תוכן שיווקי

שניידר אלקטריק השיקה מתחם תצוגה לטכנולוגיות APC במאות אלפי שקלים

29/11/2020 18:21
פתרונות דטה סנטר של APC במתחם הדמו החדש של שניידר אלקטריק. צילום: ג'רלדין רוסנטל

שניידר אלקטריק השיקה באחרונה במטה החברה בקדימה-צורן מתחם תצוגה ייעודי לטכנולוגיות הדטה סנטר של APC בהשקעה של מאות אלפי שקלים. מתחם התצוגה, שגודלו כ-50 מ"ר, מיועד לדמות הפעלה בתנאי אמת של דטה סנטר ארגוני, והוא כולל בתוכו מגוון פתרונות, דוגמת תוכנות לניהול וניטור הדטה סנטר, בקרת מבנה, אספקת חשמל, אל-פסק, לוחות חשמל, ארונות שרתים, מערכות קירור, אביזרי כבילה ופתרונות תאורה.

בראיון שערכנו לרגל ההשקה עם איתן אלי, מנהל פעילות APC בשניידר אלקטריק ישראל, הוא תיאר את שוק הדטה סנטר הישראלי. "התחום מצוי בישראל בהתפתחות עצומה ואנחנו צופים הקמה של דטה סנטרים חדשים או שדרוג של קיימים בהיקף של לפחות 100 אלף מ"ר בחמש השנים הקרובות. זו מגמת גידול משמעותית, שאין דומה לה במרבית מדינות העולם, אולי למעט במזרח הרחוק", אמר.

איתן אלי, מנהל פעילות APC בשניידר אלקטריק ישראל. צילום: דני שביט

איתן אלי, מנהל פעילות APC בשניידר אלקטריק ישראל. צילום: דני שביט

אלי הסביר כי "מצד אחד אנחנו רואים צבר של דטה סנטרים חדשים שמצויים בשלבי תכנון ועומדים להיכנס להקמה בפרק הזמן של שנה-שנתיים מהיום. מדובר על פעילות של הממשלה, הצבא ומגזר האנטרפרייז – הן דטה סנטרים של חברות היי-טק רב לאומיות שמצויות בתהליכי תכנון ובנייה של דטה סנטרים מקומיים בישראל, והן של חברות ישראליות המתמחות באירוח ואחסון מערכות מחשוב במתקני דטה סנטר. מהצד השני, אנחנו רואים שהדטה סנטרים הקיימים בארגונים מתיישנים, רבים מהם לא עברו שדרוג רציני מזה 15 ואף 20 שנים, והם צפויים לעבור שדרוג מקצה לקצה והתאמה לצרכים וליכולות של העידן הדיגיטלי. זאת, בפרט בהתחשב בעובדה שהרגולציה והצרכים העסקיים-תפעוליים לא יאפשרו בישראל מעבר מלא לענן, בטח שלא בעשור-שניים הקרובים".

"זהו תחום שלם שעומד לעבור שינוי משמעותי בשנים הקרובות", הוסיף, "וזו הסיבה שקיבלנו החלטה אסטרטגית ב-APC לבצע השקעה משמעותית, שתאפשר לנו להביא לשוק הישראלי את מכלול הטכנולוגיות שלנו במקום אחד, ולאפשר למנהלים ולאנשי המקצוע המתמחים בעולמות התשתיות הארגוניות להגיע ולהתנסות בצורה בלתי אמצעית במגוון הרחב של טכנולוגיות הדטה סנטר החדשות".

"דטה סנטרים: פער בין קצב הפיתוח לטכנולוגיות שמוטמעות בפועל"

"חשוב להבין", אמר אלי, "השקעה בדטה סנטר נחשבת הוצאה משמעותית בארגון, והיא לא מתבצעת באופן תדיר. נוצר, לדעתנו, פער בין התקדמות הפיתוח של פתרונות לעולמות הדטה סנטר, שהתקדם במהירות בשנים האחרונות עם הכניסה של טכנולוגיות דיגיטל מתקדמות לתחום, לבין הטכנולוגיות הקיימות המוטמעות בפועל ברבים מהדטה סנטרים בישראל. אנחנו שואפים לסייע בגישור הפער בין המקום שבו מצויים הדטה סנטרים למקום שאליו הם יכולים להגיע. זו לא קוסמטיקה, אלא זה נוגע בערכים שמתורגמים ישירות לשורה התחתונה של הארגון: באמצעות יכולות ניהול וניטור טובות יותר מקבלים ביצועים טובים יותר של הדטה סנטר, שיפור יעילותו והגדלת הנצילות האנרגטית שלו".

לסיכום הוא אמר כי "החזון שלנו הוא להזמין ולארח בחדר הדמו החדש מקצוענים מעולמות התשתיות, לקיים במקום הדרכות ושולחנות עגולים, ולהפוך את המתחם למקור ידע מקצועי וטכנולוגי עבור כלל העוסקים בתחום בישראל".

עוד תמונה מהמתחם החדש של APC שניידר אלקטריק בקדימה-צורן. צילום: ג'רלדין רוסנטל

פתרונות דטה סנטר של APC במתחם הדמו החדש של שניידר אלקטריק. צילום: ג'רלדין רוסנטל

יוסי דיין, CTO בפעילות APC שניידר אלקטריק ישראל, ציין כי "הקמנו חדר תצוגה בראייה הוליסטית, פתרון דטה סנטר מקצה לקצה, שכולל בתוכו את מכלול מערכות החשמל, הקירור, האל-פסק, האלמנטים לפיזור החשמל בין ארונות השרתים, אביזרי כבילה מודרניים, ארונות שרתים מתקדמים, מערכת DCIM המספקת את מכלול הנתונים על הדטה סנטר, יישום של 'מסדרון חם', המאפשר יעילות אנרגטית מקסימלית, ועוד. כל אלמנט במתחם החדש הוא מודולרי, סקלאבילי, דיגיטלי, מנוהל ומנוטר".

אירועים קרובים