תוכן שיווקי
בעקבות אירוע EDC, ה-21.12, לאגו, ראשון לציון

"רף האיכות של הדטה סנטרים זינק בעקבות כניסת ספקיות הענן העולמיות"

כך אמר איתן אלי, מנהל פעילות APC ישראל בשניידר אלקטריק ● "איכות וסטנדרטים גבוהים, גם אם הם יקרים יותר בנקודת ההתחלה, מחזירים את עצמם פי כמה וכמה לאורך חייו של הדטה סנטר"

22/12/2021 14:20
איתן אלי, מנהל פעילות APC ישראל בשניידר אלקטריק.

"הכניסה של ספקיות הענן העולמיות לישראל – דוגמת AWS, גוגל, מיקרוסופט ואורקל – מחוללת שינוי אדיר בשוק הטכנולוגיה המקומי. אחד מאותם שינויים הוא קפיצת המדרגה וההתמקצעות שמביאות איתן השחקניות העולמיות לתחומים של הקמת ותפעול הדטה סנטר. מדובר על שינוי דרמטי, שבסופו יעלה רף האיכות בתעשייה, ונקבל דטה סנטרים יעילים יותר, יציבים יותר ואמינים יותר", כך אמר איתן אלי, מנהל פעילות APC ישראל בשניידר אלקטריק (Schneider Electric), בראיון עימו המתפרסם בעקבות אירוע EDC 2022 Summit, הוועידה המרכזית לתשתיות מחשוב וענן, שהתקיימה השבוע.

לשדרג את יכולות ניהול ותפעול הדטה סנטר.

לשדרג את יכולות ניהול ותפעול הדטה סנטר. צילום: שניידר אלקטריק

מה בעצם היה המצב בעולם הדטה סנטר הישראלי עד כניסת השחקניות העולמיות?
"כדי להבין את המצב שהיה קיים בישראל צריך לקחת אנלוגיה מעולם הרפואה. כאשר אתה הולך לרופא ואתה מקבל ממנו מרשם לתרופה אתה מצפה מהרוקח לספק לך את התרופה שבמרשם, או חלופה זהה לה. בעולם הדטה סנטר הישראלי זה לא היה המצב. מרשם הרופא באנלוגיה שלנו הינו הוראות היצרן של ציוד – חומרה ותוכנה – להקמת דטה סנטר. הוראות אלו קובעות כללים וסטנדרטים מאוד ברורים כיצד לבנות ולתפעל דטה סנטר המתפקד ברמת שיא. אלא שכאן נכנסו גופי ייעוץ שונים, בשילוב נטיית ארגונים לעקוף את הוראות היצרן. הסיבות לכך היו מגוונות: חלק כדי לקצר זמנים, חלק כדי 'לחתוך בעלויות', וחלק עבדו במתודולוגיות שונות מאלו של הוראות היצרן. תהיה אשר תהיה הסיבה, התוצאה הייתה דטה סנטרים שעבדו ביעילות מופחתת מאשר ניתן היה להפיק מהם".

כיצד השפיעה כניסת השחקניות העולמיות על איכות הדטה סנטרים בישראל?
כאשר מדובר על שחקנית ענן גלובליות אין עיגולי פינות בכל הנוגע להקמה ולתפעול של דטה סנטר. הענקיות הללו מפעילות דטה סנטרים בכל פינות תבל, והן למדו על בשרן את המשמעות של המשפט 'זול זה יקר'. הן מכירות בכך שאיכות וסטנדרטים גבוהים, גם אם הם יקרים יותר בנקודת ההתחלה, מחזירים את עצמם פי כמה וכמה לאורך חייו של הדטה סנטר. עבורן הוראות היצרן הן לא המלצה, אלא הן מקפידות על יישום בפועל של אותן הוראות והמלצות להקמה ותפעול של דטה סנטר. אנחנו בהחלט רואים שהמתודולוגיות ושיטות העבודה של ספקיות הענן הגדולות מחלחלות גם בתעשיית הדטה סנטר הישראלית, ומעלות את רף האיכות של התעשייה המקומית".

כיצד מתחברת APC מבית שניידר אלקטריק לטרנד הזה?
"ספקיות הענן העולמיות תמיד יעדיפו ספקיות ציוד מוכחות ובדוקות, דוגמת APC מבית שניידר אלקטריק, שהפתרונות שלה אינטגרטיביים ומספקים דטה סנטר מהיר, זמין ויעיל. APC יודעת כיצד להתנהל עם ספקיות הענן העולמיות, וספקיות הענן העולמיות יודעות להקפיד על מילוי הוראות היצרן של APC. הידע שנוצר משיתופי הפעולה הללו הופך להיות נחלת תעשיית הדטה סנטר המקומית כולה, והתוצאה היא שרף האיכות והיכולות של כל התעשייה עולה לרמה גבוהה יותר מזו שהכרנו בעבר.

לסיכום, לדוגמה – בנייה של דטה סנטר על פי 'המרשם' תוביל לרמות ניצולת אנרגיה (PUE) טובות יותר. הקפדה על הוראות היצרן במקרה הזה תבוא לידי ביטוי בהקטנה של הוצאות האנרגיה ובחסכון כספי לארגון, אך בנוסף גם תסייע לו לממש גם יעדים שהארגון נטל על עצמו בהקשר לקיימות ואיכות הסביבה".

אירועים קרובים