטחת".

קמאי: "שימוש מוגבר בשירותים דיגיטליים מביא אתו חשיפה מוגברת למתקפות סייבר. אנחנו עדים למגמה הולכת וגוברת של גניבת זהויות כווקטור תקיפה ארגוני. האתגר העיקרי הוא ליצור תשתית שתאפשר לאמץ ולהעמיק שימוש בשירותים דיגיטליים תוך שיפור יכולות זיהוי וחסימה של כניסה ופעילות לא מאושרות, עם מנגנונים מתוחכמים, שנותנים מענה לאיומים הנוכחיים והעתידיים, ללא פגיעה בחוויית המשתמש".

דוד מקסימוב, אחראי מערכות תקשורת במגדל טכנולוגיות.

דוד מקסימוב, אחראי מערכות תקשורת במגדל טכנולוגיות. צילום: עצמי

מדוע בחרתם ב-F5?
מקסימוב: "אנחנו עובדים עם הפתרונות של F5 מזה שנים ארוכות ורואים בחברה שותפה לכל אורך הדרך. נושא הגישה מרחוק דרש אינטגרציה והקמה מורכבות. הפתרונות המתקדמים של F5, לצד המקצועיות הגבוהה של השותפה שלנו, Matrix 2Bsecure, אפשרו לפרויקט לעמוד בלוחות הזמנים ובמשאבים המתכוננים. בנוסף, הפתרונות של F5 יציבים מאוד – דבר שאפשר לפרויקט להתבצע ללא הפרעה לפעילות העסקית של הארגון".

מה כלל הפרויקט?
קמאי: "במגדל הוטמעו פתרונות לניהול עומסים בתוך הרשת ובגישה למשאבים מחוץ לרשת – LTM (ר"ת Local Traffic Manager). בנוסף, הוטמע פתרון GTM (ר"ת Global Traffic Manager) למתן יתירות ופתרון לניהול גישה מאובטחת לפורטל הכניסה, APM (ר"ת Access Policy Manager). במהלך הפרויקט הקפדנו לאפשר לכלל העובדים, הסוכנים והלקוחות לעבוד ולקבל שירות ללא הפרעות מהבית. ואמנם, הפעילות העסקית השוטפת המשיכה כרגיל.

בנוסף, אנשי מגדל מימשו, בעזרת הפרויקט, יכולות מתקדמות לזיהוי משתמש והפעלת מנגנוני אבטחה מתקדמים, כדי להעלות את רמת ההגנה. הפרויקט כלל יצירת תשתיות חומרה ותוכנה לצד תשתית עסקית לגידול דינמי במשאבים באופן מיידי".

משמאל: דוד מקסימוב, אחראי מערכות תקשורת במגדל טכנולוגיות; אבי בן כהן, אחראי מערכות אבטחת מידע בחברה; דניאל אלפרוב, מהנדסת פתרונות במגזר הפיננסי והפינטק ב-F5; איתי אמויאל, מנהל הסקטור הפיננסי בישראל, יוון וקפריסין בחברה; ברטו אלי, ראש צוות תקשורת ואבטחת מידע במגדל; שלום טל, אחראי מערכות תקשורת בחברה; עופר בן ארצי, מנהל מחלקת תשתיות במגדל טכנולוגיות; ויגאל אהרונוביץ', מנהל תחום תפעול ותשתיות במגדל.

משמאל: דוד מקסימוב, אחראי מערכות תקשורת במגדל טכנולוגיות; אבי בן כהן, אחראי מערכות אבטחת מידע בחברה; דניאל אלפרוב, מהנדסת פתרונות במגזר הפיננסי והפינטק ב-F5; איתי אמויאל, מנהל הסקטור הפיננסי בישראל, יוון וקפריסין בחברה; ברטו אלי, ראש צוות תקשורת ואבטחת מידע במגדל; שלום טל, אחראי מערכות תקשורת בחברה; עופר בן ארצי, מנהל מחלקת תשתיות במגדל טכנולוגיות; ויגאל אהרונוביץ', מנהל תחום תפעול ותשתיות במגדל. צילום: ניב קנטור

מהם היתרונות העסקיים העיקריים שלהם זכתה מגדל בעקבות הפרויקט?
בן ארצי: "זמן הגישה לשירותים דיגיטליים, כמו גם זמן ההגעה לשוק (ה-Time to Market), התקצרו באופן משמעותי. הגדלנו את הקצב של התעבורה – דבר שמתבטא בעלייה בביצועי המערכת ובמספר הלקוחות שיכולים להתחבר אלינו בכל רגע נתון. אנחנו יכולים לספק שירות מהיר ומאובטח ליותר משתמשים בכל זמן נתון – דבר שעומד בהלימה לדרישות העסקיות".

מקסימוב: "הפרויקט העלה את רמת המוכנות של הארגון לחיבור ואינטגרציה של משאבי החברה למערכות חיצוניות, ואפשר לגדול בעת הצורך. התשתית נבנתה עם יתירות – מה שמאפשר לנו לבצע פעולות תשתית ללא השבתה או הפרעה לארגון".

אמויאל: "מגדל מצטרפת לרשימה של חברות מובילות בענף הביטוח ברחבי העולם שערכו מהלך מהפכני בתשתית השירותים הדיגיטליים עם F5, על מנת לבצע התאמה לדרישות השוק המודרני. בעולם שבו החזית מול הלקוח היא לא רק הסוכן או איש שירות הלקוחות, אלא בעיקר האפליקציות, נדרשות תשתיות שיכולות לספק את חוויית השירות המתקדמת ביותר".

 

אירועים קרובים