תוכן שיווקי

"חל זינוק אדיר בפריצות הסייבר – אין ארגון שחסין מפניהן"

כך אמר זאב גולדשטיין, מנהל אגף אבטחת המידע בקבוצת התקשורת הוט, בראיון עימו ● לדבריו, "ארגונים ועסקים חווים גניבות מידע, תוכנות כופר, השבתת פעילות ופגיעה במוניטין, והדרך לשים לזה סוף היא על ידי מיפוי הסיכונים ובנייה של חליפת פתרונות פרטנית"

22/04/2021 11:45
זאב גולדשטיין, מנהל אגף אבטחת המידע ב-הוט. צילום: פלי הנמר

"במהלך משבר הקורונה הסתבר שבצד הסיכון הבריאותי, המעבר לעבודה מהבית חושף את העסקים לסיכון משמעותי לא פחות מהבריאות – שמקורו בתחום הסייבר. לאורך שנת 2020 זוהה גידול מדהים בפריצות הסייבר", כך אמר זאב גולדשטיין, מנהל אגף אבטחת המידע בקבוצת התקשורת הוט (HOT), בראיון עימו על הטרנדים המובילים כיום בעולם הסייבר.

לדבריו, "עסק שהיה בעבר סגור בתוך עצמו הפך בעידן העבודה מהבית חשוף לעשרות חולשות חדשות שלא היו מוכרות לו. המעבר המוגבר לרכישות אונליין הפך את פורטל האינטרנט של ארגונים לכלי שתמך בהמשכיות עסקית, אך גם לנקודת תורפה שאותה מנצלים האקרים ותוקפי סייבר".

"אנחנו רואים שבמגזר העסקי כבר הפנימו", הוסיף גולדשטיין, "כי מתקפת סייבר היא לא דבר שעליו שומעים בחדשות, אלא מדובר בסיכון שאין עסק שחסין מפניו. גם חברות היי-טק, ואפילו כאלה שמתמחות באבטחת מידע, חוות מתקפות סייבר קשות. לכן, המסקנה היא אחת: בשנת 2021, אסור להתעלם מהסייבר ונזקיו".

DDoS – אתגר ותיק, אך מסוכן

אחת הדוגמאות היא מתקפת ה-DDoS, מתקפת מניעת שירות מבוזרת, שמטרתה להשבית מערכות על ידי יצירת עומס על משאביהן. "זו לא מתקפה מסוג חדש, אך בתקופה שבה ארגונים תלויים יותר בדיגיטל, גם האפקטיביות של סוג מתקפה זה נמצא בעלייה, והנזקים שלה חמורים במיוחד", אמר גולדשטיין.

"מתקפות מסוג זה עלולות לגרום לחוסר זמינות או האטה של אתרים, אך הן גם יכולות לפגוע עד כדי השבתה בחיבור מרחוק ובעבודה מהבית, עקב גרימת עומס כבד על קו האינטרנט של הארגון. "התוצאה היא אובדן לקוחות, נזק למוניטין, אובדן הכנסה ואובדן פרודוקטיביות. ארגונים חייבים לבצע צעדים כדי למנוע את הסיכון הזה", ציין גולדשטיין.

הוא הוסיף כי "פתרון אפשרי הוא השירות שאותו מציעה HOT business למניעה של מתקפות DDoS, המבוסס על הטכנולוגיה של חברת הגנת הסייבר הישראלית הגלובלית רדוור מקבוצת רד בינת. מדובר בפתרון מבוסס ענן, מהמתקדמים מסוגו בעולם, שמאפשר לזהות תקשורת רשת לגיטימית ולסנן את תקשורת הרשת העוינת. הטכנולוגיה שבה בחרה הוט מאפשרת לארגונים להגן על הרשת הארגונית שלהם בזמן אמת מבלי שחוויית המשתמש תיפגע ומספקת שקט למנהלי הסייבר, הדיגיטל והתשתיות בארגון".

לא לוותר על סקר סיכונים

"אבל", ציין, "אם אני מתבסס על ניסיוני, אני ממליץ לכל ארגון לבצע סקר של סיכוני הסייבר (Penetration Test), שכולל מבדק חשיפה לאינטרנט, מבדק חוסן של תשתיות המחשוב, ובדיקת הגנת הפרטיות של מאגרי המידע בארגון. HOT business הינה ספקית של שירות חשוב זה, שניתן להתאימו לכל ארגון, ובכל גודל".

גולדשטיין הוסיף כי "עוד שירותים שאותם מספקת HOT business בתחום הסייבר כוללים פתרונות להגנה על הרשת הארגונית מבית צ'ק פוינט ופורטינט, אפליקציית הגנה לסלולר מבית צ'ק פוינט, פתרון הגנה על מחשבים וציוד קצה – גם הוא מבית צ'ק פוינט – ועוד".

ליאור זפרני, מנהל החטיבה העסקית ב-הוט. צילום: משרד הפרסום ראובני פרידן

ליאור זפרני, מנהל החטיבה העסקית ב-הוט. צילום: משרד הפרסום ראובני פרידן

ליאור זפרני, מנהל החטיבה העסקית ב-הוט, ציין כי "אנחנו מביאים לתחום הגנת הסייבר את הניסיון העשיר שלנו כאחד מגופי התקשורת הגדולים והמנוסים בישראל. אנשי המקצוע שלנו, מהטובים בתחומם בארץ, ייקחו אחריות על הגנת הסייבר אצלך בארגון, ולא משנה מה גודלו או היקפו. היופי הוא שאנחנו יודעים להתאים לכל ארגון או עסק את חבילת ההגנה האופטימלית עבורו, ולאפשר לארגון להתמקד בעסקי הליבה שלו, זהו יתרון עסקי ממדרגה ראשונה".

לפרטים נוספים אודות שירות ה-DDoS של HOT business ואודות שירותי אבטחת מידע נוספים לחצו כאן.

אירועים קרובים