תוכן שיווקי
לקראת vForum 2020, ב-1 בדצמבר

עבודה מהבית – משבר או הזדמנות?

22/11/2020 14:44
אריאל טוסון, ארכיטקט פתרונות מחשוב בבינת תקשורת מחשבים. צילום: שמואל דיימונד

כתב: אריאל טוסון, ארכיטקט פתרונות מחשוב בבינת תקשורת מחשבים.

ביוני 2016 ערכה בינת את תערוכת ה-EXPO המסורתית שלה תחת הכותרת The Digital Leap. והנה, באחת – באופן שאף אחד לא יכול היה לצפות – הפכה המהפכה הדיגיטלית לרלוונטית ומשמעותית מתמיד. מגיפת הקורונה שפרצה לחיינו בסערה האיצה תהליכים ארגוניים שלעתים לקחו שנים ללוחות זמנים קצרים בהרבה. כיום ברור שחלק ניכר משינויים אלה יישארו עמנו לעתיד, ונכון יהיה להסתכל קדימה ולבחון כיצד להפוך אתגר להזדמנות.

אחד התחומים הבולטים שבהם ניכרת השפעה רבה הוא יכולת העובדים להמשיך ולעבוד ללא תלות במיקום פיזי או בציוד, תוך שמירה על תקשורת קלה וחשיפה למידע הדרוש בזמן ובמקום הנכון. מציאות זו הביאה עמה לא מעט אתגרים אך גם פוטנציאל גדול לשינויים משמעותיים, שיכולים לתרום רבות לארגון. אנסה לסקור בקצרה מה האתגרים וכיצר מתגברים עליהם, ומה הפוטנציאל וכיצד לממש אותו. כל זאת על בסיס טכנולוגיית VDI (ר"ת Virtual Desktop Infrastructure), המוכרת היטב.

גוף ה-IT בארגון המודרני מתמקד יותר ביכולת העובדים לגשת בקלות ובמהירות למידע הדרוש עבורם תוך הפעלת הכלים הנחוצים, לעומת המיקוד המסורתי בתשתית הנדרשת להפעלת יכולות אלה. המגוון, המהירות והכמות של המידע הזורם לארגון, והצורך לקבל הכרעות ולפעול על סמך נתונים אלה באופן מיידי, הפכו למציאות העסקית של רוב הארגונים. לטכנולוגיית VDI תפקיד מפתח גם בתחום זה.

פתרון VDI מספק למשתמשים סביבת עבודה גמישה ומאובטחת להרצת האפליקציות ושירותי הנתונים התומכים בתהליכים העסקיים הנדרשים לעבודתם, במהירות וביעילות מרביים, וללא תלות במיקום או ביחידת הקצה.

איך אפשר לדעת אם VDI מתאים לצרכים שלי?

על מנת להבין טוב יותר האם פתרון VDI מתאים לצרכים שלכם קיימים מספר היבטים שיש להביא בחשבון. ייתכן שרק חלקם יהיו רלוונטיים עבורכם ורצוי ללוות את התהליך באינטגרטור רב-תחומי כמו בינת, שמכירה את הטכנולוגיה ואת האינטראקציה שלה עם שאר רכיבי ה-IT בארגון. להלן, בקצרה, הנקודות העיקריות המשפיעות על הפתרון:

  • יחידות הקצה – מחשב, תחנה רזה, טאבלט או סמארטפון.
  • מיקום המשתמשים – מחוברים ברשת, מפוזרים באתרי החברה ו/או ניגשים מהבית, ונקודות גישה חיצוניות
  • מיקום הדטה והאפליקציות – מרוכזים בדטה סנטר, חלקם או רובם בענן, או לחלוטין בענן.

לעתים קבוצות משתמשים מצריכות פתרונות שונים, בהתאם לאופי הסביבה והעבודה. ייתכנו איים שונים של מידע ואפליקציות הדורשות התאמת מודל גישה אופטימלי. סיבות אלה ואחרות מכתיבות לפעמים גישה היברידית, המשלבת אלמנטים של שלושת הפתרונות האפשריים:

  • תחנות פיזיות – נייחות או ניידות.
  • תחנות וירטואליות און-פרמיס.
  • תחנות וירטואליות בענן.

ארגון פיננסי ישראלי מצא שהמצב אילץ את עובדי החברה לעבוד מהבית והתקשה לספק ללקוחות את רמות השירות וזמני התגובה העונים לסטנדרטים שקבע בעמל של שנים. לא היו פתרונות לעמדות קצה עבור המשתמשים והגישה למידע הארגוני באמצעות SSL-VPN לא הייתה ידידותית למשתמש. חוויית העובד – שגם כך מצא את עצמו ללא הסביבה המוכרת והתומכת – נפגמה אף היא.

הפתרון שהטמיעה בינת התבסס על מערכת Horizon VMware על גבי תשתית HCI (ר"ת Hyper Converged VSAN), ותקשורת ושרתים של דל. התשתית החדשה יעילה וחסכונית, ניתנת לניהול בקלות דרך ממשק אחיד וידידותי, ומספקת חוויית משתמש אופטימלית, ללא תלות ביחידת הקצה או במיקום המשתמש. גידול המערכת והתאמתה לצרכים משתנים מתבצעים בקלות באמצעות הוספת שרתים ל-Cluster, וללא שינויי תשתית יקרים ומורכבים.

לבינת ניסיון רב שנים וידע נרחב שנצבר בפרויקטים לאורך השנים. אנחנו מציעים לכם להיעזר בנו בבחינת הפתרונות השונים ובהתאמתם לאתגרים החדשים הניצבים בפניכם, תוך מבט קדימה, וליהנות מיתרונות הטכנולוגיה ותרומתה לתהליכי העבודה בארגון לשנים הבאות.

להרשמה לאירוע ה-vForum לחצו כאן.

אירועים קרובים