תוכן שיווקי

סיסנת סייעה למעבר לבחינות מקוונות של מועצת רואי החשבון

הבחינות נערכו באמצעות תוכנת אינספרה, המיוצגת בלעדית בארץ על ידי סיסנת

30/08/2021 10:49
סייעה למעבר לבחינות מקוונות של מועצת רואי החשבון. סיסנת

מאת: הילל יוסף

מועצת רואי החשבון ערכה לראשונה את בחינות ההסמכה לקבלת רישיון רו"ח בצורה ממוחשבת.

הבחינה בביקורת חשבונות ובעיות ביקורת, המהווה בחינת סף לקבלת רישיון לעסוק בראיית חשבון, נערכה באחרונה – בחודש אוגוסט – בשני אולמות בבנייני האומה בירושלים, בהשתתפות 245 נבחנים. המבחן כלל שני חלקים והפסקה בת שעה ביניהם. רוב הנבחנים נבחנו על גבי המחשבים האישיים שלהם.

סיסנת תוכנה מבית אמנת מייצגת באופן בלעדי בישראל את אינספרה (Inspera) הנורבגית. המדובר בתוכנה לביצוע בחינות ממוחשבות, מבוססת ענן. התוכנה תומכת בכל מחזור החיים של הבחינה הממוחשבת, לרבות תכנון, אפיון, יצירה וביצוע של המבחנים, השגחה על הנבחנים, הערכה, שיתוף וניתוח הנתונים. עוד מאפשרת התוכנה לבצע מבחנים ממוחשבים מאובטחים מרחוק. אינספרה מאפשרת בחינות בספרים פתוחים וסגורים, ועומדת בדרישות התקינה לבחינות מקוונות נגישות.

המערכת של אינספרה פועלת זה יותר מעשור בקרב גופים רבים כגון: אוניברסיטאות, בתי ספר וממשלות. זאת, במטרה לסייע לאותם גופים לעבור מבחינות "עט ונייר" למבחנים מבוססי הערכה דיגיטלית. המערכת כוללת ממשק משתמש קל ואינטואיטיבי, הנתמך בשפה העברית ומקל את אימוץ המערכת על ידי התלמידים והמרצים. המערכת מותקנת כיום ביותר ממאה אוניברסיטאות ומוסדות לימוד ברחבי העולם.

סיסנת זכתה במכרז שערך משרד המשפטים לעריכת בחינות רישוי לפני כשנה. כשבועיים לפני המבחן העבירו אנשי סיסנת לנבחנים מבחן דמו, במסגרתו הם עשו הכנה למבחן במתכונתו החדשה. אנשי סיסנת היו אחראים לכל ההיבטים הטכנולוגיים והלוגיסטיים בפרויקט, לרבות בניית תשתית התקשורת וחלוקת מחשבים.

"הליך פשוט וידידותי, לנבחנים וגם למועצה"

הרצל טוגנטמן, סמנכ"ל פיתוח ופרויקטים בסיסנת תכנה, אמר כי "עריכת המבחן באופן ממוחשב הניבה כמה תועלות: כל התפעול הכרוך בבחינה הפך לפשוט יותר, כל מי שנדרש למחשב, או נזקק לתוספות זמן – קיבל זאת. לאחר ביצוע המבחן, הליכי הבדיקה שלו נעשו באופן מהיר יותר". טוגנטמן אמר כי "מבחנים נוספים ייערכו אף הם בחודשים הקרובים באופן מקוון, וזאת בלא קשר למגיפת הקורונה. מדובר בהליך פשוט וידידותי, לנבחנים וגם למועצה". הוא סיים בציינו כי "בעריכת המבחן הזה, כבכל מבחן אחר, הקפדנו לשים דגש על שמירה על היבטי אבטחת מידע והגנת הפרטיות של הנבחנים".

קרן רבי, סמנכ"לית השירות ומ"מ ראש מנהלת היחידות המקצועיות במשרד המשפטים: "מהלך זה מצטרף למהלכי דיגיטציה רבים שנעשו במשרד המשפטים בשנים האחרונות. המהלך יוביל לכך שסטודנטים לחשבונאות שסיימו את לימודיהם האקדמיים בחשבונאות, יגיעו לשלב הבא בתהליך ההסמכה – שלב ההתמחות – ולאחר מכן לשוק העבודה, וזאת אחרי שכבר רכשו את הידע הטכנולוגי החיוני עבורם כעוסקים בתחום ראיית החשבון. כך, משרדי רואי החשבון, הקולטים את הסטודנטים כמתמחים, מקבלים מתמחים בעלי ידע טכנולוגי משמעותי ולכן נדרשים להשקיע פחות זמן בהכשרתם הטכנולוגית".

אירועים קרובים