תוכן שיווקי
בעקבות אירוע ענן היברידי וקוברנטיס

GRTH הטמיעה פתרון מבוסס AKS של מיקרוסופט בסימולייט

החברה ביצעה מיגרציה מ-AWS ל-Azure, ועברה מתצורה מונוליטית למערכת מיקרו-שירותים מבוססת AKS ו-Azure DevOps

25/09/2019 15:31
GRTH

סימולייט היא חברה שמסייעת לחברות בארץ ובעולם לשפר את היכולת שלהן להתמודד עם אירועי אבטחת מידע על ידי זיהוי פערי אבטחה במערך הגנת הסייבר, כמו גם אופטימיזציה של האבטחה אל מול פתרונות האבטחה שיושמו, כולל בדיקות סימולציה של איומים מידיים חדשים ומזעור רמת החשיפה של החברות למתקפות.

באחרונה ביצעה סימולייט פרויקט מיגרציה מ-AWS ל-Azure. מהחברה נמסר כי הסיבות למעבר לענן של מיקרוסופט הן מגוונות, אך העיקרית שבהן היא הצורך במעבר ממונוליטיות למיקרו-שירותים ומינוף של השירות המנוהל AKS (ר"ת Azure Kubernetes Service). מעבר זה מביא עמו בניית מערכת שעומדת בעומסי עבודה גבוהים, דינמית, יציבה ואמינה, וכמובן שחוויית הלקוח הסופי מושפעת מהשינוי באופן ישיר, ומשתפרת באופן ניכר.

2Bcloud, חטיבת הענן של GRTH

2Bcloud, חטיבת הענן של GRTH

סימולייט בחרה לבצע את המעבר עם 2Bcloud, חטיבת הענן של GRTH, שהיא שותף מוביל של מיקרוסופט, עם ניסיון עשיר בהטמעת פתרונות Azure. יצוין שלחברה יש ניסיון רב בעולמות היישומים שנולדו לענן (Cloud Native Application).

"העברנו את כל הסביבות להיות מבוססות AKS, ובכך אנחנו שומרים על אחדות ותאימות – הן מבחינת תהליכי הפיתוח והן מבחינת תהליכי ה-DevOps וה-CI\CD", אמר אייל פורת, סמנכ"ל המו"פ של סימולייט.

הוא הוסיף כי "במערכת מונוליטית קיימת תכונה מאוד בולטת, והיא החוסר בדינמיות. היכולת להתאים את כמות ה-Instances באופן דינמי בהתאם לצריכת המשתמשים חסרה. במערכות בהן קיים הצורך לספק מענה לקצב הגדילה של הלקוחות ושל כמויות המידע, לצד הצורך בביצועים טובים – אנחנו נדרשים להוסיף משאבים באופן דינמי ולספק מענה למקרי הקצה שציינו. באמצעות AKS, שהיא ארכיטקטורה המבוססת על מיקרו-שירותים, אנחנו מסוגלים לייצר כזו. יחד עם מעט התאמות לצורכי המערכת, ניתן לייצר מוצר יציב, המנצל את המשאבים באופן אופטימלי".

"התהליך הביא לשינוי בתשתית והחלפת ספקית הענן", ציין פורת. "על כן, נדרשה מאיתנו היערכות מוקדמת – החל משינוי קוד, דרך השלמת פערי ידע ועוד. בעקבות המעבר, התאמנו את מתודולוגיית הפיתוח בקבוצת המוצר ובצוות המו"פ, וברגע שצלחנו את האתגרים של התאמת הקוד והקונפיגורציה, התחלנו לבנות את תשתיות ה-DevOps, שבין היתר כללו כלי ניהול קוד, CI/CD, ניהול סביבות וניטור. לאחר השלמת התהליך ניתן היה לראות שינוי משמעותי בשירות, שהפך ליעיל, פשוט וזמין יותר".

אייל פורת, סמנכ"ל המו"פ של סימולייט. צילום: יח"צ

אייל פורת, סמנכ"ל המו"פ של סימולייט. צילום: יח"צ

גיל רון, מנכ"ל חטיבת הענן של GRTH, סיפר על היתרונות בתהליכי המודרניזציה. לדבריו, "תהליכי מודרניזציה הכוללים בתוכם מעבר לסביבה אג'ילית מביאים אתם מספר יתרונות: היכולת להתאים את כמות המשאבים של המערכת בהתאם לעומס ושימוש ברגע נתון גורמת לחוויית משתמש טובה יותר, אימוץ תהליכי CI/CD שמביא לזמן הגעה לשוק מהיר יותר, וכמובן – הבחירה בתשתיות מנוהלות, כמו AKS, מאפשרת להתמקד במטרות העסקיות".

פורת אמר כי "העבודה עם GRTH התנהלה באופן מאוד קואופרטיבי ומפרה לשני הצדדים. התאמנו את הצרכים ליכולות של AKS ובנינו מוצר שמסוגל לספק שירות גם בעומסים גדולים. אולם, העבודה עם GRTH לא נגמרת בשלב זה – אנחנו ממשיכים לקבל מהם שירות מנוהל הסביבה החדשה ותמיכה שוטפת בעולמות ה-DevOps".

פלטפורמה שמאפשרת להריץ סימולציות תקיפה – ולקבל דו"חות

סימולייט מציינת בימים אלה שלוש שנים להווסדה, שבמהלכן פיתחה פלטפורמה המאפשרת ללקוחותיה פתרון פשוט ואוטומציה שמעמידה במבחן את עמידות הארגונים למתקפות סייבר. הפלטפורמה מאפשרת להריץ סימולציות תקיפה בכל רגע נתון, עם מגוון רחב של מתקפות בטכניקות שונות. בצורה זו, הלקוחות ממפים את המתקפות שהם חשופים אליהן, בין אם הן ממוקדות כלפי הארגון עצמו או כחלק מקמפיין עולמי, כדוגמת WannaCry.

מקור: סימולייט

מקור: סימולייט

הסימולציות מתבצעות על ידי מימוש ומינוף של וקטורי תקיפה שונים המיושמים על ידי תוקפים שונים ברחבי העולם – בין היתר, ניסיונות חדירה דרך שירותי המייל או הגלישה של עובדי הארגון. לאחר מכן מתבצעת עקיפה של מערכות ושירותי הגנה ולבסוף התפשטות בתוך הרשת, וכן ניסיונות להוציא מידע מהארגון ושאר טכניקות של Post exfiltration.

"בתום כל בדיקה, הלקוח יכול לצפות בדו"חות (טכניים ולמנהלים), המציגים את מצב רמת אבטחת המידע של הארגון, לצד מגמות שיפור ואף השוואה ללקוחות אחרים באותה התעשייה, פרצות האבטחה השונות שהתגלו והמלצות לתיקון הפערים", סיכם פורת.

GRTH היא חברת בוטיק ישראלית ושותפה מובילה של מיקרוסופט, המציעה פתרונות דיגיטליים בענן. החברה מספקת ללקוחותיה שירותי ענן מנוהלים, המבוססים על Azure – פלטפורמת הענן של מיקרוסופט . לחברה התמחות בעולמות ה-DevOps וניסיון עשיר בייעוץ, תכנון ויישום ארכיטקטורות מורכבות בענן.

אירועים קרובים