תוכן שיווקי
לקראת כנס ה-Low-Code הראשון בישראל, ביום ג', ה-16 בפברואר

האם אתם מוכנים למהפכה בתחום פיתוח היישומים הארגוניים?

המהפכה החדשה בפיתוח יישומים ארגוניים קרובה מתמיד; האם אפשרי לקצר את זמני הפיתוח, להגיע לתוצאה איכותית ולחסוך בעלויות כוח אדם מנוסה? גילי רגב, מנכ"ל פרוסיד, מספר על טכנולוגיית ה-Low-Code, לקראת הכנס הראשון בנושא בארץ

09/02/2021 12:00
גילי רגב, מנכ"ל פרוסיד.

כתב: גילי רגב, מנכ"ל פרוסיד.

אתגר ידוע, שקיים מזה זמן רב, הוא אתגר הגיוס של כוח אדם בתחום הפיתוח, בדגש על גיוס של מפתחים מנוסים. הצורך במפתחים מנוסים גבוה, בשל הרגישות הקיימת בתחום. העבודה בתחום היא ידנית – דבר שמשאיר מקום לטעויות. כל טעות קטנה יכולה לעלות לארגון אלפי שקלים. חברות רבות לא רוצות להסתכן בגיוס מפתח מתחיל. כמו כן, ידוע שהתחרות בשוק גדולה, תעשיית ההיי-טק גדלה בקצב מסחרר ובהתאם לכך, קצבי הפיתוח הנדרשים מהמפתחים – וגם זה מסביר את הצורך במפתחים מנוסים. משאבים כמו כסף וזמן יקר של עובדים מופנים לתהליכי החיפוש, הגיוס והשימור של מפתחים אלה – משאבים שיכולים לשמש לפיתוח המוצר או התוכנה של החברה.

המעבר לאוטומציה בתהליכים רבים הוא לא חדש. קדמת הטכנולוגיה לא מפסיקה להפתיע וכיום ניתן לראות תהליכי אוטומציה בתחומים רבים המאפשרים, בין היתר, חיסכון בכוח אדם, הפיכת תהליכים מורכבים לפשוטים יותר והנגשת טכנולוגיות שונות למגוון רחב של אנשים. האם ניתן לפתור את אתגר גיוס ההון האנושי בתחום הפיתוח באמצעות המעבר לתהליכי אוטומציה?

הטרנד החדש, שצובר תאוצה ברחבי העולם

אחד הטרנדים המדוברים בזמן האחרון הוא טכנולוגיית ה-Low-Code, שתופסת תאוצה ברחבי העולם. ארגונים רבים, לרבות בנקים, ארגונים פיננסיים, חברות ביטוח וחברות היי-טק, אימצו פלטפורמות פיתוח מבוססות Low-Code ונהנים מהיתרונות הרבים שלהן. פלטפורמות אלה מאפשרות אוטומציה של תהליכי פיתוח תוכנה, אפליקציות ויישומים אחרים. באמצעות הטכנולוגיה הזו ניתן לפתח בקצב מהיר יותר פי 5-10 ועם פחות מתכנתים, להוריד משמעותית את עלויות הפיתוח והתחזוקה לאורך זמן ולהכשיר במהירות מפתחי ומיישמי Low-Code. כך, באמצעות מפתחים מתחילים או אפילו חסרי ניסיון, אפשרי להגיע לתוצאות פיתוח איכותיות בזמנים קצרים מהרגיל.

ענקיות ההיי-טק זיהו את הפוטנציאל: גוגל נכנסה לתחום באמצעות הרכישה של Appsheet (שמתמחה ב-Low-Code) בינואר האחרון, וזו מצטרפת לרכישות בתחום שביצעו בעבר סיילספורס וסרוויס נאו. כבודן של ענקיות ההיי-טק במקומו מונח, אבל החברה עם הטכנולוגיה המובילה בתחום זה בעולם היא אאוט סיסטמס (Outsystems). עם גיוס הון של 360 מיליון דולר מגולדמן זאקס וחברות נוספות, שווי שוק של מיליארדים ומאות לקוחות ממגוון סקטורים, ביניהם הבנק ING Santander, חברות הביטוח Zurich ו-AXA, ותאגידים רבים נוספים, כגון קוקה קולה, אינטל, טויוטה ואקסון – אאוט סיסטמס מיצבה את עצמה כמובילת שוק.

פרוסיד – המקדמת של תחום ה-Low-Code בארץ

פרוסיד (Proceed) זיהתה את הטרנד העולמי והחליטה לקדם את תחום ה-Low-Code בארץ, באמצעות חבירה לאאוט סיסטמס. פרוסיד הינה חברת אינטגרציה, שעוזרת לארגונים ליישם פתרונות טכנולוגיים מובילים ובנוסף מספקת שירותי ייעוץ נרחבים בניהול פרויקטים, בניית מתודולוגיות עבודה, ייעול תהליכים מורכבים והאצה של תהליכים חוצי ארגון. יש לפרוסיד מוניטין גבוה בתחומים אלה. החברה מספקת שירותים לחברות מובילות ותאגידים רבים במשק הישראלי, ממגוון תחומים וסקטורים. צוות מומחי ה-Low-Code שלה עוזר לארגונים להטמיע את הפלטפורמה, מקיים הדרכות, מפעיל מרכזי מצוינות ומבצע פרייקטים עבור לקוחות באמצעות פלטפורמת ה-Low-Code של אאוט סיסטמס.

באחרונה, המודעות לתחום ה-Low-Code בארץ עלתה. גופים רבים מתמודדים עם המחסור במתכנתים מיומנים, עלויות ההעסקה הגבוהות הנלוות לכך, המצבור ההולך וגדל של פרויקטי תוכנה שלא מספיקים לבצע, זמן ההגעה לשוק הארוך מדי והקושי להביא חדשנות. הטכנולוגיה של אאוט סיסטמס נראית כפתרון האידאלי לאתגרים אלה, ולא פלא שרבים מהארגונים המובילים בארץ נכנסים לתחום.

פרוסיד זיהתה את הפוטנציאל של עולם ה-Low-Code ומשקיעה רבות בתחום זה. נראה שהבשלות של ארגונים בארץ לנושא זה הולכת וגדלה. החברה שמחה לשתף שיש כבר כמה ארגונים שאימצו טכנולוגיות מובילות בתחום ופועלים להקמת מרכזי Low-Code, ותמשיך לקדם את הנושא, מתוך אמונה שתחום זה יכול לסייע לארגונים רבים לחסוך במשאבים יקרים כמו זמן וכסף – הן בתהליכי הפיתוח עצמם והן בתהליכי הגיוס של המפתחים.

תחום ה-Low-Code הגיע לארץ והוא כאן כדי להישאר. ארגונים שיאמצו את הטכנולוגיה ראשונים יהיו אלה שיצברו יתרון תחרותי על מתחריהם.

מתעניינים ב-Low-Code? רוצים לשמוע עוד? לפרטים נוספים ולהרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים