תוכן שיווקי
בעקבות כנס RPA

רובוטים במקום העבודה? לא כל כך מהר

29/01/2020 14:37
מקור: קראיון

האנושות כבר עברה מהפכות רבות. עם התפתחות הטכנולוגיה, העולם נע קדימה ומשתנה: בהתחלה היה הקיטור, בהמשך הגיע החשמל ואז הופיעו המחשבים. ומה עכשיו? המהפכה התעשייתית הרביעית כבר כאן. אוטומציה, לימוד מכונה ובינה מלאכותית אינם מושגים עתידניים, אלא הם המציאות שאנחנו חיים בה. טכנולוגיות חדשות אלה משפיעות על כל הדיסציפלינות, על הכלכלה ועל התעשיות השונות, אך בעיקר משפיעות על עולם התעסוקה שלנו.

במאה הנוכחית, אין סיבה שבני האדם יושקעו בעבודה שאינה כרוכה ביצירתיות, דמיון וכישרון. מטלות שגרתיות ומונוטוניות כמו הכנת דו"חות, הפקת רשימות, איסוף והצלבת מידע יכולות להיות שוחקות ומשעממות, ואינן צריכות להיות נחלתם של בני אדם.

נכון, בכל פעם שעולה הנושא הזה לשיח הציבורי עולות אתו הנבואות השחורות על כך שבני האדם יפסידו מקומות עבודה ויוחלפו ברובוטים. חשוב להבין שמערכת האוטומציה והטכנולוגיה החדשה לא באות להחליף אותנו, כאנשים או כעובדים. להפך, הן נועדו לשפר את חיינו, ובמיוחד את חיינו המקצועיים. מהפכת התעשייה הרביעית תשפיע על הזמן שאנחנו מקדישים לעבודה ואף על הדרך שבה אנחנו מפתחים את הקריירה שלנו. באמצעות הטכנולוגיות והשינויים של מהפכה זו, אנשים יוכלו לייעל את עבודתם ולנצל את זמנם בצורה חכמה יותר.

על פי מחקר של הפורום הכלכלי העולמי שעסק בעתיד שוק העבודה, עד 2022, עקב ההתפתחויות הטכנולוגיות ומערכות האוטומציה, יתווספו לשוק העבודה כ-800 אלף משרות חדשות.

קראיון (Kryon) הישראלית, שנחשבת לפלטפורמת הטכנולוגיה המובילה בעולם ליצירת בוטים שמסוגלים לבצע כמעט כל תהליך ארגוני באופן אוטומטי (RPA), עומדת מאחורי מערכות אוטומציה מבוססות בינה מלאכותית. קראיון היא החברה היחידה שמציעה ללקוחותיה אוטומציה מלאה (Full Cycle Automation), מתוך הרצון להפחית את ההשגחה והמעורבות של הגורם האנושי ולספק לאנשים יעילות תעסוקתית משופרת, פרודוקטיביות והליך עבודה איכותי.

לדברי הראל טייב, מנכ"ל קראיון, "על דבר אחד אין ויכוח – על העובדה הפשוטה שעולם התעסוקה משתנה לנגד עינינו. תפיסת מקום העבודה כבר אינה מה שהייתה פעם. עם זאת, חשוב לחדד כי הרובוטים לא באים להחליף את בני האדם, הם פשוט לא יכולים, אלא נועדו להשאיר להם יותר זמן לעיסוקים האסטרטגיים שבנפשו של העובד. הכנסת רובוטים ושינוי בצורת העבודה תשפר את איכות החיים ותאפשר לאנשים להגשים את עצמם בצורה טובה יותר".

"בשנתיים הקרובות, המגזר הפיננסי כולו יהיו עסוק בהטמעת מערכות רובוטיות"

הדרך הטובה ביותר להסביר את תועלתן של מערכות האוטומציה של קראיון היא הסתכלות על מהלכים בענף השירותים הפיננסיים, שנתפס כענף מיושן וקשוח ומבקש יותר מכל להישאר רלוונטי בשוק התחרותי והדינמי של היום. במוסדות אלה, בדרך כלל קיימות משימות ממוחשבות שמורכבות ממאות פקודות, סיזיפיות ומונוטוניות, ושאת חלקן ניתן בקלות להעביר לאחריותם של הבוטים, בעוד שאחרות דורשות מעורבות גורם אנושי. "הפתרונות של קראיון יאפשרו לעובדים במוסדות אלה לפתור את המשימות שלהם בצורה יסודית ומהירה, ולשביעות רצונו של הלקוח. זאת, כמובן, על ידי שיתוף פעולה מלא בין הבוטים לאנשים", הסבירה ענבר ורניק, מנהלת המוצר בחברה.

מחקרים מדברים על כך שבעקבות הטמעת מערכות אוטומציה בבנקים ומוסדות פיננסיים יגדלו הרווחים שלהם ביותר מפי ארבעה – מ-214 מיליון דולר ב-2018 לכמיליארד דולר עד 2022. נתון נוסף מעלה שיותר מ-40% מהארגונים הפיננסיים וחברות הביטוח ישתמשו ב-RPA עד סוף השנה הזו (2020). גלובלית, שוק ה-RPA צפוי לצמוח לכמעט 6.9 מיליארד דולר עד 2025.

בנק לאומי הוא אחד הלקוחות הוותיקים והגדולים של קראיון, והוא בין הלקוחות הראשונים שהטמיעו את המערכת. איריס סקלאר, ראשת מחלקת RPA ותשלומים בבנק, הסבירה איך השימוש במערכות של קראיון הועילה לארגון: "כבנק המוביל במדינה, עם יותר מ-250 סניפים במזרח התיכון, חשוב לנו לשרת את הלקוח שלנו בצורה הטובה ביותר. לכן, החלטנו שאימוץ המערכות של קראיון הוא הדבר הנכון לנו. עד היום אימצנו כ-12 תהליכים אוטומטיים בארגון בהצלחה רבה. מכיוון שהרובוטים עובדים 24 שעות ביממה, התפוקה שלנו גדלה ב-300%. במחלקת המשכנתאות, לדוגמה, הרובוטים מטפלים בבין 80 ל-100 בקשות ביום, לעומת עובד, שיכול לטפל בכ-40 בקשות".

הראל טייב, מנכ"ל קריון. צילום: שי שבירו

הראל טייב, מנכ"ל קראיון. צילום: שי שבירו

"הצורך בפתרונות רובוטיים ממוחשבים כבר מזמן קיים בענף הפיננסי, ובתקופה הקרובה נראה אפילו עלייה במספר המותגים הבנקאיים שיטמיעו בתוכם רובוטים חדשניים", העריך טייב. "הבנקים מצטרפים למגזרים אחרים שכבר אימצו את שיטת העבודה המודרנית, שמשלבת בין בוטים לבני אדם. המערכות שלנו הן בין החלוצות והמתקדמות ביותר בשוק. הפתרונות המתקדמים שלנו, שמציעים כוח אדם וירטואלי משולב כחלק בלתי נפרד מעבודתם של בני האדם – מטרתם לייעל את תפוקת העבודה של החברה. במצב החדש אנחנו מאפשרים לעובדים ולחברות להתרכז באזורים שבם הם טובים ויעילים הרבה יותר, הדורשים חדשנות, דמיון ויצירתיות".

אירועים קרובים