תוכן שיווקי
לקראת טקס מצטייני המחשוב, ב-16 בפברואר בלאגו, ראשון לציון

Wi-Fi6, מתגים ומה שביניהם

28/01/2020 16:31
יונתן חרוסט, מהנדס מערכות בראקאס נטוורקס ישראל. צילום: יח"צ

כתב: יונתן חרוסט, מהנדס מערכות בראקאס (Ruckus Networks).

שוק ה-Wi-Fi העולמי נמצא בפתחו של שינוי גדול, קפיצת מדרגה בכל מובן. המעבר לפתרונות מבוססי ענן והעלייה החדה בתעבורת הנתונים לתוך הארגון ומחוצה לו, בנוסף לפתרונות האינטרנט של הדברים, שתופסים תאוצה בעולם, מצריכים ארגונים רבים לתת מענה הולם לדרישות החדשות של המשתמשים ברמת מכשירי הקצה והאפליקציות, ולגבות אותם בתשתיות LAN ו-Wi-Fi איכותיות ויציבות.

תקן האינטרנט האלחוטי Wi-Fi6, שהושק לפני כשנה (או, בשמו הקודם, 802.11ax), מביא עמו בשורה אמיתית לשוק האלחוט בפרט ולשוק התקשורת בכלל. תקן זה מאפשר למעשה העברת נתונים בקצב גבוה, של עד 10 ג'יגה-ביט לשנייה, על גבי רשתות האלחוט, כמו גם קישור של כמות משתמשים גבוהה בו זמנית, יציבות ומהירות.

בשנה האחרונה השיקה ראקאס ארבעה דגמי יחידות קצה (Access Points) חדשים, המבוססים על טכנולוגיית 11ax (היא Certified Wi-Fi 6) ומהווים קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת יכולות וביצועים. כך, לדוגמה, מאפשר דגם R730 קצב העברת נתונים (Data Rate) של 6 ג'יגה-ביט לשנייה ותמיכה ב-1,000 משתמשים אלחוטיים בו זמנית. דגם זה הנו בעל יכולות של 8×8:8 – 8ss, וכולל שתי מבואות את'רנט (מבואה ראשית 1×1/2.5/5Gbps). כמו כן, מוגדרים כל דגמי ה-11ax של החברה כ-IoT Ready וכוללים תמיכה בפרוטוקולים כגון Zigbee ו-BLE, המובנית ביחידה עצמה.

אם כן, ברור ש-Wi-Fi6 לא ישפיע אך ורק על רשתות האלחוט. התקן החדש הופך, הלכה למעשה, את רשת ה-LAN בכלל ואת מתגי הגישה בפרט לצוואר בקבוק שספק אם יוכלו בתצורתם הנוכחית לעמוד בקצב העברת הנתונים החדש, שמגיע מכיוון רשת האלחוט. חשובה לא פחות העובדה שעל מנת לנצל את יכולות רשת האלחוט בצורה אופטימלית ולאפשר ליחידות הקצה להפעיל את מלוא יכולות ה-RF שלהן, מחייב התקן החדש הזנת מתח של בין 30 וואט ל-60 וואט ליחידה.
כחלק מהאסטרטגיה של החברה להעניק למשתמש הקצה חוויית גלישה ושימוש אופטימלית, ועל מנת לאפשר הפעלה מלאה של מערך האנטנות הייחודי של תקן ה-Wi-Fi6, ביצעה ראקאס התאמות לפורטפוליו המתגים שלה, כך שיתמכו בטכנולוגיית ה-11ax ובקצבי התעבורה הגבוהים של רשתות האלחוט.

בחודשים האחרונים, ובמקביל להשקת יחידות האלחוט החדשות, הכריזה ראקאס על השקת דגמים חדשים בסדרת מתגי ה-Access ICX7150, ביניהם מתגים בעלי 8\10\12\24\48 מבואות )נחושת ואופטיקה), מתגי MultiGig (תמיכה ב-2.5Gb\5Gb לפורט) ויכולות Poe חדישות (802.3bt\bz), המאפשרות תמיכה בהזנת Poe של 90 וואט (POH) לפורט.
אחד המתגים המעניינים שהושקו הוא מתג 10 מבואות ייחודי, ICX 7150-C10ZP, המשלב את היכולות האלה:

את מערך האלחוט והמתגים ניתן לנהל ממספר פלטפורמות שונות, כשהמעניינת ביניהן הינה בקר ה-SmartZone Unified Management, שמאפשר ניהול אינטואיטיבי Single Pane of Glass של רשת התקשורת תחת בקר יחיד. באמצעות מערכת זו, מנהלי ה-IT יכולים לבנות ולנהל את מערך התקשורת של הקמפוס בצורה קלה ויעילה יותר, במודל של Pay as You Grow, שכולל ניטור ואיתור תקלות, שמירת הגדרות, ביצוע שדרוגים, הפקת דו"חות וכו'…

פתרונות ומוצרי ראקאס משווקים בלעדית על ידי גטר והשותפים המורשים.

אירועים קרובים