תוכן שיווקי

מלייזר לטכנולוגיית דיו: המהפך במקום העבודה המודרני

ארגונים בגדלים שונים מוצאים את עצמם עם צורך גדל והולך לחתוך בעלויות, לשפר את פרודוקטיביות העובדים ולצמצם את הנזק לסביבה ● אחד הכיוונים שמאפשר מענה לכך הוא מעבר מטכנולוגיית הדפסת לייזר מיושנת לטכנולוגיית דיו מתקדמת

23/09/2020 14:14
מדפסת של אפסון. צילום: יח"צ

כתב: יניב אמינוף, מנהל מכירות החטיבה העסקית, הדפסה וסריקה באפסון ישראל.

שנת 2020, שמתקדמת במהירות לסופה, מסתמנת כשנה הכלכלית הגרועה ביותר מאז השפל הגדול שהיכה בעולם בשנות ה-30' של המאה הקודמת. עד להשתקמות, עסקים מוצאים את עצמם בוחנים היכן ניתן לחסוך. אחד התחומים שבהם קרתה מהפיכה של ממש הוא ההדפסה הארגונית. אם לסכם במשפט אחד: השוק עובר לכיוון טכנולוגיית הדיו. בזמן שמדפסות הלייזר קפאו על שמריהן, יצרני מדפסות טכנולוגיית הדיו רצו קדימה, עם יצירתיות וחדשנות רבה. כך, למשל, אפסון (Epson) דיווחה על השקעה של כחצי מיליארד דולר בפיתוח טכנולוגיות דיו חדשות. פיל סרג'נט מ-IDC ציין כי בשווקים אירופיים מסוימים, חדירת מדפסות הדיו הגיעה כבר ל-40% מהשוק.

על פי חברת המחקר, "לעלויות הנמוכות יותר וההשפעה הסביבתית הנמוכה יותר של מדפסות הדיו של אפסון מתווספת העובדה שהן מציעות איכות הדפסה הזהה לזו של מדפסות הלייזר".

המחקר של IDC מראה שתכונות מדפסות הזרקת הדיו, הפונקציות והתוכנות הנלוות מפגינות עליונות ברורה מול רבות ממערכות הלייזר שנמצאות בשוק. הן מחוברות לענן, מגיעות כשהן מוכנות ל-"חבר והדפס", מפחיתות עלויות שימוש ודורשות זמן מינימלי להתקנה הראשונית.

מדפסת לייזר מול מדפסת דיו. מקור: אפסון

מדפסת לייזר מול מדפסת דיו. מקור: אפסון

הבעיה בשטח היא שבמקרים רבים יש לא מעט מקבלי החלטות שמגיעים לרכישת טכנולוגיות חדשות ולא מוכנים "להסתכן" ולשנות את הסטטוס קוו. פיירו אנטוניו פרטו מפרומי גרופ מסביר: "יש לא מעט לקוחות שרגילים ללייזרים וקשה להם לשקול חלופות. חלק גדול מהם כלל לא מודע לפוטנציאל הגדול ולביצועים של מדפסות הזרקת הדיו המודרניות. אצלנו בחברה מאמינים שטכנולוגיית הדיו היא הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בשוק. בעוד הדפסת הלייזר היא בת 40 ולא חלו בה שינויים, טכנולוגיית הדיו רק רצה קדימה".

חייבים לחתוך בהוצאות

מחקר של חברת מחקרי השוק קולמן פרקס, שנערך לפני פרוץ הקורונה, מצא שב-51% מהארגונים יש צורך משמעותי בקיצוץ בהוצאות. זה בדיוק התחום שבו יכולה טכנולוגיית הדיו להשפיע – השורה התחתונה. מדפסות הזרקת דיו פשוטות יותר מבחינה מכנית ממדפסות לייזר, יש להן פחות חלקים נעים והן דורשות עד 98% פחות תחזוקת משתמש. החלק היחיד שנע במדפסת הזרקת דיו הוא ראש ההדפסה, לעומת מדפסת הלייזר, שבה נמצאים בתנועה לפחות שישה סטים של רולרים, שלא לדבר על כך שהנייר צריך לנוע דרך מתקן "פיוזר" ורצועת הנעה. ככל שיש יותר חלקים זזים – כך עולה הסיכון לתקיעה.

תהליך ההדפסה. מקור: אפסון ישראל

תהליך ההדפסה. מקור: אפסון ישראל

נתון חשוב לא פחות הוא שלא כמו במקרה של מדפסות הלייזר, מדפסות הדיו לא צריכות להתחמם (ולצרוך אנרגיה) כשמדליקים אותן ולפני ההדפסה. אפקט נוסף, מעבר לחיסכון הכספי על חשבון החשמל, הוא שמי ששלח את המסמך להדפסה מחכה פחות זמן בעמידה ליד המדפסת לדף הראשון שיצא.

יניב אמינוף, מנהל מכירות החטיבה העסקית, הדפסה וסריקה באפסון ישראל. צילום: יח"צ

יניב אמינוף, מנהל מכירות החטיבה העסקית, הדפסה וסריקה באפסון ישראל. צילום: יח"צ

כמה חם…

יש סוגיה נוספת שמסייעת להטות את הכף לטובת מדפסות הדיו: היותן בחירה ידידותית יותר לסביבה. כך, לדוגמה, אם כל העסקים באירופה היו עוברים לשימוש במדפסות הזרקת דיו, האנרגיה שהייתה נחסכת הייתה יכולה להאיר ולחמם מעל 507 אלף משקי בית אירופיים.

ועוד בנושאי סביבה: מדפסות הזרקת הדיו של אפסון, שבשנים האחרונות משתמשים בטכנולוגיית מיכלי דיו, מפחיתות את זיהום הסביבה, שנגרם בעקבות שימוש במחסניות הדיו של פעם ובטונרים, בכ-99%. "במדפסות אלה, אתם משתמשים בפחות אנרגיה, בפחות דיו ובפחות נייר, ויוצרים פחות זבל שפוגע בסביבה", סיכם סרג'נט.

אירועים קרובים