תוכן שיווקי
בעקבות הכנס השנתי לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה

הסתיים בהצלחה כנס Smart Mobility השישי

קרוב ל-4,000 משתתפים, כ-1,000 אורחים זרים מיותר מ- 40 מדינות, למעלה מ- 400 מפגשי B2B - התעניינות שיא בוועידה השנתית של ראש הממשלה לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה

01/11/2018 14:39
ועידת ראש הממשלה לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה. צילום: ניר שמול

ועידת ראש הממשלה השישית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה, שהתקיימה בתיאטרון הבימה בתל אביב, הסתיימה בהצלחה. הוועידה כללה הרצאות ודיונים בהשתתפות בכירים מעולמות הרכב, האנרגיה והטכנולוגיה, שעסקו בעתיד עולם התחבורה, מפגשי B2B בין חברות ויזמים מקומיים לחברות וקבוצות בינלאומיות, תערוכת מיזמים ישראליים ועוד.

במהלך שני ימי הכנס ביקרו בו קרוב ל-4,000 אורחים, מתוכם כ-1,000 נציגים מחו"ל, מיותר מ-40 מדינות. הם חזו במיצגים של כ-50 סטארט-אפים ישראליים, שהציגו את הווה ועתיד התחבורה החכמה. כמו כן, נחשף בו פרויקט משותף למובילאיי, פולקסווגן וצ'מפיון מוטורס, לפריסת רכב אוטונומי חשמלי שיתופי בישראל. פיתוח הפרויקט יחל בשנה הבאה וצפוי להפוך למסחרי ב-2022.

ד"ר ענת בונשטיין, ראשת מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, אמרה כי "הוועידה קיבצה גם השנה את בכירי תעשיית הרכב והתחבורה הבינלאומית להתעניין בטכנולוגיה ובידע בישראל. היא סיפקה הצצה למהפכה ולשינוי שעובר התחום".

ב-Smart Mobility 2018 באה לידי ביטוי התעניינות השיא מצד יצרני הרכב, חברות Teir1 וחברות טכנולוגיה בקהילת התחבורה החכמה בישראל. בין המשתתפים בה ניתן היה למצוא נציגים מחברות כגון סיאט, VM, ב.מ.וו., דיימלר, RNM, יונדאי, טויוטה, הרמן, אאודי, Faurecia, הרץ, TATA, מויה, פורשה, הונדה, למבורגיני וקונטיננטל. באירוע הוצגו מגוון פיתוחים ומיזמים חדשניים בתחום, שהוכיחו את מובילותה של קהילת התחבורה החכמה בישראל, בהם קרוב ל-50 מיזמים ישראליים מתחומים שונים, כגון חיישני תנועה, מערכות סייבר לרכבים, מכ"מים, מצלמות טרמיות לרכבים אוטונומיים, רכבים מקושרים ועוד. בין הסטארט-אפים שהציגו בכנס ניתן למצוא את ויה, ארגוס, אינוביז, מוביט, אוטונומו, נקסר, Arbe Robotics ,Phantom Auto, גרדיאן, קרמבה, UVeye ו-Bike Panel. פירוט אודות כמה מהן ניתן למצוא בהמשך.

אולה הרמס, מנכ"ל מויה מבית פולקסווגן, הציג במסגרת הרצאתו בכנס את מאפייני ההסעות האוטונומיות של החברה עם שאטלים מעוצבים וידידותיים לנוסעים, שקעי טעינה לטלפונים ומחשבים ניידים, Wi-Fi חופשי ומסך אישי בכל מושב, שיתריע על ההגעה ליעד.

גונטר בוטשק, מנכ"ל TATA Motors, אמר כי "יש לנו חזון: לפתח פתרונות ניידות חדשניים, עם הרצון להעצים את איכות החיים. אנחנו בישראל מתוך הרצון לקדם את עתיד הניידות האוטונומית ומתוך ההבנה שיש כאן הזדמנויות רבות לשיתופי פעולה. סיור קצר כאן הביא אותנו להבנה שיש בישראל לא מעט סטארט-אפים שיביאו לקידום הניידות האוטונומית, יעזרו לנו להיות יותר דיגיטליים, לפתח את הפתרונות החשמליים לתחבורה אוטונומית ועוד".

עוד השתתפו בכנס פאדמסרי ווריור, מנכ"לית NIO; דינש פאליוול, נשיא ומנכ"ל הרמן; נועם ברדין, סגן נשיא בגוגל ולשעבר מנכ"ל Waze; דיוויד ווירניק, נשיא NNG; מייקל טארייד, נשיא הרץ; פיליפ ואן-האגן, חבר מועצת המנהלים של פורשה; ועוד בכירים רבים בתחום התחבורה.

במסגרת האירוע הוענק פרס ראש הממשלה לחדשנות בתחום תחליפי דלקים ותחבורה חכמה על שם אריק ושילה סמסון. זכו בו פרופ' דורון אורבך מאוניברסיטת בר אילן וד"ר לארס פטר לינפורס מפינלנד.

תערוכת הסטארט-אפים

במהלך הכנס התקיימה תערוכה חיצונית של קהילת EcoMotion, בה הציגו מגוון סטארט-אפים בתחום התחבורה החכמה, וביניהם:

Arbe Robotics – החברה מייצרת מכ״ם ברזולוציית HD לרכבים אוטונומיים, המאפשר למכונית "לראות" את סביבתה בזמן אמת. המכ"ם פועל בכל תנאי מזג האוויר והתאורה, כולל חושך מוחלט, זיהום אוויר גבוה, ערפל, וגשם כבד. מ-Arbe Robotics נמסר כי היא החברה הראשונה בעולם שמדגימה מכ״ם ברזולוציה של מעלה אחת, המאפשר להבחין ממרחק בזמן נהיגה גם בעצמים קטנים כגון אופניים והולכי רגל. החברה הציגה באירוע את המכ"מ והדגימה את יכולותיו באמצעות רכב הדגמה.

Inpris – הטכנולוגיה של החברה מאפשרת נהיגה בטוחה וביצוע משימות מרובות כמו שליטה בהודעות (כולל ווטסאפים), חיוג, הזנת יעדי ניווט, החלפת תחנות רדיו ומוזיקה (לרבות ספוטיפיי) מבלי להסיט את העיניים מהכביש. במסגרת הכנס חשפו אנשי החברה מוצר חדש: InprisWay – שלט הממוקם על הגה הרכב (או על הכידון ברכבים דו גלגליים), המאפשר את אותה הטכנולוגיה בנגישות ויעילות.

EyeWay – סטארט-אפ שפיתח התקן מרובה עדשות שמותקן בצמתים. הוא רואה את כל הצומת בזמן אמת מכלל כיווני התנועה והנסיעה בו זמנית. המערכת מזהה את כלל מספרי הרישוי ומתעדת עבירות תנועה, מאפשרת ניטור התנועה, ניתוב, אכיפת התנועה, הפרות ושימוש בה כמערכת עזר עבור כלי רכב אוטונומיים. כמו כן, היא מאפשרת זיהוי תאונה עתידית ומניעתה. כך, למשל, במידה שרכב עתיד לעבור ברמזור אדום, היא אמורה למנוע מהרמזורים הסמוכים לעבור לאור ירוק.

AdaSKY – החברה פיתחה את Viper, שהוא פתרון המבוסס על מצלמה טרמית לרכבים אוטונומיים ומערכות עזר לנהג – Viper. מדובר במערכת חישה שמתבססת על מצלמה טרמית שקולטת קרינה בטווח אינפרא-אדום רחוק ואלגוריתמים של ראיית מכונה, ומאפשרת לנתח את סביבת הרכב האוטונומי ולזהות אובייקטים בצורה מהימנה, בכל תנאי תאורה ומזג אוויר.

UVeye – סטארט-אפ שפיתח מערכות לסריקה חיצונית של רכבים, באמצעות טכנולוגיות ראייה ממוחשבות ובינה מלאכותית. סורק הגחון של Uveye מזהה תוך כדי נסיעה חריגות בגחון הרכב. זאת, בין אם מדובר בנזילת שמן, מכה או חלודה, בהקשר עולמות התחבורה – ציי רכב, או קווי יצור וכו׳…, פצצה, סמים או רכיב בגודל דיסק-או-קי, בתחום אבטחת המתחמים השמורים, כגון נמלי תעופה, שגרירויות ובסיסי צבא.

אירועים קרובים