תוכן שיווקי

"על מבקר פנימי לייצר ערך עסקי – מיידי"

16/01/2019 15:37
רו''ח דורון כהן, נשיא IIA ישראל. צילום: ניב קנטור

כתב: הילל יוסף.

"בשנים האחרונות צמח היקף האחריות של המבקר הפנימי בארגונים. לצד הצורך להיות יותר מקצועי ולצפות את הסיכונים שאליהם נחשף הארגון, הוא נדרש לייצר ערך ולהיות עכשווי ורלוונטי", כך אמר רו"ח דורון כהן, נשיא IIA ישראל – איגוד מבקרים פנימיים בישראל.

רו"ח כהן, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, התראיין לקראת הכנס המקצועי השנתי של הביקורת הפנימית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נושא את הכותרת Trusted Advisor, והוא ייערך ביום ה', ה-17 בינואר, במרכז הכנסים אווניו שבקריית שדה התעופה.

לדברי רו"ח כהן, "המשמעות של לייצר ערך עסקי מיידי היא שעל המבקר לשמור על עצמאותו ולהיות במעמד מיוחד, של Trusted Advisor – יועץ אמין, כזה שניתן לסמוך עליו. לצד זה שבעבודת הביקורת שלו הוא מעריך את עבודת האחרים בארגון, עליו להיות גם הוא מוערך על ידם. על המבקר הפנימי להיות בדיאלוג מתמיד עם הארגון ואל לו להיות מנותק ממנו. הוא נדרש לתקשורת שוטפת, על מנת להבחין בשינויים, אם חלו, בארגון. על המבקר הפנימי לשדר מסר לסביבה הארגונית שאף כי הוא פועל בנפרד – הוא אינו גוף חיצוני, וכי הוא מצוי בענייני הארגון. Trusted Advisor – משמע שהוא לא רק המבקר, אלא מישהו שתוך כדי הביקורת נותן לעובדים ולמנהלים עצות לשיפורים מתמידים באופן פעולות הארגון".

לגבי מיצוב מעמד המבקר אמר רו"ח כהן כי "אנחנו ממשיכים במאמץ בן שנים על מנת להביא לכך. בהמשך למאבק שניהלנו בשנים קודמות, אנחנו עובדים על מנת לשפר את המעמד שלו. עברנו כברת דרך במשרדי ממשלה, ואנחנו ממשיכים לנסות ולשפר את מצבו ומעמדו של המבקר בחברות ממשלתיות".

"המבקר הוא זה שצריך לקבוע את מידת הביקורת שלו"

"מבקר המדינה, או המבקר הפנימי בחברה בה הוא המבקר, הוא זה שצריך לקבוע את מידת הביקורת שלו. הביקורת של המבקר הפנימי צריכה להיות רלוונטית ומוערכת", הוסיף. "המבקרים הפנימיים חייבים כיום להיות מחוברים לסדר היום של הארגונים. עליהם לפעול באופן מקצועי, אבל אל להם להיות מנותקים. עליהם לדעת מהם הסיכונים של הארגון, מהם האתגרים הניצבים בפניו ומהי האג'נדה שלו – על מנת שהביקורת שלהם תהיה רלוונטית".

כהן ציין ש-"העדות להצלחה של עבודת המבקר היא שבסופה של קריאת דו"ח הביקורת, המנכ"ל משתכנע, מאמץ את המלצותיו ופועל למימושן. המבקר הפנימי נדרש לזכור שעליו לכבד את המבוקר – אף אחד אינו אוהב ביקורת. עוד עליו לזכור שהוא לא יודע הכל. על המבקר להיות חכם ונבון, ולדעת מתי לבצע ביקורת בזמן אמת ומתי לא".

בסיום דיבר רו"ח כהן על הכנס ואמר ש-"תהיה בו נוכחות בינלאומית נכבדה. בין הדוברים יהיו מייקל פוסילי, המבקר הפנימי הראשי של רשות התחבורה של ניו-יורק וסגן יו"ר IIA העולמי. עוד יגיע לכנס מאוהירו מורי, המבקר הפנימי של ענקית הביטוח AIG ויו"ר IIA העולמי. כן יכבד אותנו בנוכחותו ריצ'ארד צ'יימברס, מנכ"ל ונשיא IIA העולמי".

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים