תוכן שיווקי

כיצד מסייעת מיקרוסופט לחברות הזנק לצמוח, בלי לוותר על חדשנות?

30/06/2021 13:37
אלחנדרו קוזין, מנהל פיתוח עסקי לחברות סטארט-אפ בצמיחה, מיקרוסופט. צילום: נתנאל טוביאס

מאת: הילל יוסף

"רוב הסטארט-אפים שאנו עובדים עימם פונים לשווקים בחו"ל. האתגר שלהם הוא להתאים את ההיצע שלהם לארגוני אנטרפרייז, להגדיל את קיבולת וביצועי המחשוב שלהם, תו עמידה בתקנות וחוקי אבטחת המידע, והלימה לרגולציות – ועדיין, להמשיך להיות חדשניים ומשבשים בתחומם, לענות לדרישות הקצה ולא להתנוון", כך אמר אלחנדרו קוזין, מנהל פיתוח עסקי לחברות סטארט-אפ בצמיחה במיקרוסופט (Microsoft).

"אתגר נוסף, וגדול", ציין קוזין, "הוא גיוס עובדים. אנו רואים השקעות מואצות בסטארט-אפים. השקעות אלו מגיעות עם מחויבות לגידול וגיוס מואץ במצבת כוח האדם. יש חוסר גדול בטאלנטים ובשל כך, קושי לאייש משרות. בשנה האחרונה השקנו מספר תכניות במטרה להכשיר אלפי עובדים במקצועות הפיתוח, DevOps, דאטה, מנהלי תשתיות ועוד. תכניות אלה מונגשות בפלטפורמות מרובות, ופונות לכלל האוכלוסייה. פרויקט שאני גאה בו במיוחד הוא פרויקט משותף עם עמותת קו משווה להכשרה של מהנדסים מהמגזר הערבי במקצועות ה-DevOps", המשיך וסיפר קוזין.

תומכת בצמיחת סטארט-אפים. מיקרוסופט. צילום: BigStock

תומכת בצמיחת סטארט-אפים. מיקרוסופט. צילום: BigStock

"ליישם הגירות לא 'כואבות' לענן"

"על מנת לענות לאתגרי חברות ההזנק", ציין קוזין, "נדרשת תשתית רובסטית, אשר תוכל לתמוך בגידול העכשווי והעתידי שלהן, הענן הוא פתרון מצוין לכך. עוד יש לתכנן את הפתרונות בעולמות אבטחת המידע וההלימה לרגולציה, באופן שלא נופתע, חלילה. אנחנו לומדים יחד איתם מי הלקוחות אליהם הם פונים, מהם השווקים אליהם הם מכוונים, ומה המענה הטכנולוגי הנדרש לשם כך. בנוסף, הענן מאפשר ללקוחות פריסה טכנולוגית  מהירה, נוחה ובעלויות מינימליות, בו בזמן שהוא תומך ברגולציות השונות ועונה על כלל אתגרי אבטחת המידע בדרך המקסימלית והאופטימלית".

"עוד אנו רואים", ציין קוזין, "כי הרבה מאד חברות סטארט-אפ מטמיעות פתרונות תוכנה כשירות, SaaS. גם שם יש לנו הרבה מאד יכולות. נדרש להבין מה העלות של התשתית הנמצאת תחת אותו פתרון SaaS, ויש לתכנן את העלויות שלו כבר מהשלבים המוקדמים". הוא הוסיף כי "אנו מבחינים בשוק במגמת מיטוב, וזו מחלחלת גם לרמת הקוד, בעת כתיבת המוצר. המענה לכך הוא שימוש בטכנולוגיות של מיקרו-שירותים ו-Serverless, יחד עם ענן".

"ככלל, המטרה היא ליישם הגירות לא 'כואבות' לענן", ציין קוזין, "רוב חברות הסטארט-אפ נולדו בענן ומעולם לא היה להן דטה סנטר. יש מעט חברות, כ-5% מכלל חברות הסטארט-אפ, שלהן יש נכסים פיזיים בעולם האון-פרם. אז, נדרשת מודרניזציה של הקוד: עליהן לעבור מתשתית מונוליטית ומכונות וירטואליות אל עולם

Cloud Native, המבוסס שירותי ענן מנוהלים. בדרך זו תתאפשר יכולת גידול ומעבר פשוט יותר מטכנולוגיה אחת לשנייה, ומעבר מענן לענן. חברות ההזנק מחפשות גמישות זו ועולם הענן מאפשר להן אותה, עם עבודה בטכנולוגיות חדשות יותר".

"התבוננות ייחודית על כל עולם הסטארט-אפים"

"למיקרוסופט", אמר קוזין, "יש התבוננות ייחודית על כל עולם הסטארט-אפים, משום שהטכנולוגיה שלנו מוכוונות לשוק האנטרפרייז, ומאפשרת שיתופי פעולה עתידיים עם חברות ההזנק. כאשר אותו שירות שמציעה חברת ההזנק נמצא על הענן של מיקרוסופט, הוא הופך אותנו לשותפים טבעיים שלה, פעם אחת בקשר הישיר שלנו מול חברת הסטארט-אפ, ובפעם השנייה בעבודה מול הלקוחות הפוטנציאליים של חברת הסטארט-אפ. כך, בעזרת תכניות ייעודיות, אנו מעמידים לאותה חברת הזנק את כוח המכירות שלנו, אשר מונה עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם – לטובתה. כך, בנינו תכנית לאותם אנשי מכירות, על מנת שהם יסייעו לאותן חברות סטארט-אפ למכור ללקוחות שירותים ומוצרים היושבים על הענן שלנו. מהרגע שמערך המחשוב של אותה חברת הזנק עלה לענן שלנו, הוא נחשף משמעותית למערך המכירות שלנו, ובהתאמה, ללקוחות האנטרפרייז של מיקרוסופט".

"לצד הפתרונות שלנו בענן", סיכם קוזין, "אנו מציעים עוד פתרונות בעולם האפליקטיבי-עסקי, עם אינטגרציה מובנית בין הפתרונות השונים. כך, רכשנו בעבר את גיטהאב (GitHub), שהיא כיום רשת המפתחים הגדולה בעולם, ואת לינקדאין (LinkedIn), הרשת החברתית-המקצועית הגדולה בעולם, הענקית. כך, אנו עוטפים את חברות הסטארט-אפ עם מערך פיתוח מחד ומכירות מאידך, לטובת ניצחון משולש – של חברת ההזנק, הלקוחות שלה, ולקוחות האנטרפרייז שלנו. נעמיק את הקשר עם אותם סטארט-אפים, וזה לא תמיד מובן מאליו. יש לנו היצע טכנולוגי הכי מוכלל, הנותן יכולת העצמה לאנשים לעשות את הדברים הכי מטורפים והכי חדשנים בעולם. כך, אנו מביאים לקהילה עוד ועוד חדשנות".

אירועים קרובים