תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - IT AWARDS 2017

מלם תים זכתה בפרסים בתחרות מצטייני המחשוב

בתחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים, IT AWARDS 2017, זכו בפרסים ארבעה פרויקטים חשובים שביצעה מלם תים, קבוצת ה-IT הגדולה והמובילה בישראל

18/03/2018 10:37
מימין לשמאל: פלי הנמר, מייסד ומנכ"ל משותף אנשים ומחשבים; אורנה בלוססקי-רן, מנהלת אגף מערכות מידע ותקשוב בעיריית חולון; משה ניב, מנהל הפרויקטים בעיריית חולון; ויניב מאיר, מנהל ה-BI ואנליטיקה במלם תים. צילום: ניב קנטור

בקטגוריית ניתוח נתונים/אנליטיקה, זכה פרויקט של מלם תים בעיריית חולון – מערכת מעקב ובקרה על פעילות איסוף האשפה בעיר, שינוע ופריקה באתר חירייה

מימוש הפתרון בוצע על ידי צוות ה-BI של מלם תים. המערכת החדשה מאפשרת לנטר ולבקר את תהליך האיסוף, השינוע והפריקה של הפסולת בחירייה, באופן יעיל, חסכוני ושקוף, תוך יצירת מאגר מידע לקבלת החלטות.

המערכת פותחה כחלק ממדיניות של בקרה עירונית על תהליכים שכרוכים בכספי ציבור.

מדובר בכלי טכנולוגי, זול ומהיר הקמה, המתבסס על רכיבים טכנולוגים שקיימים בארגון, ללא צורך ברכישת רכיבים נוספים וזאת באמצעות פלטפורמת Power BI של מיקרוסופט (Microsoft) המאפשרת גישה לנתונים מכל מקום, מכל ציוד ובכל עת, עם בסיס מידע המאפשר ניתוח היסטוריה והפקת לקחים.

לדברי יניב מאיר, מנהל ה-BI ואנליטיקה במלם תים, "הפרויקט חדשני ומתקדם, בעל ערכים ירוקים, אשר מספק תועלות רבות לעיריית חולון ובמיוחד חיסכון משמעותי בכספי ציבור".

בקטגוריית שיפור תהליכים עסקיים, זכה פרויקט של מלם תים בתע"ש – שיפור תהליכים עסקיים – BIMI משינוי למצוינות

תפיסתו העסקית של הפרויקט, שבוצע בהשתתפות צוות ה-BI של מלם תים, היתה שינוי התרבות הארגונית לתהליך מדידה והתייעלות מתמשכים, הנגשת המידע ושיתוף אנשי מפתח בארגון.

הפרויקט כלל הקמת מחסן נתונים מרכזי, לריכוז הנתונים ממספר מערכות ERP, מערכת ניהול פרויקטים, מערכת ניהול תקציב, בטיחות ואיכות, בניית עולם מדדים מלא המכסה את כל פעילויות החברה, ביצוע שיוך מחדש של הנתונים למבנה הארגוני החדש (שימוש במערכת BI) ופיתוח דו"חות לבקרה וניתוח המידע.

לפני תחילת הפרויקט עבד הארגון באופן מבוזר, הן בתהליכים והן במערכות המידע. התשתית הטכנולוגית היתה בפער משמעותי מהדרוש, באופן שהקשה על הנגשת המידע והצגתו לדרגי מקבלי ההחלטות. הפרויקט הפך את המידע במערכות המידע בארגון לנגיש ובעל משמעות לקבלת החלטות וניהול אסטרטגי.

התועלות לארגון היו רבות ובכללן: שיפור יכולת קבלת החלטות, הגברת הגמישות הניהולית, שיפור יכולות הבקרה, טיוב ניהול הסיכונים של החברה וכן קיום של שפה אחידה ותהליכים אחידים, ליצירת תרבות ארגונית יעילה.

בקטגוריית דיגיטל וחדשנות – זכה פרויקט של מלם תים בכנסת – שיקוף בזמן אמת של הליכי החקיקה בכנסת

מתוך רצון להגביר את השקיפות של עבודת הכנסת בכלל והליך החקיקה בפרט, נולד הפרויקט, שבוצע על ידי אגף מיקור-חוץ במלם תים, אשר מאפשר הצגת כל המידע הרלוונטי בזמן אמת, בכל שלב, באופן ברור, נגיש וחינמי גם לקהל הרחב.

עד לא מכבר, המידע העדכני על הצעות החוק היה זמין לעובדי הכנסת בלבד. הציבור הרחב, כמו גם עובדי משרדי הממשלה והשירות הציבורי, לא היו חשופים למידע בצורה ממוחשבת ונוחה.

הפיתוח בוצע בשיתוף פעולה עם עובדי הכנסת, עבור סוגי משתמשים רבים וביניהם: משרדי הממשלה, עובדי הכנסת, אקדמיה – מרצים, חוקרים וסטודנטים, ארגוני חברה אזרחית, התקשורת, בתי ספר – מורים ותלמידים וכן הציבור הרחב.

המערכת פותחה ב-MVC (קרי Knockout, Kendo ,Entity FrameWork) מול בסיס נתונים של SQL Server. המערכת משלבת ניהול מסמכים מבוסס תשתית SharePoint.

בקטגוריית מערכות ליבה – זכה פרויקט של מלם תים בכנסת – מערכת רישום משתתפים בוועדות הכנסת והנגשת המידע לציבור

הפרויקט, אשר בוצע אף הוא על ידי אגף מיקור-חוץ במלם תים, ענה על צרכי הכנסת וכלל את המודולים הבאים: ניהול נתוני שדלנים באופן דיגיטלי, זיהוי שדלנים טרם כניסתם למשכן, רישום עצמי דיגיטלי מכל מכשיר ומכל מקום ורישום וניהול משתתפים בישיבות ועדות הכנסת.

המערכת פותחה על בסיס תשתיות מתקדמות של מיקרוסופט ובמתודולוגיית אג'ייל, תוך שילוב רכיבי חומרה המותקנת בוועדה, אשר קולטת העברות של ברקוד ו-RFID ומציגה בזמן אמת את מוזמני הוועדות והלוביסטים.

משמאל: פלי הנמר, מייסד ומנכ"ל משותף אנשים ומחשבים, וצביקה דיין, מנהל פעילות מיקור-חוץ באתר הכנסת מטעם מלם תים. צילום: ניב קנטור

משמאל: פלי הנמר, מייסד ומנכ"ל משותף אנשים ומחשבים, וצביקה דיין, מנהל פעילות מיקור-חוץ באתר הכנסת מטעם מלם תים. צילום: ניב קנטור

צביקה דיין, מנהל פעילות מיקור-חוץ באתר הכנסת מטעם מלם תים, אמר כי "בין יתר התועלות שהפיקה הכנסת מהפרויקט: שקיפות המידע הקשור לשתדלנים והפעילות הפרלמנטרית בכלל; שיפור השירות לציבור עם חוויית משתמש חדשנית; שקיפות והפקת נתונים בזמן אמת; אוטומציה של תהליכים שבוצעו עד כה באופן ידני; הצגת מידע בזמן אמת; יכולת ניתוח נתונים והפקת דו"חות בחתכים שונים; ופיתוח ממשקים אוטומטיים בין המערכות".

אירועים קרובים