תוכן שיווקי

מסלול ההכשרה Future Learning מכין אתכם לעתיד ה-AI

הביקוש למהנדסים מנוסים גואה וזאת לצד תחזית לעלייה משמעותית בהכנסות מטכנולוגיות AI עד 2020 ● ענקיות ההיי-טק עושות הכל כדי לגייס את המהנדסים המוכשרים ביותר בתחום, ובכך מקשות על סטארט-אפים וחברות ישראליות למלא את התקנים שלהם ● פער זה מחייב מסלול מואץ להכשרת מהנדסים למקצוע העתיד - מהנדס בינה מלאכותית

25/03/2018 13:49
משתתפי מסלול ההכשרה Future Learning. צילום: יח"צ

בינה מלאכותית היא ללא ספק נושא השיחה הטכנולוגי החם ביותר כיום. הנושא עולה בכל שיחת סלון על איך יראה העתיד, ומדאיג רבים כגורם מאיץ לתהליך ההחלפה של האדם בידי המכונה.

תהליך זה החל עם המהפכה התעשייתית הראשונה במאה ה-19, כאשר הוחלפה עבודת הכפיים במנועים ממוכנים. במהפכה הנוכחית, המכונות מחליפות את המוח האנושי. כל זה לא קורה בעתיד, אלא כבר עכשיו.

בשנים האחרונות צובר התחום תאוצה ומעצמות העולם משקיעות משאבים רבים על מנת להשתתף במירוץ. לפי הערכות, ההכנסות העולמיות של מערכות בינה קוגניטיבית ומלאכותית יגדלו מ-12.5 מיליארד דולר ב-2017 ליותר מ -46 מיליארד דולר ב-2020. כל זאת יחד עם צמיחה של חברות חדשות וכניסה של חברות ענק לשוק המתפתח במהירות.

המצב הנתון מביא לדרישה רבה למהנדסים מנוסים בתחום הבינה המלאכותית ו-Deep learning, טכנולוגיית הקצה בתחום כיום. דרישות הסף הגבוהות והמחסור בהכשרה אקדמית בתחום החדש, הפכו למחסום כניסה המונע ממהנדסים מוכשרים להיכנס לתעשייה. מאות התקנים הפנויים בחברות הענק למשרות הללו גרמו לשכר לעלות לסכומים אסטרונומיים במצוד אחר מהנדסים מוכשרים בבינה מלאכותית. האבסורד הוא שאין מסלול הכשרה לעבודה בפלטפורמות שהתעשייה דורשת אשר נותן את הניסיון הדרוש למילוי התקנים הללו.

Razor Labs

Razor Labs

חברות שחיות ונושמות את תחום הבינה המלאכותית בארץ ובעולם חשות את הקושי בהשגת כוח אדם איכותי על בשרן באופן יומיומי. קושי זה הביא ליוזמה ישראלית ראשונה מסוגה, Future Learning, מסלול הכשרה מואץ המובל על ידי התעשייה, ומכשיר בוגרי תארים טכנולוגיים בתחום ה-Deep learning.

המיקוד העיקרי של התכנית הינו שימוש בבינה מלאכותית ו-Data Science כדי לפתור בעיות קיימות, ולהביא את המהנדסים למצב בו הם מוכשרים לעבודה בתחום הבינה המלאכותית בישראל. התכנית הוקמה על ידי Razor Labs, המסייעת לארגונים גדולים להכניס טכנולוגיות בינה מלאכותית לתהליכי הליבה שלהם ומעסיקה 25 מהנדסי בינה מלאכותית ברמת החייל.

לגבור על הפער בזמן קצר

ההכשרה כוללת עבודה על פרויקטים פרקטיים בפלטפורמות ובטכנולוגיות מתקדמות התואמות את צרכי השוק. בסיומה, המהנדסים יוצאים עם תיק עבודות שמעיד על ניסיונם הפרקטי. בטקס סיום המחזור האחרון, נשא דברים מנכ"ל Razor Labs, רז רודיטי, אשר עיקרם מתארים את המוטיבציה לתכנית. לדבריו, "דרישות הסף הגבוהות עמדו בניגוד מוחלט לתפיסת העולם של החברה שלנו. אנחנו מאמינים שחדות ומוטיבציה חשובים יותר מניסיון רב-שנים ויכולים לגבור על הפער בזמן קצר".

התכנית החלה את מחזורה הראשון בדצמבר 2017 וכיום חברות נוספות עוקבות אחר ההצלחה. המחזור הקרוב יפתח באפריל 2018 וההרשמה כבר החלה! בצעד תקדימי, מצטייני תהליך המיון יקבלו מלגה מלאה וזאת לצורך קידום התעשייה הישראלית.

אין להישאר אדישים למהפכה התעשייתית הרביעית, המתרחשת בימים אלה. בעתיד הנראה לעין, האדם יותיר את העבודה הטכנית בידי המכונה ויוכל להשתמש במוחו לייעול ויצירה של שימושים חדשים לטכנולוגיה המתפתחת. זאת על מנת לתת פתרון לאתגרים התובעניים ביותר בעולם, על ידי הפיכת מחקר ליישומים עסקיים. עיסוק בתחום הבינה המלאכותית נותן את נקודת הפתיחה הטובה ביותר לעידן החדש.

לעמוד הפייסבוק של מסלול ההכשרה Future Learning לחצו כאן.

לעמוד הלינקדאין של Future Learning לחצו כאן.

אירועים קרובים