תוכן שיווקי
בעקבות מפגש פורום C3 בדובאי

Data – דע עתה, כדי שלא תיתפס לא מוכן

21/06/2021 15:38
יוסי רודריק, מנכ"ל קבוצת UCL, במפגש פורום C3 בדובאי. צילום: יניב פאר

כתב: יוסי רודריק, מנכ"ל קבוצת UCL.

בעידן שבו זמן תגובה של שלוש שניות גורם לנו לעבור לאתר אחר, האם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לעבוד בקצבים שעבדנו בהם עד כה?

עולמות השירות והצרכנות מראים שאנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכת מידע, התחרות הפכה לקשה יותר וארגונים רוצים להגיע לקהלי היעד שלהם במהירות ועם מלוא המידע הדרוש ללקוחות על מנת לבצע רכישה או להזמין את השירות שהם מציעים. הצורך המיידי בפתיחת ערוצים נוספים – מובייל, ווב וכדומה – מול הלקוחות, הסוכנים, השותפים והספקים מחייב זמינות של מידע אמין לשם קבלת החלטות וביצוע עסקאות.

הזמן מקבלת המידע ועד להפיכתו לתובנה נדרש להתקצר בצורה משמעותית: לקוחות הקצה מבקשים לקבל את המידע בזמן קצר. מחקרים מצאו כי 40% מהלקוחות לא יסכימו להמתין שלוש שניות, ובוודאי שלא יותר, לקבלת מידע על המסך. הם יעדיפו לעבור למסך אחר.

איך משיגים את זה?

הצורך בשיפור השירות מחייב כלי אינטגרציה יציבים ומהירים, המשלבים טיוב נתונים תוך כדי שינועם. ארגונים חייבים להיערך לפתיחת ערוצי תקשורת חדשים מול לקוחותיהם, שכן עליהם להיות יוזמים מולם ולא רק מגיבים. לשם כך נדרשים כלים מהירים ואמינים, שיכולים לעמוד בדרישות השירות הגדולות ביותר.

בשנה האחרונה הואצה המהפכה, בשל מגפת הקורונה. ראינו את זה בכל הקשור למידע הרפואי שהיה צורך להנגיש ממספר מקורות רב למרכז מידע אחד, כדי לקבל החלטות מושכלות ובזמן אמת, והמסחר אונליין הפך להיות דומיננטי בשל סגירת המסחר הפיזי.

על פי חברות המחקר, כ-50% מחברות ה-500 S&P נעלמו במהלך 20 השנים האחרונות וכ-50% מהחברות הקיימות ייעלמו ב-10 השנים הקרובות. הנגישות למידע הנאגר במערכות התפעוליות של החברות הללו הוא הפקטור העיקרי הדרוש להישרדותן.

המסקנה המובנת מאליה היא בניית פרדיגמה חדשה בכל הנוגע למידע (Data). יש צורך לשים את המידע במרכז, חייבים להעלות את איכות הנתונים שארגון קולט או משגר ואת איכות האינטגרציה של המידע, שכוללת פרמטרים כמו איכות המידע, מהירות ודיוק תהליכי האינטגרציה, וביצוע בדיקות בצורה אוטומטית.

כדי להשיג את היכולות האלה ולעמוד בדרישות הרגולציה, ארגונים חייבים לקחת שליטה על יכולת ניהול הנתונים שלהם – תקנה ,IFRS 17 לדוגמה. כדי לשמור על ההשקעה של הארגונים במידע עליהם לבחור בכלי ניהול מידע שעובדים בקוד פתוח, כאשר אין צורך לייצר קודים חדשים במעבר לענן או לספק ענן אחר, לנתק את התלות בין מחיר כלי הניהול למספר השרתים או היקף הנתונים, שגדלים ויגדלו כל הזמן, ולעבור למודל חיוב חדש (פר מפתחים).

הפתרונות של קבוצת UCL והחברה הבת aQurate

אנחנו, בקבוצת UCL, עוסקים בכל הקשור לעולמות התוכנה ומספקים קשת רחבה של שירותים מתקדמים, שכוללת מומחים ויועצים לחטיבות הטכנולוגיה של ארגונים גדולים ובינוניים שעוסקים בפיתוח תוכנה, לרבות כל הקשור לעולמות המידע, ה-BI, ניהול הפרויקטים, תהליכי אינטגרציה ובדיקות תוכנה, ואוטומציה.

חברה בת ששייכת לקבוצה היא aQurate, המתמחה בעולמות ה-BI, הביג דטה והאנליטיקה. החברה מייצגת באופן בלעדי בישראל ארבעה קווי מוצרים – knime, Talend, Trifacta ו-HVR, שמשלימים את כל הנחוץ לחברה להפוך לארגון מונחה נתונים – החל משלב שינוע הנתונים וטיובם, עבור באינטגרציה וכלה באנליזה. היא מציעה שירותים מקצועיים במגוון תפקידים ופרויקטים טכנולוגיים, תוך התמקדות בתפקידי הדטה השונים. החברה פועלת באופן ישיר ובאמצעות מפיצי משנה, כגון טלדור, מלם ומטריקס BI.

בין לקוחות קבוצת UCL ניתן למנות ארגוני בטחון וצבא, תאגידי מסחר וקמעונאות, חברות היי-טק, חברות פרמצבטיקה, ארגוני בריאות וארגונים מהמגזר הפיננסי.

אירועים קרובים